Dat is dus t/m 1000 euro, anders moet je bijbetalen.Markoes schreef:Ik heb mn fiets nog niet verzekerd maar ga het denk ik wel doen.. In ieder geval voor het komend jaar.. Voor 37,50 ben je namelijk een jaar lang lid van Velosport (ntfu).
Fietsverzekering
@ haaldoor, het is natuurlijk niet verplicht om bij de FM een nieuwe fiets te kopen.
Het is zo geregeld dat de FM weer het geld aan jouw moet uitkeren.
Maar de meeste mensen zullen daar wel voor kiezen..... (tenminste dat hoopt de fm natuurlijk)
Ik heb overigens wel een nieuwe frame bij dezelfde FM gekocht en deze zal opgebouwd worden met de oude onderdelen die ik weer terug gekocht heb van de verzekeraar!
@ janjmagic, ja het is zo dat de verzekeraar aan de verzekerde moet uitkeren, maar bij assurace is dus de FM de verzekeraar geworden! (wanneer je de verzekering bij een FM hebt afgesloten ipv direct via internet)
Het is zo geregeld dat de FM weer het geld aan jouw moet uitkeren.
Maar de meeste mensen zullen daar wel voor kiezen..... (tenminste dat hoopt de fm natuurlijk)
Ik heb overigens wel een nieuwe frame bij dezelfde FM gekocht en deze zal opgebouwd worden met de oude onderdelen die ik weer terug gekocht heb van de verzekeraar!
@ janjmagic, ja het is zo dat de verzekeraar aan de verzekerde moet uitkeren, maar bij assurace is dus de FM de verzekeraar geworden! (wanneer je de verzekering bij een FM hebt afgesloten ipv direct via internet)
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
cliors schreef:@ janjmagic, ja het is zo dat de verzekeraar aan de verzekerde moet uitkeren, maar bij assurace is dus de FM de verzekeraar geworden! (wanneer je de verzekering bij een FM hebt afgesloten ipv direct via internet)
Nee, alleen de betaling gaat direct naar de FM ipv via jou. De FM mag je zelf uitzoeken.. (wel 50 euro extra eigen risico als die niet is aangesloten bij assurace).
Ik denk niet dat dit anders is als je er zelf eentje afsluit...
ZorroI schreef:Gijs01 schreef:ZorroI schreef:
Dus..........? Ik heb mijn Polis wel gelezen en die die voldoet voor mij. Wat probeer je te zeggen?
Mvg, Zorro
Dat het mij beroepshalve bekend is dat het klachten regent bij de Nationale Ombudsman over verzekeringen van mobiele telefoons, fietsen, computers en allerhande zaken die van oudsher niet in het palet van verzekeraars voorkomen.
Een huis moet je verzekeren tegen brand net zoals je auto, maar je fiets? Nee, dat risico neem ik zelf wel en als ik bang voor vallen ben dan is een goedkoop frame een veel betere oplossing
Hoi,
Ik begrijp nog steeds je argument niet om af te zien van een fietsverzekering of begrijp ik je verkeerd?
Wat zou het verschil zijn om WEL je inboedoel en huis te verzekeren maar NIET je fiets? Ik betaal naar gelang de kostprijs van mijn fiets.
Polis is polis.
Mvg, Zorro
Kijk, een verzekeringsbedrijf is een bedrijf dus heeft het als oogmerk winst maken. Dat betekent dat er meer geld moet binnenkomen dan wordt uitgegeven. Dat betekent dus dat de gemiddelde verzekerde meer betaalt aan premie dan de verzekerde ontvangt aan schadevergoeding. Dus pakt een verzekering voor de gemiddelde verzekerde ongunstig uit!
Waarom hebben we dan toch soms wél verzekeringen? Dat is omdat de meesten van ons niet ineens een heel groot bedrag op tafel kunnen leggen als je hoge ziektekosten hebt, je huis afbrandt of iets anders groots. Wel kunnen de meesten van ons regelmatig een kleiner bedrag betalen en waarmee je het risico afdekt dat je ineens een heel groot bedrag moet betalen.
Voor de dekking van relatief kleine bedragen, bijvoorbeeld de kosten van een fiets (ten opzichte van de kosten van een afgebrand huis), neem ik dus nooit een verzekering. Daarmee ben ik gemiddeld goedkoper uit.
[/quote]
Nee, alleen de betaling gaat direct naar de FM ipv via jou. De FM mag je zelf uitzoeken.. (wel 50 euro extra eigen risico als die niet is aangesloten bij assurace).
Ik denk niet dat dit anders is als je er zelf eentje afsluit...[/quote]
Volgens de dame van Assurace die ik in januari aan de telefoon had wel....
Je kan het ook aan de polis zien, bij een polis afgesloten via de FM, staat de FM als "Assurace dealer" vermeld.
Terwijl bij een polis via internet, assurace zelf als "Assurace dealer" vermeld staat. Waarbij "Assurace dealer" dus eigenlijk tussenpersoon betekend.
Het liefst hebben ze dus ook dat je de verzekering via een FM afsluit.Dan loopt ook alle communicatie met de klant via de FM want bij schade moet de FM de schade melden bij Assurace, zelf melden gaat dan dus niet. (geloof me ik heb het geprobeerd).
Uiteraard kan je een andere FM inschakelen, maar het principe blijft gelijk.
(en waarschijnlijk krijg je dan nog een aangepast polis blad toegestuurd ook)
Maar begrijp me niet verkeerd, ben nog steeds voorstander van deze verzekering.
Ik denk niet dat dit anders is als je er zelf eentje afsluit...[/quote]
Volgens de dame van Assurace die ik in januari aan de telefoon had wel....
Je kan het ook aan de polis zien, bij een polis afgesloten via de FM, staat de FM als "Assurace dealer" vermeld.
Terwijl bij een polis via internet, assurace zelf als "Assurace dealer" vermeld staat. Waarbij "Assurace dealer" dus eigenlijk tussenpersoon betekend.
Het liefst hebben ze dus ook dat je de verzekering via een FM afsluit.Dan loopt ook alle communicatie met de klant via de FM want bij schade moet de FM de schade melden bij Assurace, zelf melden gaat dan dus niet. (geloof me ik heb het geprobeerd).
Uiteraard kan je een andere FM inschakelen, maar het principe blijft gelijk.
(en waarschijnlijk krijg je dan nog een aangepast polis blad toegestuurd ook)
Maar begrijp me niet verkeerd, ben nog steeds voorstander van deze verzekering.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
rembem schreef: Kijk, een verzekeringsbedrijf is een bedrijf dus heeft het als oogmerk winst maken. Dat betekent dat er meer geld moet binnenkomen dan wordt uitgegeven. Dat betekent dus dat de gemiddelde verzekerde meer betaalt aan premie dan de verzekerde ontvangt aan schadevergoeding. Dus pakt een verzekering voor de gemiddelde verzekerde ongunstig uit!
Ja, zover was ik ook wel. Die gasten zijn geen filantropische instelling.
rembem schreef: Waarom hebben we dan toch soms wél verzekeringen? Dat is omdat de meesten van ons niet ineens een heel groot bedrag op tafel kunnen leggen als je hoge ziektekosten hebt, je huis afbrandt of iets anders groots. Wel kunnen de meesten van ons regelmatig een kleiner bedrag betalen en waarmee je het risico afdekt dat je ineens een heel groot bedrag moet betalen.
Voor de dekking van relatief kleine bedragen, bijvoorbeeld de kosten van een fiets (ten opzichte van de kosten van een afgebrand huis), neem ik dus nooit een verzekering. Daarmee ben ik gemiddeld goedkoper uit.
Eh, een valpartij is snel gebeurd en overkomt de gemiddelde fietser vaker dan dat zijn of haar huis in vlammen opgaat oid.
Mijn inboedel is ook goed verzekerd en zeker NIET ONDERverzekerd zoals sommige 'slimme' jongens denken te doen welke denken dat als je maar voor 80% gedekt bent en je hebt 10% schade, je ook de volle mep krijgt. Niet dus. 80% van die 10%.
Kijk, voor 130 Euro in een jaar is mijn R3SL verzekerd. Mocht dat niet het geval zijn en mijn frame, hetgeen zeer makkelijk kan gebeuren, krijgt een klap dan kan ik dus een nieuw frame gaan kopen a 3299 Euro. Het is maar wat je een klein bedrag vindt.
Je bent idd goedkoper uit als je geen fietverzekering neemt EN:
1-Je valt niet oid
2-Je hebt een (relatief) goedkoop frame.
Dat is de kosten/baten analyse. Voor 130 Euro voor een jaar loop ik met mijn huidige fiets het risisco dus liever niet.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
[/quote]
Eh, een valpartij is snel gebeurd en overkomt de gemiddelde fietser vaker dan dat zijn of haar huis in vlammen opgaat oid.
Mijn inboedel is ook goed verzekerd en zeker NIET ONDERverzekerd zoals sommige 'slimme' jongens denken te doen welke denken dat als je maar voor 80% gedekt bent en je hebt 10% schade, je ook de volle mep krijgt. Niet dus. 80% van die 10%.
Kijk, voor 130 Euro in een jaar is mijn R3SL verzekerd. Mocht dat niet het geval zijn en mijn frame, hetgeen zeer makkelijk kan gebeuren, krijgt een klap dan kan ik dus een nieuw frame gaan kopen a 3299 Euro. Het is maar wat je een klein bedrag vindt.
1-Je valt niet oid
Dat is de kosten/baten analyse. Voor 130 Euro voor een jaar loop ik met mijn huidige fiets het risisco dus liever niet.
Mvg, Zorro
[/quote]
Dat is dan inderdaad een goede keuze lijkt me met zo'n duur frame.
1-Je valt niet oid
Mvg, Zorro
[/quote]
Dat is dan inderdaad een goede keuze lijkt me met zo'n duur frame.
Foosho schreef:cliors schreef:Volgens de dame van Assurace die ik in januari aan de telefoon had wel....
Die gaat dan creatief met de voorwaarden om
Zie Artikel 7.3 van de voorwaarden..
Ach ze zijn wel vaker creatief. Artikel 7.7 hebben ze bij mij, bij lange na niet gehaald :rolleye:
Als ze uiteindelijk maar uitbalen:D
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
-
- Forum-lid
Hoi,
ben ook van plan een verzekering via de NFTU af te sluiten, maar kan nergens terugvinden of deze verzekering ook geldt wanneer je bijvoorbeeld een toertocht in het buitenland gaat doen, zoals de Ronde v Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik etc?
ben ook van plan een verzekering via de NFTU af te sluiten, maar kan nergens terugvinden of deze verzekering ook geldt wanneer je bijvoorbeeld een toertocht in het buitenland gaat doen, zoals de Ronde v Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik etc?
janjmagic schreef:Het principe van verzekeren is toch dat de uitkering wordt overgemaakt aan de verzekerde!
Nee hoor, de begunstigde (diegene die de uitkering ontvangt, in dit geval de FM) is regelmatig iemand anders dan de verzekerde zelf.