Lid van wielerclub en waarom wel/niet?
-
- Forum-lid
Ik ben geen lid van een club, wel overwogen om te doen maar ik vind het fijn om alleen te fietsen of samen met de vrouw. Over het algemeen weet ik van tevoren niet precies waar ik allemaal heen ga fietsen, dat is voor mij ook het fijnste.
Ben just aan het kijken om me aan te melden. Alleen is leuk.. Maar samen toch ook zeker. Was te kletsen, hogere snelheid, af en toe wedstrijd-element door een bordjessprint of en lange dik met tegenwind.
Komende tijd eens meerijden met een club uit naburig dorpje
Komende tijd eens meerijden met een club uit naburig dorpje
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik ben lid van een club, WTC Amerika uit Bornem (B).
Mocht ik geen lid geweest zijn was ik bijna 100% zeker deze morgen niet vertrokken.
En nu wel
Mocht ik geen lid geweest zijn was ik bijna 100% zeker deze morgen niet vertrokken.
En nu wel
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ja dat wel, maar ik ben meer bang dat je geen overzicht hebt van wat er voor je ligt. OK er wordt wel geroepen maar ik zie het toch liever zelf.
Wij zijn ook vertrokken. Langs het Albertkanaal waaide het wel erg stevig op de kant. Stevig waaiertje getrokken (we waren maar met 8), de achterste is wel een paar keer in het gras terecht gekomenLcsmet schreef: ↑10 mar 2019 14:14 Ik ben lid van een club, WTC Amerika uit Bornem (B).
En nu wel
Het was toch zeker de moeite (allemaal met hoge carbon wielen trouwens) en omdat iedereen elkaar echt goed kent, was het ook niet echt gevaarlijk (de ene heeft nu eenmaal meer plaats nodig dan de andere en die wordt dan ook genoeg plaats gegund bij ons)
Ik was toch vrij moe na mijn 155km in die wind (laatste 1.5u was volledig wind tegen, afzien, genieten)
Een jaar of 12 geleden ben ik lid geworden van de plaatselijke vereniging. Waar ik hier vaak het woord “verplichting” lees, heb ik dat gevoel totaal niet! Er is een vaste traningsavond, en op zaterdag wordt er, volgens een vastgestelde toerkalender gefietst. Dus als ik tijd en zin heb, en het weer is niet al te slecht, dan fiets ik mee. Dat zal gemiddeld 15-20 keer per jaar zijn, en verder fiets ik alleen, of met een fietsmaat, of op de mtb in de zomer/racer in de winter. Alles kan, niets moet. Het mooiste vind ik om de herfst- en wintermaanden met de zaterdaggroep mee te gaan. Deze mannen (veelal vijftigers/zestigers) kennen alle bospaadjes, boerenweggetjes en ander onverhard spul hier in de Gelderse Vallei, Utrechtse Heuvelrug en aan deze kant van de Veluwe. Ze fietsten er al lang voordat er gravelbikes bestonden, ze weten precies waar je een goede bak koffie kunt krijgen, en samen uit/samen thuis is altijd het motto. Voor mij (als veertiger) altijd enorm genieten, en ideaal als duutraining.
- LongTallErne
- Forum-lid
Helaas brengt het lid worden van een vereniging (fiets, voetbal, dans, sjoel, etc...…) een bepaalde verplichting met zich mee. Ik erger me er groen en geel aan dat steeds meer mensen willen profiteren van de vereniging zolang dat met hun eigen planning een beetje samenvalt maar geen tijd willen investeren.
De samenleving wordt steeds egoïstischer. De doodsteek voor de verenigingen.
Sorry, moest ik effe kwijt ….
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel
MERIDA RIDE 400
MERIDA RIDE 400
En merk je dat aan de antwoorden hierboven?LongTallErne schreef: ↑10 mar 2019 22:48 ... Ik erger me er groen en geel aan dat steeds meer mensen willen profiteren van de vereniging zolang dat met hun eigen planning een beetje samenvalt maar geen tijd willen investeren.
De samenleving wordt steeds egoïstischer. De doodsteek voor de verenigingen....
Toen ik ruim 30 jaar geleden bestuurslid was van een vereniging (in een andere tak van sport) was dat al het geval. Dat is dus niet iets van de laatste jaren. Je verenigt je alsn groep om samen iets te doen. Daar hoort inderdaad bij dat iedereen een steentje bijdraagt en dan bedoel ik niet alleen het voldoen van de jaarlijkse contributie.LongTallErne schreef: ↑10 mar 2019 22:48 ... Ik erger me er groen en geel aan dat steeds meer mensen willen profiteren van de vereniging zolang dat met hun eigen planning een beetje samenvalt maar geen tijd willen investeren.
De samenleving wordt steeds egoïstischer. De doodsteek voor de verenigingen....
Dat staat echter los van dit topic. Ik profiteer op geen enkele manier van welke vereniging dan ook (anders dan dat ik af en toe over delen van door hen onderhouden trails rijdt). Voor die trails ben ik zelfs bereid te betalen (zoals op de UHR). Ik heb echter beslist geen zin/behoefte aan het sociale deel er omheen en de bijbehorende verplichtingen, waaronder het dragen van afzichtelijke kleding.
In mijn dorp (150.000+ inwoners) heb k mij al voldoende voor de samenleving ingezet (per saldo 'trekken aan een dood paard'). Dus daar heb ik ook geen zin meer in. Ik vind dat het iedereen vrij moet staan die keuze voor zichzelf te maken.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Inderdaad,ik ben verantwoordelijk 8 September voor onze toertocht organisatie.LongTallErne schreef: ↑10 mar 2019 22:48 Helaas brengt het lid worden van een vereniging (fiets, voetbal, dans, sjoel, etc...…) een bepaalde verplichting met zich mee. Ik erger me er groen en geel aan dat steeds meer mensen willen profiteren van de vereniging zolang dat met hun eigen planning een beetje samenvalt maar geen tijd willen investeren.
Vanavond 1ste vergadering,punt 1 is vrijwilligers rekruteren wordt een hels karwei al is het maar van km 1 tot km 30 uitpijlen met z’n tweeën wat ook nog gezellig en leerzaam is.
Gratis cursus wegkapitein volgen 1 Zaterdag,welgeteld vrijwillig 4 aanmeldingen op 480 leden.
Waar het aan ligt momenteel in de samenleving?er is weinig beleving meer voor mij gevoel en mensen zijn steeds moeilijker tevreden te stellen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Volgens mij dwalen we langzamerhand van het topic af maar …
Respect voor alle tijd en energie die je er in steekt!
Het is echter, zoals ik al eerder schreef, een misvatting te denken dat het steeds moelijker wordt. Dat is het al heeeeeel erg lang (ik schreef: al meer dan 30 jaar). Dus niet iets van de laatste tijd.
Ik herinner me, dat als je iets organiseerde en hulp vroeg, er steevast werd geroepen: "sorry hoor, maar ik betaal toch al mijn contributie?" Veel leden beschouwen (toen ook al) de vereniging als een soort sportschool, waar je betaalt voor het gebruik van de apparaten/diensten en de instructie. Verder niks.
Zoals ik ook al eerder zei, ik heb veel respect voor hen die wel de moeite nemen om actief te zijn binnen een vereniging, net als die vrijwilligers die belangeloos meehelpen tracks te onderhouden of routes uit te zetten (waarbij overigens de dank vaak veel stank is )
Anderzijds [advocaat van de duivel modus]: Vroeger hadden mensen ook meer tijd dan nu, ik bedoel, was er minder geregeld/vastgelegd. Toen kon je nog eens ergens spontaan op de koffie gaan, nu moeten minimaal twee partijen de agenda trekken om weken van tevoren een afspraak te plannen. Ik noemde in een eerdere post ook al dat ik graag zou deelnemen aan de Start2Bike clinics van de NTFU maar wist op voorhand dat ik een deel niet zou kunnen meedoen (en er dus maar helemaal vanaf zie).
Was cynisch bedoeld.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018