zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?
Maak jij er dan ff lekker een gesloten artikel van joh!
Je bent vandaag niet eens op de fiets.
Edit: ik vergat een anders wordt het straks verkeerd begrepen.
Je bent vandaag niet eens op de fiets.
Edit: ik vergat een anders wordt het straks verkeerd begrepen.
https://www.strava.com/athletes/38204382
Fiets, model: racefiets.
Fiets, model: racefiets.
Blog - GADVEEERREDAMME! En nu doe ik het zelf ook....
Deze week weer driftig aan het fietsen, en dat gaat best lekker.
Maar, die loopneus, bij deze inspanning is wel vervelend. Ik merk dat het mij een hoop energie kost, om steeds mijn neus op te halen.
Dat is dan even heel hard ophalen maar na 5 seconden is het weer terug.
Vooral wanneer je je lekker inzet op een lang stuk gaat dat energie kosten en bovendien blijkt het een zinlose exercitie.
Tijd om te stoppen of een doek te pakken is er natuurlijk niet, we zijn net lekker aan het racen, half over het stuur hangend.
Dus ja, dan eh. Dan eh, ja. Dan moet je... NEE!
DAT niet!
De gedachten heb ik al weken zo nu en dan gehad, maar nee, DAT doe je gewoon niet Blurg.
Ik weet het nog toen ik het voor het eerst zag, als klein jongetje.
"GADVEEERREDAMME! Mama! Die man snuit zijn neus in de lucht, ik zag die klodder vliegen!"
"Ja bah! Vieze wielrenners met die malle pakjes" zei ze.
Ik heb het altijd vies gevonden, verafschuwt, afgekeurd, bekritiseerd..
Je kan toch best even je neus snuiten? Kom op zeg.
Tsja, dan zit je zelf op de racert en haal je braaf 3571 keer je neus op tijdens de rit. Kansloos.
Dan maar aan de mouw afvegen. "Eeuw. Kijk dan!" En vervolgens veeg ik die mouw dan langs mijn jasje. Ook vies.
Dan met de handschoen? Ja, dat kan wel dan. Dat dan maar doen.
Maar, dan blijkt, je blijft afvegen. Het is teveel, en afvegen blijf je doen. Het werkt niet.
Al een paar weken steggel ik hier mee.
Na vele woon-werk ritten snotloopneusgeklooi, was ik er gisteren bij een pijlsnelle rit naar huis, geestelijk en fysiek klaar voor.
Het zal toch moeten.
Ik wil het ook, het is fijn, de snelheid erin te kunnen houden, ik lees 35km/h op de Garmin en wil dit segment er doorheen rammen.
De alternatieven werken ook niet en als ik het ga doen en kan, zal dat ook een hoop energie terug geven, al dat gesnif hoeft dan niet meer.
0,25 Watt per snif vermogens verlies? Ik weet het niet.
"Nou ben ik het zat!" Roep ik uit.
Ik hef mijn hoofd op, vinger tegen het rechter neusgat.....
SFFFFNRRRRTTT!! Daar ging ie! Zeilend over de golven van de wind, over de schouder, de linker berm in.
Ik heb het gedaan! Ja echt. Het is nu gebeurt! Het is onomkeerbaar.
We gaan dat in het vervolg zo doen.
Vanaf vandaag, ben ik weer een beetje meer wielrenner.
In mijn gedachten zie ik daar een klein jongetje naast zijn moeder staan terwijl hij aan zijn moeders mouw trekt en naar mij wijst.
"Zag je dat mama? GADVEEEEERREDAMME!"
Deze week weer driftig aan het fietsen, en dat gaat best lekker.
Maar, die loopneus, bij deze inspanning is wel vervelend. Ik merk dat het mij een hoop energie kost, om steeds mijn neus op te halen.
Dat is dan even heel hard ophalen maar na 5 seconden is het weer terug.
Vooral wanneer je je lekker inzet op een lang stuk gaat dat energie kosten en bovendien blijkt het een zinlose exercitie.
Tijd om te stoppen of een doek te pakken is er natuurlijk niet, we zijn net lekker aan het racen, half over het stuur hangend.
Dus ja, dan eh. Dan eh, ja. Dan moet je... NEE!
DAT niet!
De gedachten heb ik al weken zo nu en dan gehad, maar nee, DAT doe je gewoon niet Blurg.
Ik weet het nog toen ik het voor het eerst zag, als klein jongetje.
"GADVEEERREDAMME! Mama! Die man snuit zijn neus in de lucht, ik zag die klodder vliegen!"
"Ja bah! Vieze wielrenners met die malle pakjes" zei ze.
Ik heb het altijd vies gevonden, verafschuwt, afgekeurd, bekritiseerd..
Je kan toch best even je neus snuiten? Kom op zeg.
Tsja, dan zit je zelf op de racert en haal je braaf 3571 keer je neus op tijdens de rit. Kansloos.
Dan maar aan de mouw afvegen. "Eeuw. Kijk dan!" En vervolgens veeg ik die mouw dan langs mijn jasje. Ook vies.
Dan met de handschoen? Ja, dat kan wel dan. Dat dan maar doen.
Maar, dan blijkt, je blijft afvegen. Het is teveel, en afvegen blijf je doen. Het werkt niet.
Al een paar weken steggel ik hier mee.
Na vele woon-werk ritten snotloopneusgeklooi, was ik er gisteren bij een pijlsnelle rit naar huis, geestelijk en fysiek klaar voor.
Het zal toch moeten.
Ik wil het ook, het is fijn, de snelheid erin te kunnen houden, ik lees 35km/h op de Garmin en wil dit segment er doorheen rammen.
De alternatieven werken ook niet en als ik het ga doen en kan, zal dat ook een hoop energie terug geven, al dat gesnif hoeft dan niet meer.
0,25 Watt per snif vermogens verlies? Ik weet het niet.
"Nou ben ik het zat!" Roep ik uit.
Ik hef mijn hoofd op, vinger tegen het rechter neusgat.....
SFFFFNRRRRTTT!! Daar ging ie! Zeilend over de golven van de wind, over de schouder, de linker berm in.
Ik heb het gedaan! Ja echt. Het is nu gebeurt! Het is onomkeerbaar.
We gaan dat in het vervolg zo doen.
Vanaf vandaag, ben ik weer een beetje meer wielrenner.
In mijn gedachten zie ik daar een klein jongetje naast zijn moeder staan terwijl hij aan zijn moeders mouw trekt en naar mij wijst.
"Zag je dat mama? GADVEEEEERREDAMME!"
Laatst gewijzigd door blurg op 07 mar 2019 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Herkenbaar. Voor de goede orde mouw is met OU
Ja. Typo.
de eerste 2 keer staat het er wel goed.
maar okay.
Je wordt dom van dat fietsen.
de eerste 2 keer staat het er wel goed.
maar okay.
Je wordt dom van dat fietsen.
haha!
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Heel herkenbaar! Ik heb het zelfs moeten oefenen, dat snuiven, want in het begin snoof ik vooral mijn huig kapot.
Maar je hebt gelijk, objectief (vanaf de zijlijn als dat jongetje) bezien is het een ranzige gewoonte.
Maar je hebt gelijk, objectief (vanaf de zijlijn als dat jongetje) bezien is het een ranzige gewoonte.
Proest
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Eetse . Niet te vaak snuiten krijg je vette schrale neus gaten van .
Blog - Bikefitting!
Oi!
Gisteren ben ik bij de Bikefitter geweest. Ik had zoals ik al eerder schreef, het plan om triathlon bars te nemen omdat ik nu vooral op mijn stuur lig, met mijn armen. Dat is niet zo stabiel, zeker met die wind en hoge velgen.
Daarnaast worden mijn armen er soms wat beurs van
Er is al veel over geschreven en het zou een lang verhaal worden als ik de hele bikefit door zou nemen.
Ik was in elk geval na 5 minuten aanwezigheid al overtuigd dat dit goed was om te doen.
De bikefit heb ik laten doen bij 12Gobiking. Ik sprak met Erik Schulte.
Wat een aardige man en vooral een schat aan kennis en ervaring. Ik stond er wel van te kijken.
Echt alles wat ik vroeg, of het nou over de fiets onderdelen ging, mijn lichaam, of het fietsen zelf, hij had overal kennis van.
Hij nam de tijd voor een goede uitleg, tot ik het begreep.
We hebben naast het reguliere fitten ook gekeken naar mijn wens om er een tijdrit verhouding op te krijgen.
Ik wist al dat ik er een ander stuur voor nodig zou hebben, en dat ik helaas afscheid moet nemen van het Zipp SL70 Aero stuur.
Toen ik begon, en besloot een racer te kopen ben ik op deze fiets gestuit en meteen gekocht. Gelukkig, heb ik dat qua frame maat goed gedaan.
Prima maat. Echter, de cranks zijn veel te lang. Hij stond er van te kijken dat dit erop zat, want dat gebruiken ze niet veel.
Slechter nieuws voor mij, deze moeten eraf. Hij kon mij goed laten zien met een projectie met al mijn scharnier punten, van de zijkant, dat de hoek van onderbenen en boven benen daardoor veel te klein werd, en met zulke lange cranks, is het niet verwondelijk dat ik steeds zo'n last van mijn knieen had, en zelfs nog iets heb.
Ze starten dus met een nulmeting en kopieeren de settings dus naar hun bikefit apparaat en daarna kan het allemaal getuned gaan worden.
Die test fiets past men steeds aan tot de juiste verhouding wordt gevonden. Je kan er ook andere sturen, zadels, cranks opzetten naast alle instellingen die je kan doen Hoogte van zadel, naar voren en achter, stuurpennen, sturen, hoogte van het stuur etc.
In mijn geval gaat het zadel heel veel omhoog, wel 7cm. Dat had hij nog niet eerder gezien, zo'n verschil wat nodig bleek.
Mede ook door de wens dat ik wat meer voor over wil gaan zitten, en om die reden gaat het zadel ook nog eens dezelfde hoeveelheid cms naar voren.
Verder bleek mijn stuur iets te breed, en dat kon ik inderdaad echt merken toen op de testfiets zat en daar een smaller stuur op werd gezet.
Ik kan er nog zoveel over vertellen echter wordt het dan een lang verhaal. Het is in elk geval wel iets wat ik een nieuwe woon-werker die op een racer stapt,
kan aanraden. Het is zo leuk en vooral interessant om te doen.
Elke racer natuurlijk.
Het lijkt iets voor pro's, maar het is voor iemand die regelmatig op een racer stapt gewoon aan te raden.
Dit zal straks dus een stuk lekkerder gaan fietsen. De kniepijn ben ik dan hopelijk snel vanaf.
De fiets heb ik nu daar achter gelaten om alles meteen uit te laten voeren. Dan kan ik snel weer de weg op.
Dit heb ik overigens zelf gevraagd, je kan natuurlijk dit ook zelf gaan uitvoeren, je krijgt alle gegevens mee.
In mijn geval wordt het een ander stuur, triathlon bars, andere stuurpen, andere cranks.
Komt meteen een vermogensmeter op, nu ik toch de cranks moet vervangen, is dat het uitgelezen moment.
Tevens heb ik de achterwiel lagers laten vervangen, er was water bij gekomen en ze waren behoorlijk stroef gaan lopen.
Ik ben heel benieuwd hoe deze nieuwe setup zal gaan fietsen.
Volgende week, moet ik het rustig gaan opbouwen als ik de fiets ga ophalen.
Slechts een aantal keer per week, en dat opbouwen.
Al met al was het heel erg leuk en leerzaam!
PS
Leuk! Ik zie dat ik nu 1500km er op heb zitten, sinds de start.
Oi!
Gisteren ben ik bij de Bikefitter geweest. Ik had zoals ik al eerder schreef, het plan om triathlon bars te nemen omdat ik nu vooral op mijn stuur lig, met mijn armen. Dat is niet zo stabiel, zeker met die wind en hoge velgen.
Daarnaast worden mijn armen er soms wat beurs van
Er is al veel over geschreven en het zou een lang verhaal worden als ik de hele bikefit door zou nemen.
Ik was in elk geval na 5 minuten aanwezigheid al overtuigd dat dit goed was om te doen.
De bikefit heb ik laten doen bij 12Gobiking. Ik sprak met Erik Schulte.
Wat een aardige man en vooral een schat aan kennis en ervaring. Ik stond er wel van te kijken.
Echt alles wat ik vroeg, of het nou over de fiets onderdelen ging, mijn lichaam, of het fietsen zelf, hij had overal kennis van.
Hij nam de tijd voor een goede uitleg, tot ik het begreep.
We hebben naast het reguliere fitten ook gekeken naar mijn wens om er een tijdrit verhouding op te krijgen.
Ik wist al dat ik er een ander stuur voor nodig zou hebben, en dat ik helaas afscheid moet nemen van het Zipp SL70 Aero stuur.
Toen ik begon, en besloot een racer te kopen ben ik op deze fiets gestuit en meteen gekocht. Gelukkig, heb ik dat qua frame maat goed gedaan.
Prima maat. Echter, de cranks zijn veel te lang. Hij stond er van te kijken dat dit erop zat, want dat gebruiken ze niet veel.
Slechter nieuws voor mij, deze moeten eraf. Hij kon mij goed laten zien met een projectie met al mijn scharnier punten, van de zijkant, dat de hoek van onderbenen en boven benen daardoor veel te klein werd, en met zulke lange cranks, is het niet verwondelijk dat ik steeds zo'n last van mijn knieen had, en zelfs nog iets heb.
Ze starten dus met een nulmeting en kopieeren de settings dus naar hun bikefit apparaat en daarna kan het allemaal getuned gaan worden.
Die test fiets past men steeds aan tot de juiste verhouding wordt gevonden. Je kan er ook andere sturen, zadels, cranks opzetten naast alle instellingen die je kan doen Hoogte van zadel, naar voren en achter, stuurpennen, sturen, hoogte van het stuur etc.
In mijn geval gaat het zadel heel veel omhoog, wel 7cm. Dat had hij nog niet eerder gezien, zo'n verschil wat nodig bleek.
Mede ook door de wens dat ik wat meer voor over wil gaan zitten, en om die reden gaat het zadel ook nog eens dezelfde hoeveelheid cms naar voren.
Verder bleek mijn stuur iets te breed, en dat kon ik inderdaad echt merken toen op de testfiets zat en daar een smaller stuur op werd gezet.
Ik kan er nog zoveel over vertellen echter wordt het dan een lang verhaal. Het is in elk geval wel iets wat ik een nieuwe woon-werker die op een racer stapt,
kan aanraden. Het is zo leuk en vooral interessant om te doen.
Elke racer natuurlijk.
Het lijkt iets voor pro's, maar het is voor iemand die regelmatig op een racer stapt gewoon aan te raden.
Dit zal straks dus een stuk lekkerder gaan fietsen. De kniepijn ben ik dan hopelijk snel vanaf.
De fiets heb ik nu daar achter gelaten om alles meteen uit te laten voeren. Dan kan ik snel weer de weg op.
Dit heb ik overigens zelf gevraagd, je kan natuurlijk dit ook zelf gaan uitvoeren, je krijgt alle gegevens mee.
In mijn geval wordt het een ander stuur, triathlon bars, andere stuurpen, andere cranks.
Komt meteen een vermogensmeter op, nu ik toch de cranks moet vervangen, is dat het uitgelezen moment.
Tevens heb ik de achterwiel lagers laten vervangen, er was water bij gekomen en ze waren behoorlijk stroef gaan lopen.
Ik ben heel benieuwd hoe deze nieuwe setup zal gaan fietsen.
Volgende week, moet ik het rustig gaan opbouwen als ik de fiets ga ophalen.
Slechts een aantal keer per week, en dat opbouwen.
Al met al was het heel erg leuk en leerzaam!
PS
Leuk! Ik zie dat ik nu 1500km er op heb zitten, sinds de start.