zelden op de fiets en nu 32km woon-werk?
Volgens mij ging het niet zozeer om pijnvrij rijden maar omdat blurg efficiënter willen fietsen. (Dieper zitten, minder wind vangen)
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Redelijk onlogische plek ook voor de Garmin. Volgens mij is die niet meer afleesbaar en zit die ook behoorlijk in de weg als je je ligstuur gebruikt en volgens mij kun je nu ook niet meer met je hand(en) op het stuur rijden. Er zijn mogelijkheden om die tussen de liggers van het stuur te plaatsen.
Fijn dat je zadel nu op de goede hoogte staat geen wonder dat je knie pijn krijgt als dat zadel 7 cm te laag stond
Je bent dus best lenig als je geen pijntjes hebt vind dat je al erg veel kilometers hebt gereden met je nieuwe positie.
Wens je veel fietspezier maar denk dat als je je zadel waterpas zet nog beter je kracht kwijt kunt .
Je bent dus best lenig als je geen pijntjes hebt vind dat je al erg veel kilometers hebt gereden met je nieuwe positie.
Wens je veel fietspezier maar denk dat als je je zadel waterpas zet nog beter je kracht kwijt kunt .
Dat ligstuurtje lijkt mij niet de oorzaak van de ophef. Ik vraag mij alleen af of de redenatie naar "dat je dit wilt", op basis van de juiste aannames is gedaan.RVV schreef: ↑14 mar 2019 14:57 Ooit stond ik voor de keuze? Een triatlonfiets kopen of een koersfiets? Ik stapte in 2014 vrij “vol” in het triatlon gebeuren en was voor mij het ook de meest logische keuze om een triatlonfiets te kopen. Triathlons staan allemaal een beetje op een laag pitje omdat ik mijzelf niet mee zo hoeft te bewijzen op dit vlak. Maar de fiets is nog altijd gebleven. En ik zet hem allround in. Maar uit ervaring weet ik dat er maar heel weinig mensen zijn die een triathlon/annex tijdrit fiets zo intensief gebruiken zoals ik hem gebruik.
In de basis is een koersfiets natuurlijk een beter uitgangspunt. Zeker voor woon werk fietsen. En jouw fiets als basis gebruiken ook al is het met een ligstuurtje kan volgens mij prima. Voor heel veel wielrenners is een ligstuurtje op een koersfiets ook een absolute NoGo. Daar zal ook wat weerbarstigheid uit voortkomen in dit topic. Maar goed daar hoef je je natuurlijk niets van aan te trekken.
De vraag om sportiever te zitten, was niet vreemd als je zadel veel te laag stond. Dat je, met dat te lage zadel, een houding gaat zoeken om je lengte kwijt te kunnen, is ook niet vreemd. Vroeger op de gewone fiets naar school legden wij de armen over dwars op het stuur. Die neiging heb ik met de racefiets nooit gehad. Daarnaast weet ik niet hoe het met je "core stability" is gesteld. Als je dat nog moet opbouwen, is het ook niet vreemd dat je flink op je armen steunt. Nu zit je te kijken of het ligstuur nog lager kan, terwijl je constant moet afzetten om op het zadel te blijven zitten.
Misschien gaat het je net zo goed af als RVV en leg je vele kilometers af.
Mijn advies zou echter zijn, probeer eerst een gebruikelijke afstelling voor een racefiets. Ga daar eerst eens langere afstanden mee fietsen met alle voordelen van een racestuur. Dat is: kunnen afwisselen van de positie van je handen van onder in de beugel, op de brifters of gewoon op de horizontale buis. Mocht je daarna nog steeds behoefte hebben aan een ligstuur kan dat natuurlijk.
Kijk maar of je er iets mee doet. Het is maar een mening
Ik zou deze aanschaffen: https://www.mantel.com/zipp-tt-tijdrits ... kgQAvD_BwEalliance_0 schreef: ↑14 mar 2019 15:58 Redelijk onlogische plek ook voor de Garmin. Volgens mij is die niet meer afleesbaar en zit die ook behoorlijk in de weg als je je ligstuur gebruikt en volgens mij kun je nu ook niet meer met je hand(en) op het stuur rijden. Er zijn mogelijkheden om die tussen de liggers van het stuur te plaatsen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Deze monteert je garmin tussen het stuur, grotere garmins kunnen de draai niet maken. De zipp komt er meer boven....optiesch is de k-edge mooier, vraag is of het past. meten is weten he.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Moet je even lezen hoe de mount in de door mij genoemde link werkt. Juist gemaakt om het door jouw beschreven probleem te voorkomen en er voor te zorgen dat die niet boven het stuur uitkomt. Optisch inderdaad veel mooier!
-
- Forum-lid
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47
Het lijkt mij dat als je fiets op deze manier is afgesteld, dit niet de juiste fiets is voor jou en wat je ermee wilt bereiken. Het ziet er werkelijk vreemd uit.
Naar mijn mening zou een bike fitter daar ook advies over moeten geven.
Maar goed, als het werkt voor Blurg is het prima.
Naar mijn mening zou een bike fitter daar ook advies over moeten geven.
Maar goed, als het werkt voor Blurg is het prima.
Maar 75 euro????alliance_0 schreef: ↑15 mar 2019 20:25 Moet je even lezen hoe de mount in de door mij genoemde link werkt. Juist gemaakt om het door jouw beschreven probleem te voorkomen en er voor te zorgen dat die niet boven het stuur uitkomt. Optisch inderdaad veel mooier!
Werkelijk????
Beschrijvingalliance_0 schreef: ↑15 mar 2019 20:25 Moet je even lezen hoe de mount in de door mij genoemde link werkt. Juist gemaakt om het door jouw beschreven probleem te voorkomen en er voor te zorgen dat die niet boven het stuur uitkomt. Optisch inderdaad veel mooier!
Met de traditionele TT mounts voor de Garmin computer, heb je vaak niet genoeg ruimte om de computer een kwartslag te draaien of je moet hem ergens boven plaatsen. Met de K-Edge TT Mount is dit probleem opgelost. Dit is een mount waarbij je de Garmin vasthoudt en vervolgens de mout draait om de computer te vergrendelen. Met de K-Edge CNC aluminum TT Mount heb je zeker weten een stevige en aerodynamische steun voor je computer.
Check, dat verklaart (een deel van) die 75 euro
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.