SRAM derailleur wil niet naar kleinste kransje
Iets lossen van H-schroefje heeft geen effect?
En zonder ketting, komt de derailleur dan wel op zijn plaats?
Hoe diep hen je de b-schroef al ingedraaid.
Derailleur pad recht? Dat zie je nauwelijk op het oog (tenzij extreem). Maar je moet zonder ketting een rechte lijn hebben van een krans over de 2 derailleurwieltjes
En die pad richten met een richter is eenvoudig. Je hebt natuurlijk wel een richter nodig.
Hoe diep hen je de b-schroef al ingedraaid.
Derailleur pad recht? Dat zie je nauwelijk op het oog (tenzij extreem). Maar je moet zonder ketting een rechte lijn hebben van een krans over de 2 derailleurwieltjes
En die pad richten met een richter is eenvoudig. Je hebt natuurlijk wel een richter nodig.
Leg eens uit wat het indraaien van de b-schroef voor effect heeft? Het doet de derailleur naar voren of naar achteren bewegen, niet naar links of rechts.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13772
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat snap ik. Maar je verbuigt je frame niet alleen het alu padje van een paar euro.Jurrienja schreef: ↑18 mar 2019 21:04 Walter, zo op het oog staat de achterpad netjes recht.
De pad iets schuin naar buiten zetten.. Daarmee bedoel je dat het gewoon verbogen moet worden? Dat zou ik echt als laatste redmiddel gebruiken, de fiets is net een half jaar oud en het zou me zeer doen om nu aan het frame iets te verbuigen.wasbeer2006 schreef: ↑18 mar 2019 10:48 Ik merk dat sram derrie,s vaak net iets beter lopen als je het pad iets schuin naar buiten zet, al diverse fietsen waar dit beter gaat. Zo ook op mijn F29, waar dit probleem speelde.
Maar los daarvan blijft ik het raar vinden dat de derrie niet helemaal terugvalt net zoals bij de TS.
Op mijn C,dale F29 sleten de derrie wieltjes van de XX derrie binnen 2000km onder helemaal af. terwijl het pad helemaal recht stond. Ook bij achteruit trappen liep het niet mooi, nu is dat wel vaker. Maar toen ik naar de ketting lijn keek, dacht is, als ik nu het pad licht naar buiten buig gaat het wellicht goed.
En dat werkte ook, op het oog staat de kooi nu licht naar buiten gedraaid als deze recht naar benenden staat.
Maargoed, jouw probleem heeft hier niks mee te maken waarschijnlijk. Waar ik toen ik het probleem had wel eens aan gedacht heb is om een ring achter de derrie te doen zodat deze iets meer naar buiten komt 1mm is waarcshijnlijk genoeg het zal alleen niet meevallen zo,n ring te vinden.
Ik zou even naar de FM gaan en kijken of een andere x9 derrie dit ook heeft.
Ok ik begrijp dat het pad bij andere fietsen een los onderdeel is? Bij mij zit de derailleur gewoon geschroefd in een lip wat integraal onderdeel uit maakt van het stalen frame.wasbeer2006 schreef: ↑19 mar 2019 08:27Dat snap ik. Maar je verbuigt je frame niet alleen het alu padje van een paar euro.Jurrienja schreef: ↑18 mar 2019 21:04 Walter, zo op het oog staat de achterpad netjes recht.
De pad iets schuin naar buiten zetten.. Daarmee bedoel je dat het gewoon verbogen moet worden? Dat zou ik echt als laatste redmiddel gebruiken, de fiets is net een half jaar oud en het zou me zeer doen om nu aan het frame iets te verbuigen.wasbeer2006 schreef: ↑18 mar 2019 10:48 Ik merk dat sram derrie,s vaak net iets beter lopen als je het pad iets schuin naar buiten zet, al diverse fietsen waar dit beter gaat. Zo ook op mijn F29, waar dit probleem speelde.
Maar los daarvan blijft ik het raar vinden dat de derrie niet helemaal terugvalt net zoals bij de TS.
Op mijn C,dale F29 sleten de derrie wieltjes van de XX derrie binnen 2000km onder helemaal af. terwijl het pad helemaal recht stond. Ook bij achteruit trappen liep het niet mooi, nu is dat wel vaker. Maar toen ik naar de ketting lijn keek, dacht is, als ik nu het pad licht naar buiten buig gaat het wellicht goed.
En dat werkte ook, op het oog staat de kooi nu licht naar buiten gedraaid als deze recht naar benenden staat.
Maargoed, jouw probleem heeft hier niks mee te maken waarschijnlijk. Waar ik toen ik het probleem had wel eens aan gedacht heb is om een ring achter de derrie te doen zodat deze iets meer naar buiten komt 1mm is waarcshijnlijk genoeg het zal alleen niet meevallen zo,n ring te vinden.
Ik zou even naar de FM gaan en kijken of een andere x9 derrie dit ook heeft.
Ik heb vandaag 40 km gefietst en denk toch dat dat ringetje er onder liggen de truc heeft gedaan. Hij schakelt nu nagenoeg altijd naar het kleinste kransje toe. Probleem is dus helemaal weg. Waarom? Ik begrijp het niet. Misschien moest de boel even inlopen op elkaar. Voorlopig opgelost dus..
Maar op je stalen frame kan de derailleurhanger gericht worden.
Even bij fietsenmaker langsgaan en het duurt 5 minuten.
Soms door een kleine botsing komt dit deel wat scheef te staan met slecht schakelgedrag.
Even bij fietsenmaker langsgaan en het duurt 5 minuten.
Soms door een kleine botsing komt dit deel wat scheef te staan met slecht schakelgedrag.