Heb al vaker op andere fora gelezen dat continental (toch de oudere) vaak problemen hebben met de sidewall. https://www.google.com/search?q=Contine ... 45&bih=852wasbeer2006 schreef: ↑14 mar 2019 09:11Maar wat doe je dan in vredesnaam met je banden. Ik gebrijp dat echt niet.
Je kan een keer pech hebben, maar er zijn hier mensen die dit elk jaar wel een keer hebben.
Op de MTB gebeuren dit soort dingen wel eens, maar op de racer.
band met snee repareren
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13699
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is natuurlijk wat anders, maar dan hebben we het over fabrikage fouten.
Als je wilt repareren zou ik ijzergaren proberen.
Ik heb ooit voor nood de sidewall van een grand-prix (30 jr geleden toen ze net geintroduceerd waren) op vakantie in Frankrijk gerepareerd. Voldeed.
Maar een afdaling met 80km naar beneden zou ik toch echt niet durven met zo'n reparatie .....
Ik heb ooit voor nood de sidewall van een grand-prix (30 jr geleden toen ze net geintroduceerd waren) op vakantie in Frankrijk gerepareerd. Voldeed.
Maar een afdaling met 80km naar beneden zou ik toch echt niet durven met zo'n reparatie .....
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Het zal wel niet op veel bijval kunnen rekenen wat ik deed.
Ik heb van een rol uit de bouwmarkt verschillende ronde en ovale stukken uitgesneden.
Welke rollen ; die waren +-25cm breed en bestond uit een vrij stevige, maar soepele alu bovenlaag (het kan ook tin of zink zijn) en een onderlaag van bitumen. De bitumekant aan de binnenzijde van de band drukken, eventueel een beetje warm blazen en het plakt.
Eigenlijk bedoelt om lekken op het dak of de zink mee te herstellen.
Ik heb van een rol uit de bouwmarkt verschillende ronde en ovale stukken uitgesneden.
Welke rollen ; die waren +-25cm breed en bestond uit een vrij stevige, maar soepele alu bovenlaag (het kan ook tin of zink zijn) en een onderlaag van bitumen. De bitumekant aan de binnenzijde van de band drukken, eventueel een beetje warm blazen en het plakt.
Eigenlijk bedoelt om lekken op het dak of de zink mee te herstellen.
Point taken: geprutst.
Point not taken: gebeurt nu eenmaal wel eens.
Op enig moment trok ik de conclusie dat ik wel heel veel gezever had met Conti's en dat het geen toeval kon zijn, maar gewoon verminderde kwaliteit. Ben ermee gestopt, terwijl het altijd uitstekende banden waren.
Point not taken: gebeurt nu eenmaal wel eens.
Op enig moment trok ik de conclusie dat ik wel heel veel gezever had met Conti's en dat het geen toeval kon zijn, maar gewoon verminderde kwaliteit. Ben ermee gestopt, terwijl het altijd uitstekende banden waren.
Er heeft zich nooit een probleem gesteld bij deze 'kunstgrepen'
Meermaals zo hersteld.
ps. opgegroeid tijdens de oorlog, zuinig leren leven. Dat moet ik de Nederlanders toch niet bijbrengen. Ik had op een portie lof gerekend voor mijn vindingrijkheid.
Meermaals zo hersteld.
ps. opgegroeid tijdens de oorlog, zuinig leren leven. Dat moet ik de Nederlanders toch niet bijbrengen. Ik had op een portie lof gerekend voor mijn vindingrijkheid.
ottorongo schreef: ↑16 mar 2019 23:19 Het zal wel niet op veel bijval kunnen rekenen wat ik deed.
Ik heb van een rol uit de bouwmarkt verschillende ronde en ovale stukken uitgesneden.
Welke rollen ; die waren +-25cm breed en bestond uit een vrij stevige, maar soepele alu bovenlaag (het kan ook tin of zink zijn) en een onderlaag van bitumen. De bitumekant aan de binnenzijde van de band drukken, eventueel een beetje warm blazen en het plakt.
Eigenlijk bedoelt om lekken op het dak of de zink mee te herstellen.
Ik hoop dat je solo fietst?