Trek
-
- Forum-lid
Misschien een combinatie van Dyneema Carbon, met 3d geprinte fietsen? Deze duren tot nu toe ellenlang en zijn daardoor belachelijk prijzig geworden. Maar als je Dyneema en Carbon combineert met snelle 3D print-techniek...? Zoiets word bij GCN als goede mogelijkheid gesuggereerd.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
- Desertstorm
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Die onthulling 20 Maart gaat over een nieuwe techniek wat helmen betreft, heeft niets met fietsen te maken !TheUnexpected schreef: ↑13 mar 2019 08:27 Ik denk dat ik dit: https://www.instagram.com/p/BueVOvklGWd ... e=ig_embed hier maar achter laat.
"Dyneema is DSM’s brand name for its Ultra-High Molecular Weight Polyethylene (UHMwPE), which is a whole lot of words to say ‘really, really strong plastic’." https://gearandgrit.com/treks-big-annou ... g-forever/
Koolstof Composiet en Carbon klinken al cooler dan kunststof natuurlijk, Maar ik weet niet of Ultra-High Molecular Weight Polyethylene (UHMwPE) echt aan gaat slaan qua naam. Dyneema dan maar..
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
- Jaap Telder
- Forum-lid
Die onthulling 20 Maart gaat over een nieuwe techniek wat helmen betreft, heeft niets met fietsen te maken !
[/quote]
Dan is het dus helemaal geen schokkend nieuws meer na 30 jaar, maar opgeblazen Trek (Drek) marketing.
Dynamee/carbon wordt namelijk al tijden in de (motor)helmen, etc. toegepast...
[/quote]
Dan is het dus helemaal geen schokkend nieuws meer na 30 jaar, maar opgeblazen Trek (Drek) marketing.
-
- Forum-lid
Dan is het dus helemaal geen schokkend nieuws meer na 30 jaar, maar opgeblazen Trek (Drek) marketing.Jaap Telder schreef: ↑13 mar 2019 21:08 Die onthulling 20 Maart gaat over een nieuwe techniek wat helmen betreft, heeft niets met fietsen te maken !
[/quote]
Is alleen een mededeling van de trek dealer portal, je verdere comment is voor mij totaal onbelangrijk
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
- Jaap Telder
- Forum-lid
Ja, en Dyneema is reeds in de vorige bijdragen al vermeld...
Zie mijn eerste bijdrage over Dyneema,
(in de daarop volgende bijdrage zat een typefoutje maar gaat uiteraard over hetzelfde)
- Jaap Telder
- Forum-lid
Ik gok eerder op REIN4-CED .
Het zou goed REIN4CED kunnen zijn; dit Vlaamse bedrijfje heeft het op zijn website over een nieuw composiet frame en samenwerking met "een marktleider". Het zou mooi zijn als alle marketing claims kloppen; de huidige composiet frames zijn eigenlijk hopeloos wat betreft impactbestendigheid.
- Jaap Telder
- Forum-lid
En kan ook heel goed iets van doen hebben met 3D printing. (frame, onderdelen).
Er worden al frames in serie geprint bv. Arevo, Kinazo, etc.
Er worden al frames in serie geprint bv. Arevo, Kinazo, etc.