Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

schoenen en fietskleding

siebe
Forum-lid

siebe 12 mar 2010 12:53

na geholpen te zij op dit forum denk ik er over om een giant defy advanced 3 aan te schaffen,
maar hier hoort natuurlijk ook kleding bij, en schoenen.

nu ben ik natuurlijk op zoek naar goede schoenen en kleding.
het oog wil natuurlijk ook wat dus t moet ook mooi bij de fiets passen.

als iemand ideeën heeft hoor ik t graag.

groetjes
als t geen pijn doet train je niet hard genoeg!!

roel78
Forum-lid

roel78 12 mar 2010 12:59

siebe
Forum-lid

siebe 12 mar 2010 13:05

wel mooi maar past niet echt bij de fiets
als t geen pijn doet train je niet hard genoeg!!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 12 mar 2010 13:19

plaats dan eens een foto van je fiets.
Dan weten we in welke kleuren we moeten gaan zoeken
Live fast; die young. mijn blog

flostijn
Forum-lid

flostijn 12 mar 2010 13:54

Ik heb zelf Nalini, in veel kleuren leverbaar en niet zo saai (maar dat is persoonlijk)

http://www.trikotexpress.de/NALINI-PRO/ ... s-Kurzarm/
Flostijn
Red Bull Pro-SL

ilpirato
Forum-lid

ilpirato 13 mar 2010 15:16

Hoi Siebe,

ik weet niet precies waarop je doelt met "als iemand ideeen heeft hoor ik het graag", maar dit is hoe ik erover denk.
Ik zou qua shirts gewoon kopen wat je mooi vind. Wel merk dit dan is, maakt volgens mij niet zo heel veel uit. Tenminste dat ervaar ik.
Qua broek vind ik het anders. Bepaalde broeken vind ik geen fijne zeem hebben. Ik draag vooral broeken van Giordana, vind ik erg fijn zitten. Heb ook broeken van Vermarc gehad, welke niet fijn zaten, maar de Vermarc broeken die ik nu heb van mijn clubtenue zitten wel weer als gegoten. Zat een verschil in zeem. Ook heb ik een broek van Gonzo, zit ook prima. Van AGU ook een broek gehad, die vond ik echt waardeloos, rek raakte snel uit de banden en zeem was te dun.

Als ondershirt gebruik ik vooral thermoshirts van Odlo, zowel de dunne voor in de zomer als de dikke in de winter. Ik kon ze via mijn werk goedkoop bestellen, dus een voordeel. In de winkel zijn ze nogal prijzig vind ik. Ik heb ook nog thermoshirts met een windstopper, merk DECA ofzoiets, vind ik echt super dingen.

Kijk ook eens op: http://cyclewear.eu Een hoop kleding voor niet te hoge prijs, veel korting!

Voor schoenen geldt eigenlijk het soort voet dat je hebt. Ik heb gigantisch brede voeten bijvoorbeeld, met een hoge wreef. Ik ben toen uitgekomen om het merk Gaerne, omdat deze een van de breedste schoenen maakt. Dus voor schoenen zal gelden dat je vooral moet gaan passen. En dan natuurlijk passen wat je mooi vind :). Er heeft ooit ook een keer een test in FIETS gestaan, maar dat is al weer een aantal jaren terug geloof ik.

De link van je fiets krijg ik overigens niet geopend....
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

hansdarmstrong
Forum-lid

hansdarmstrong 13 mar 2010 15:22

mijn bescheiding mening volgt mijn voorganger:
- niet besparen op broeken.
- niet besparen op schoenen

en de rest maakt niet zo heel erg veel uit. Ik weet wel dat dingen waar je iets meer voor betaalt, soms echt wel duurzamer zijn. Ben zelf heel tevreden over Odlo, Craft, Sportful en Northwave. Scoenen zijn Carnac, ben ik ook heel tevreden over.

framoon
Forum-lid

framoon 08 mei 2010 22:18

Er zijn verschillende goede merken. Persoonlijk vind ik de Italiaanse merken wat bereft de looks en de functionaliteiten helemaal top. Kijk eens hier: Italiaanse fietskleding

Plaats reactie