Zadeltas welke
Ik heb ook patches bij me voor het geval dat en ik heb gewoon een hand pompje, dus ik sta nooit zonder lucht (ik vertrouw Co2 patronen niet echt).
Ook het goed onderhouden van je banden (kijken naar splinters/scheurtjes etc.) en op juiste druk brengen voor vertrek helpt.
Ik verbaas me er telkens weer over dat er mensen mee rijden met de groeps ritten met een te lage banden spanning en dan een stootlek krijgen....
Ook het goed onderhouden van je banden (kijken naar splinters/scheurtjes etc.) en op juiste druk brengen voor vertrek helpt.
Ik verbaas me er telkens weer over dat er mensen mee rijden met de groeps ritten met een te lage banden spanning en dan een stootlek krijgen....
In de meeste van die kleine tasjes ga je geen 2 binnenbandjes en 2 Co2 patronen krijgen. Wil je zo veel meenemen, dan zul je naar de grotere exemplaren moeten kijken.
Ik neem 1 binnenband en 1 patroon mee. De rest van de lekke banden moet met een instant plakker en het minipompje of een telefoontje naar het thuisfront worden opgelost. Gelukkig is het nog nooit vergekomen dat het nodig was.
Ik neem 1 binnenband en 1 patroon mee. De rest van de lekke banden moet met een instant plakker en het minipompje of een telefoontje naar het thuisfront worden opgelost. Gelukkig is het nog nooit vergekomen dat het nodig was.
Campagnolo Ultra Dork
Ernie C, het zal inderdaad in de praktijk zelden voorkomen, maar zoals al eerder gemeld, als je een rit van 150 km fietst en je krijgt na 20 km een lekke band, dan fiets je voor het gevoel niet fijn verder. Met langere ritten een extra bandje in je achterzak kan natuurlijk ook.
Paar jaar geleden overigens wel gebeurd bij een maat, 2 keer lek gehad vrij vroeg op de route. Hij had 1 band bij, ik hem 1 band gegeven. Samen nog 1 reserve bandje over. Hij kon toen nog in een café een bandje kopen, wel geluk was daar ook het laatste
Paar jaar geleden overigens wel gebeurd bij een maat, 2 keer lek gehad vrij vroeg op de route. Hij had 1 band bij, ik hem 1 band gegeven. Samen nog 1 reserve bandje over. Hij kon toen nog in een café een bandje kopen, wel geluk was daar ook het laatste
Bikers are not alone
Je kunt natuurlijk altijd via Google maps een LBS scoren en een extra binnenband kopenpuffdaddy schreef: ↑06 mar 2019 12:51 Ernie C, het zal inderdaad in de praktijk zelden voorkomen, maar zoals al eerder gemeld, als je een rit van 150 km fietst en je krijgt na 20 km een lekke band, dan fiets je voor het gevoel niet fijn verder. Met langere ritten een extra bandje in je achterzak kan natuurlijk ook.
-
- Forum-lid HC
Ik vind dat toch niet zo mooi, maar functioneel is het natuurlijk wel!
Rijd zelf met een bontager micro. Daar past alles in behalve het pompje. Wel maar 1 band.
Snap wat TL zegt, als je na 20km lek rijd ik het niet heel fijn, maar ik 20 jaar heb ik nog nooit meer dan 1 lekke band gehad. Heb wel een plaksetje bij me.
Ik heb ook wat topeak ninja spullen besteld. Maar dat past bijna op geen enkele fiets als je met twee bidonshouders rijd, die ik heb kunnen testen. Alleen de ninja met tool en toolbox gaat net op mijn MTB maar op de racer gaat het niet, best jammer.
Rijd zelf met een bontager micro. Daar past alles in behalve het pompje. Wel maar 1 band.
Snap wat TL zegt, als je na 20km lek rijd ik het niet heel fijn, maar ik 20 jaar heb ik nog nooit meer dan 1 lekke band gehad. Heb wel een plaksetje bij me.
Ik heb ook wat topeak ninja spullen besteld. Maar dat past bijna op geen enkele fiets als je met twee bidonshouders rijd, die ik heb kunnen testen. Alleen de ninja met tool en toolbox gaat net op mijn MTB maar op de racer gaat het niet, best jammer.
Ik heb ook overgestapt naar de bontrager micro, verbaasd mij nog wat er in past.wasbeer2006 schreef: ↑09 mar 2019 13:47 Ik vind dat toch niet zo mooi, maar functioneel is het natuurlijk wel!
Ik heb er 1 binnenband ,3 CO2 patronen ,1 bandenlichter ,plaksetje en minitool in zitten.
Voor de cyclo/toertochten neem ik wel een extra binnenband mee.
Specialized Diverge Axs
Zadeltas in mijn midden achterzak daarin, 1 bb, 2 bandenlichters, ventiel en 2 plakkers. Kleine multitool en pomp in rechterachterzak.
Ik zie vaak mensen met een enorme hutkoffer onder hun zadel, snap dat niet maar iedereen mag dat natuurlijk lekker doen.
Ik zie vaak mensen met een enorme hutkoffer onder hun zadel, snap dat niet maar iedereen mag dat natuurlijk lekker doen.
YFood !!!
- Supergrover
- Forum-lid HC
a) Het ziet niet uitSupergrover schreef: ↑10 mar 2019 07:20ik snapte hem ook al ff niet...
b) En de kans op verlies is klein, die conti zadeltasjes willen na altijd goed vastzitten.
YFood !!!
-
- Forum-lid HC
Bij de Conti zadeltasjes gebruik ik altijd een extra klittebandje om het tasje goed vast te houden.
Werkt perfect en is een ultiem klein zadeltasje waarin ik 2 binnenbandjes stop.
Multitooltje, bandenlichters en Co2 patronen in het zakje van het shirt.
Werkt perfect en is een ultiem klein zadeltasje waarin ik 2 binnenbandjes stop.
Multitooltje, bandenlichters en Co2 patronen in het zakje van het shirt.