Trek
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Wat een deceptie.
Heb het al gezien op dinsdagavond.
Gaat inderdaad gewoon om een helmpie.
Had minstens een nieuw soort frame/composiet of vierkante wielen of iets dergelijks verwacht.
Wat een ophef om niets.
Heb het al gezien op dinsdagavond.
Gaat inderdaad gewoon om een helmpie.
Had minstens een nieuw soort frame/composiet of vierkante wielen of iets dergelijks verwacht.
Wat een ophef om niets.
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Ik zei het je vorige week alJaap Telder schreef: ↑19 mar 2019 23:02 Wat een deceptie.
Heb het al gezien op dinsdagavond.
Gaat inderdaad gewoon om een helmpie.
Had minstens een nieuw soort frame/composiet of vierkante wielen of iets dergelijks verwacht.
Wat een ophef om niets.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
OK, wel wat veel ophef. Maar ik vind het niet niets. Helmpje vind ik wat neerbuigend. Sinds jaren is piepschuim de basis van alle helmen. Dit is wel wat anders en ik vind het wel vernieuwend.Jaap Telder schreef: ↑19 mar 2019 23:02 Wat een deceptie.
Heb het al gezien op dinsdagavond.
Gaat inderdaad gewoon om een helmpie.
Had minstens een nieuw soort frame/composiet of vierkante wielen of iets dergelijks verwacht.
Wat een ophef om niets.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
De verwachtingen waren hoog gespannen, mede door te veronderstellen, door Trek, dat eindelijk na 30 jaar de fietswereld een baanbrekende verandering zal ondergaan.
Nu het om een helm gaat, een fietsaccessoire, verandert er in wezen niets aan de fietsen of het fietsframe of het framemateriaal.
Sterk opgeblazen marketingactie.
Nu het om een helm gaat, een fietsaccessoire, verandert er in wezen niets aan de fietsen of het fietsframe of het framemateriaal.
Sterk opgeblazen marketingactie.
-
- Forum-lid
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32
Het was al een beetje naar voren gekomen dat het inderdaad geen baanbrekende ontwikkeling was op t gebied van fiets/frametechniek. Maar, uiteindelijk is veiligheid ontzettend belangrijk, want als ik mijn schedel breek fiets ik niet. En als techniek zoals deze langzaamaan bereikbaar wordt voor de gemiddelde amateur kan het echt letsel en fatale ongelukken gaan schelen. Daar is niemand tegen toch? Goodwork Trek/Bontrager.Jaap Telder schreef: ↑20 mar 2019 10:43 De verwachtingen waren hoog gespannen, mede door te veronderstellen, door Trek, dat eindelijk na 30 jaar de fietswereld een baanbrekende verandering zal ondergaan.
Nu het om een helm gaat, een fietsaccessoire, verandert er in wezen niets aan de fietsen of het fietsframe of het framemateriaal.
Sterk opgeblazen marketingactie.
Daarnaast is het fijn dat het dus kan concurreren met het MIPS systeem, wat de prijs weer een beetje kan laten zakken.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
-
- Forum-lid
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32
Daarop inhakend. Kijk eens naar het HANS-systeem wat tegenwoordig in de serieuzere (pro) raceklassen verplicht is.
Max Verstappen kreeg bij de GP van Monaco in 2015 ruim meer dan 25G te verdragen. Dit is de equivalent van een gewicht van 225kg dat in een keer aan een nek trekt. Dit zou dodelijk zijn geweest zonder het HANS-systeem.
De ontwikkeling van veiligheidsattributen in de pro sport, gaat ons amateurs op termijn helpen veiliger onze sport te beoefenen. Denk dan ook aan de HR band om je borst die gezondheids risico's opmerkt.
Max Verstappen kreeg bij de GP van Monaco in 2015 ruim meer dan 25G te verdragen. Dit is de equivalent van een gewicht van 225kg dat in een keer aan een nek trekt. Dit zou dodelijk zijn geweest zonder het HANS-systeem.
De ontwikkeling van veiligheidsattributen in de pro sport, gaat ons amateurs op termijn helpen veiliger onze sport te beoefenen. Denk dan ook aan de HR band om je borst die gezondheids risico's opmerkt.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Dit volg ik dan weer niet. Hoe wil je gezondheidsrisico's signaleren naar aanleiding hiervan? Haperingen zullen toch 99% van de keer verweten worden aan weer/batterij/etc.TheUnexpected schreef: ↑20 mar 2019 10:57 Denk dan ook aan de HR band om je borst die gezondheids risico's opmerkt.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
-
- Forum-lid
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32
De iWatch heeft een val detectie en onderzoekt ongeregeldheden in de hartslag. Nou heb ik die niet, maar volgens mij zijn er garmins die een crash alert sturen als er iets gebeurt (zoals bij Steven de Jongh).Desertstorm schreef: ↑20 mar 2019 11:28Dit volg ik dan weer niet. Hoe wil je gezondheidsrisico's signaleren naar aanleiding hiervan? Haperingen zullen toch 99% van de keer verweten worden aan weer/batterij/etc.TheUnexpected schreef: ↑20 mar 2019 10:57 Denk dan ook aan de HR band om je borst die gezondheids risico's opmerkt.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
Nee, zelfs in Vlaanderen spreken enkel kinderen zo (tot ze naar de kleuterschool gaan en het ze wordt afgeleerd)
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 15 mar 2018 06:22
Beste,
Zijn er mensen hier die een trek emonda sl6 hebben, en ervaring hebben met lange ritten /tourtochten?
Ik twijfel namelijk enorm over een trek emonda sl6 disc en een domane sl6 disc.
Reden waarom ik voor de emonda wil gaan is:
Iets lichter
Iets sportievere houding
Stuk goedkoper dan de domane sl6
Reden waarom ik voor de domane zou willen gaan:
Wellicht iets comfortabeler?
Iso demping
Ik rij nu een aluminium cube attain endurance.
Nu is mijn vraag hoe rijdt zo een emonda voor langere ritten?
Is het goed vol te houden?
Vind de domane, die 700 euro duurder is toch wel erg veel geld.
Alvast bedankt!
Zijn er mensen hier die een trek emonda sl6 hebben, en ervaring hebben met lange ritten /tourtochten?
Ik twijfel namelijk enorm over een trek emonda sl6 disc en een domane sl6 disc.
Reden waarom ik voor de emonda wil gaan is:
Iets lichter
Iets sportievere houding
Stuk goedkoper dan de domane sl6
Reden waarom ik voor de domane zou willen gaan:
Wellicht iets comfortabeler?
Iso demping
Ik rij nu een aluminium cube attain endurance.
Nu is mijn vraag hoe rijdt zo een emonda voor langere ritten?
Is het goed vol te houden?
Vind de domane, die 700 euro duurder is toch wel erg veel geld.
Alvast bedankt!