Ook met aluminium velgen dat wordt ene grote smurrie,met Carbon niet.dwangarbeider schreef: ↑04 apr 2018 11:50 Als de weg nat is en het regent niet meer, dan spettert alle vuiligheid op de weg tegen je velgen maar doordat het niet regent worden ze ook niet "schoongespoeld" : dat is ongeveer het slechtste scenario voor remmen op carbonvelgen. Zowat hetzelfde als ze met een bandschuurmachine bewerken.
Witte residue carbon remrand
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- Sweety2008
- Forum-lid
Dit heb ik ook als ik met nat weer fiets. Bij mij gaat dit wel weer makkelijk af, ik gebruik gewoon klaar water en een microvezeldoekje.
Ghost Nivolet 6LC
Rij al 2 jaar met mijn chinese carbonvelgen en nu na een toertocht dit weekend met zeer slecht weer, regen en blubber, nu ook ineens witte waas op mijn velgrand. Met doekje en daarna met schuursponsje behandeld maar gaat niet echt weg. Fiets staat nu weer schoongemaakt. Maar eens zien of na een volgend ritje en wat remmen het wat minder wordt. Anders maar aan wennen.
Het gekke is dat de hele remrand is uitgeslagen, dus niet alleen waar de remblokjes contact maken, wat dan het geval zou moeten zijn.