Dat kan kloppen, maar dan moet er wel eerst enige duidelijkheid bestaan over de omvang van de boedel, de schuld, schuldeisers etc. Je wil je als curator niet in de vingers snijden en de lijst van schuldeisers laten toenemen, doordat er bijvoorbeeld zaken verkocht worden die niet geleverd kunnen worden..t2300 schreef: ↑19 mar 2019 07:04Exact, bij faillissement is dit niet ongebruikelijk. Om de toko nog even open te houden onder bewind van de curator.Douglas schreef: ↑19 mar 2019 05:23 Dat is maar de vraag. Curator zal ook moeten kijken of een doorstart of verkoop tot de mogelijkheden behoort. Ook de curator heeft vanuit zijn belang wel een verantwoordelijkheid om het maximale er uit te halen waarbij het in de lucht houden van de webshop wel verstandig is.
Doorgaans levert het meer op om de boedel/voorraad nog zoveel mogelijk tegen advies/reguliere prijs te kunnen verkopen dan meteen een slot op de deur te doen en het per opbod of via veiling aan de man te brengen.
Dus ik denk, dat zolang e.e.a. nog onduidelijk is de curator zal zeggen, koop even niks via de website.
Pas als hij inzicht goed heeft en er zijn fiat op gegeven heeft, dan kan het door gaan.. Ik kan me niet voorstellen dat dat inmiddels heeft plaatsgevonden (staat van faillissement nog geen week oud met een weekend er bij) Verder de FW is niet de niche waar ik wel eens wat mee doe... Hoe dan ook, als je denk, ik wil er wat kopen, dan kan het geen kwaad om even te bellen met de curator.