Het E-Bike topic
Een impulse motor ken ik niet maar als dat systeem werkt zoals de systemen van Bosch dan zit er een sensor aan de achtervork en magneet in het achterwiel .
In de software is de wielomtrek ingegeven en aan de hand daarvan en de wielsnelheid gaat hij berekenen hoe hard het gaat. Een ander tandwiel zal daarbij geen invloed hebben, hij zal niet sneller gaan dan eerder. (Zoals Ernie C al opmerkte)
Is het echt dat de versnelling te klein is of dacht je de fiets op deze manier sneller te maken
Helaas dus..
In de software is de wielomtrek ingegeven en aan de hand daarvan en de wielsnelheid gaat hij berekenen hoe hard het gaat. Een ander tandwiel zal daarbij geen invloed hebben, hij zal niet sneller gaan dan eerder. (Zoals Ernie C al opmerkte)
Is het echt dat de versnelling te klein is of dacht je de fiets op deze manier sneller te maken
Helaas dus..
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Misschien een moeilijk onderwerp op dit forum,maar ik probeer het toch
Wie heeft naast zijn racefiets ook op een E bike en op welke en wat is je ervaring.
Ik heb sinds kort een Sparta R5T LTD
https://www.sparta.nl/elektrische-fiets ... =h&gears=5
Met een 500 Wh batterij .
Het is mijn eerste E bike,lang getwijfeld of ik het moest doen,maar ik zocht een fiets om lekker ontspannen in mijn gewone kleding en zomers in korte broek en sandalen te genieten op een fiets zonder een natte rug te krijgen.
Ik heb na div ritjes in de omgeving en in Amsterdam gemerkt dat dit een juiste keuze is geweest.
Heerlijk reflext trappen en om me heen kijken.
Hij ondersteunt tot ongeveer 28 km pu en daar boven doe je het 100% op eigen kracht,wat overgens ook best makkelijk gaat.
Ik ben er blij mee.
Nou bast maar los
Wie heeft naast zijn racefiets ook op een E bike en op welke en wat is je ervaring.
Ik heb sinds kort een Sparta R5T LTD
https://www.sparta.nl/elektrische-fiets ... =h&gears=5
Met een 500 Wh batterij .
Het is mijn eerste E bike,lang getwijfeld of ik het moest doen,maar ik zocht een fiets om lekker ontspannen in mijn gewone kleding en zomers in korte broek en sandalen te genieten op een fiets zonder een natte rug te krijgen.
Ik heb na div ritjes in de omgeving en in Amsterdam gemerkt dat dit een juiste keuze is geweest.
Heerlijk reflext trappen en om me heen kijken.
Hij ondersteunt tot ongeveer 28 km pu en daar boven doe je het 100% op eigen kracht,wat overgens ook best makkelijk gaat.
Ik ben er blij mee.
Nou bast maar los
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40211
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Omdat het in dit geval geen 45 plus is heb ik het hier nou juist niet gezet,nu gaat de topic in de massa op,maar laat maar weerHeppiebianchi schreef: ↑10 mar 2019 11:20 Misschien een moeilijk onderwerp op dit forum,maar ik probeer het toch
Wie heeft naast zijn racefiets ook op een E bike en op welke en wat is je ervaring.
Ik heb sinds kort een Sparta R5T LTD
https://www.sparta.nl/elektrische-fiets ... =h&gears=5
Met een 500 Wh batterij .
Het is mijn eerste E bike,lang getwijfeld of ik het moest doen,maar ik zocht een fiets om lekker ontspannen in mijn gewone kleding en zomers in korte broek en sandalen te genieten op een fiets zonder een natte rug te krijgen.
Ik heb na div ritjes in de omgeving en in Amsterdam gemerkt dat dit een juiste keuze is geweest.
Heerlijk reflext trappen en om me heen kijken.
Hij ondersteunt tot ongeveer 28 km pu en daar boven doe je het 100% op eigen kracht,wat overgens ook best makkelijk gaat.
Ik ben er blij mee.
Nou bast maar los
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Hé Daniël ander geloof
13 AUG 2013 08:15
Niet persoonlijk, maar fietsen die 45km/u gaan: waar gaat het over?????
Opzouten met die dingen graag. Hoop dat er goed op die krengen wordt gecontroleerd qua verzekering, helm dragen, etc.
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Ach mijn racefietsen gaan sneller
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Gefeliciteerd ermee, alleen moet ik wel wat gniffelen om je reacties op pagina 1,2 3 en 4 van dit topic
Verder moet iedereen zelf weten wat hij doet. Wel of niet een motor op de fiets. Ik vind die speed peddelecs wel geinig als ik ze tegen kom tijdens woon-werk ritjes. Niet dat het altijd lukt maar ik ga de uitdaging (mijn eigen uitdaging) om ze voorbij te fietsen wel aan. In het wiel hangen van die dingen zal ik overigens nooit doen. Ik ga echt niet vertrouwen op de “fietsvaardigheid” van zulke mensen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16483
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Of hoe iemand in enkele jaren tot heel andere inzichten kan komen.
Waar, voor alle duidelijkheid niets mis mee is. Enkel een idioot veranderd nooit van gedacht.
daniel1975 schreef: ↑13 aug 2013 08:15 Niet persoonlijk, maar fietsen die 45km/u gaan: waar gaat het over?????
Opzouten met die dingen graag. Hoop dat er goed op die krengen wordt gecontroleerd qua verzekering, helm dragen, etc.
daniel1975 schreef: ↑13 aug 2013 09:00 ...................
Maar waarom zou je het in hemelsnaam willen? Dat is toch geen fietsen meer? Koop dan een scooter oid, want de enige overeenkomst met fietsen is dat je je benen nog een beetje moet bewegen. Voor de 25km/u fietsen heb ik nog begrip, er zijn hele volksstammen bij gebaat. Maar om die dingen op te gaan voeren etc? Zal wel aan mij liggen, maar ik vind het idioot.
daniel1975 schreef: ↑13 aug 2013 11:51 En als je onbezweet op je werk wit komen kun je ook een e-scooter kopen oid. Als je met 35gem naar kantoor wilt racen zonder te zweten is het geen inspanning meer en is het gezondheidsaspect dus vervallen tot goedkope argumentatie imho.
daniel1975 schreef: ↑14 aug 2013 08:43 En een e-bike is geen fiets, dus hoef ik mij er ook niet voor te schamen. En als er een dame op een fiets op een strak tempo langs komt heb ik daar respect voor. Ik weet nl. van heel dichtbij hoeveel ze er voor moeten doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40211
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hahaha, dat is de 2e lynchpartij al jongens . Bij aanschaf ook al, maar kom maar op.
Maar korte toelichting;
Ik zag het bij aanschaf nog steeds niet als fiets, slechts als vervoersmiddel. Na 1500km ben ik wel wat van gedachten veranderd.
-33km enkele reis is op de racefiets niet fijn om structureel te doen
- de A4 is pure ergernis in de auto; wordt elk jaar erger en erger, net als de mentaliteit in de auto
- tot 35km/u krijg je het kado, daarboven moet je echt serieus gaan trappen
- ik rij tussen de 40 en 42 gemiddeld over die afstand met een HFavg van ca 145. Dat 2x/dg is toch stiekum leuke training
- tegenwind, kou, miezer: boeit niet meer. De frisse lucht en even buiten zijn compenseert het allemaal.
- nadeel: je bent niets. Geen brommer, geen fietser, niks. Wet noemt je brommer, maar 45km/u rijden kost serieus inspanning en je wil niet met 30km/u tussen gefrustreerde automobilisten rijden. Maar op het fietspad is het snelheidsverschil te groot.
- het is geen vervanger voor de auto, het is een aanvulling.
- concept staat in de kinderschoenen. Zelfs een topmerk als Stromer is nog niet vrij van problemen, beperkt goede banden te krijgen, niet nagedacht over tubeless, etc.
Een mens kan van gedachten veranderen .
Maar korte toelichting;
Ik zag het bij aanschaf nog steeds niet als fiets, slechts als vervoersmiddel. Na 1500km ben ik wel wat van gedachten veranderd.
-33km enkele reis is op de racefiets niet fijn om structureel te doen
- de A4 is pure ergernis in de auto; wordt elk jaar erger en erger, net als de mentaliteit in de auto
- tot 35km/u krijg je het kado, daarboven moet je echt serieus gaan trappen
- ik rij tussen de 40 en 42 gemiddeld over die afstand met een HFavg van ca 145. Dat 2x/dg is toch stiekum leuke training
- tegenwind, kou, miezer: boeit niet meer. De frisse lucht en even buiten zijn compenseert het allemaal.
- nadeel: je bent niets. Geen brommer, geen fietser, niks. Wet noemt je brommer, maar 45km/u rijden kost serieus inspanning en je wil niet met 30km/u tussen gefrustreerde automobilisten rijden. Maar op het fietspad is het snelheidsverschil te groot.
- het is geen vervanger voor de auto, het is een aanvulling.
- concept staat in de kinderschoenen. Zelfs een topmerk als Stromer is nog niet vrij van problemen, beperkt goede banden te krijgen, niet nagedacht over tubeless, etc.
Een mens kan van gedachten veranderen .
Less is bore