Ervaring met staal
-
- Forum-lid
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29
René, ik stuur je even een appje wanneer ik terug in Nederland ben. Leggen we deze even mooi vast op de gevoelige plaat.
-
- Forum-lid
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29
Ik sta op punt van emigratie dus het is niet meer dagelijks dat ik in NL ben. Maar er valt altijd wat af te spreken. Stuur gerust een PB dan kijken we even naar de mogelijkheden.
Top, spreek jeMemento_Mori schreef: ↑18 feb 2019 08:45 René, ik stuur je even een appje wanneer ik terug in Nederland ben. Leggen we deze even mooi vast op de gevoelige plaat.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Columbus Max ? Mooi frame , jammer van de vork , heb al mooiere max vorken gezien...Ernie C. schreef: ↑08 feb 2019 13:35 En dan nu opgebouwd:
[img]https://dl.dropboxusercontent.com/s/g60 ... 3.JPG?dl=0[/img
Nee, dit is Brain met de mega downtube. Er bestaat ook een Max Prestige, die ook bij Tecnotrat (bekend van de post Colnago Saronni's) is gebouwd:
Ik hoop dat die nog ooit eentje op mijn pad komt.
De vork is inderdaad erg simpel vergeleken met het frame. Het frame zelf is wel heel netjes gesoldeerd. Misschien zet ik er een keer een carbon vork in. Dat mag wel bij een frame uit 97. Als ik nog ooit een DA 7800 triple groep tegen het lijf loop komt hij er ook op.
Ik hoop dat die nog ooit eentje op mijn pad komt.
De vork is inderdaad erg simpel vergeleken met het frame. Het frame zelf is wel heel netjes gesoldeerd. Misschien zet ik er een keer een carbon vork in. Dat mag wel bij een frame uit 97. Als ik nog ooit een DA 7800 triple groep tegen het lijf loop komt hij er ook op.
Campagnolo Ultra Dork
Dan zet ik mijn eigen stalen Allroader voor de volledigheid ook hier in het staaldraadje;
Meer in het WiND-topic: viewtopic.php?f=2&t=67707&start=900
Meer in het WiND-topic: viewtopic.php?f=2&t=67707&start=900
Inderdaad eerder richting de 100kg
Nagedacht in de zin van dat ik met iets minder uitsteek op verschillende fietsen nooit een probleem heb gehad. Verder is vanwege deze belasting de zadelpenklem en -groef wel bewust aan de voorkant geplaatst en wordt er rekening mee gehouden qua wanddikte en voldoende insteek van de zadelpen.
Verder is het idee achter de flinke uitsteek natuurlijk om daar maximale flex uit te halen (27.2mm zadelpen). Iets wat echt direct merkbaar zadelcomfort oplevert (dit in tegenstelling tot vele marketingpraatjes over 'vertical' compliance uit seatstays etc.).
Ik heb een nieuw zadel gescoord dat wat beter bij de stijl van de fiets past:
Het ziet er prachtig uit, het zit lekker maar ik weet nog niet of ik met het gewicht kan leven. Aan de ene kant onzin op een stalen fiets maar aan de andere kant is de fiets voor de rest echt heel licht voor een gelugd stalen frame met stalen vork.
Het ziet er prachtig uit, het zit lekker maar ik weet nog niet of ik met het gewicht kan leven. Aan de ene kant onzin op een stalen fiets maar aan de andere kant is de fiets voor de rest echt heel licht voor een gelugd stalen frame met stalen vork.
Campagnolo Ultra Dork