Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Levico terme (Italie)

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 04 aug 2010 09:48

@Bluebird: Veel plezier!

Wij willen ook weer terug! Heimwee naar de avonden aan het meer. Nog nooit een vakantiebestemming gehad waar ik per se weer naar toe wil, maar in dit geval dus wel. Meer dan schitterend fietsen en daarnaast is er ook meer dan genoeg te doen. Twee weken was eigenlijk te kort ;).
Hebben al gezien dat halfpension in 'ons' hotel 170euro per week kost in september....
~live fast, die young ~

daanilio
Forum-lid

daanilio 04 aug 2010 10:37

Wij gaan 20 augustus die kant op. Op de planning staan de Panarotta, Passo Manghen. Vervolgens gaan we 3 dagen naar Bormio voor de Gavia en Stelvio.
Jeetje.......wat hebben we toch een leuke hobby!!!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 aug 2010 13:17

[quote="girlinred"]
Hebben al gezien dat halfpension in 'ons' hotel 170euro per week kost in september....[/quote]

September lijkt me wel wat vroeg om te gaan skiën :)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 04 aug 2010 14:49

[quote="Daanilio"]Wij gaan 20 augustus die kant op. Op de planning staan de Panarotta, Passo Manghen. Vervolgens gaan we 3 dagen naar Bormio voor de Gavia en Stelvio.
Jeetje.......wat hebben we toch een leuke hobby!!![/quote]

Bondone niet vergeten, mooier dan de Panarotta en binnen 100km in een rondje te doen
~live fast, die young ~

daanilio
Forum-lid

daanilio 31 aug 2010 20:30

[quote="girlinred"][quote="Daanilio"]Wij gaan 20 augustus die kant op. Op de planning staan de Panarotta, Passo Manghen. Vervolgens gaan we 3 dagen naar Bormio voor de Gavia en Stelvio.
Jeetje.......wat hebben we toch een leuke hobby!!![/quote]

Bondone niet vergeten, mooier dan de Panarotta en binnen 100km in een rondje te doen

[/quote]

Het is uiteindelijk Vezzena, Panarotta en Passo Manghen geworden. Daarna de Gavia vanuit Bormio en de Stelvio vanuit Prato. Erg mooie beklimmingen allemaal. De kans dat we er nog eens terugkeren is zeker aanwezig!

opendorp
Forum-lid

opendorp 09 sep 2010 23:14

Afgelopen 3 weken op camping Due Laghi gezet. Bijna al je routes kunnen rijden, dank je wel voor al die tips.
Heb nu al weer heimwee naar dat mooie weer en die hellingen

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 10 sep 2010 09:19

[quote="Opendorp"]Afgelopen 3 weken op camping Due Laghi gezet. Bijna al je routes kunnen rijden, dank je wel voor al die tips.
Heb nu al weer heimwee naar dat mooie weer en die hellingen[/quote]

Mooi zo! Was het nog een beetje goed weer?
~live fast, die young ~

opendorp
Forum-lid

opendorp 11 sep 2010 00:27

Perfect weer. Schommelde elke dag rond de 28gr. Laatste week koelde het 's avonds wel flink af. Dus lange avond buiten zitten in shirt/korte broek was er toen niet meer bij.
Overdag ook wat windvlagen maar nog steeds super fietsweer.

stephan1
Forum-lid

stephan1 22 sep 2010 00:07

Vrijdag de monte Bondone beklommen en door de mist afgedaald naar Lasino. Rondje afgemaakt richting Terlago. Zaterdag is het fietsen in het water gevallen. Vanuit Terlago naar Pergine gereden en daarbij met 73 km/h door de tunnels naar Trento afgedaald. Uiteindelijk ervoor gekozen om de tocht af te breken vanwege slechte weer.

Zondag via Pergine naar Borgo gereden en daar de Passo de Manghen overgegaan. Via de Passo de Redebus terug naar Pergine. Perfect weer (25 graden en bijna geen wind) en een schitterende afsluitende afdaling.

a.herrebout
Forum-lid

a.herrebout 08 nov 2010 11:35

Voor ons gaat het denk ik komende zomer Levico Terme worden, lijkt me een fantastische omgeving. Nog campingtips? Graag direct aan het meer :) Voor zo ver ik begrijp is die Due Laghi niet direct aan het meer gelegen...

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 08 nov 2010 12:13

Wij gaan altijd in Mei 2 weken naar Italie. Gek genoeg is het noorden er altijd bij ingeschoten, op een keer een weekje Lago Maggiore na. Zitten er sterk aan te denken volgend jaar hier (tenminste een week) onze tenten op te slaan. Nog een week Toscane. Zal het Giro-parcours er eens op naslaan.. (niet onbelangrijk)..

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 nov 2010 16:03

Ik lees het verslag van Girlinred nu pas. Na wat sms contact tijdens onze vakantie ben ik helaas niet in de gelgendheid geweest (rugpijn door het wennen aan de racer in de bergen) met haar en partner mee te gaan.
Dat vind ik nog steeds jammer ik heb bijna alles alleen gereden.

maar de omgeving is super. Ik wil er zeker nog terug. Qua MTB vond ik het minder. zal het even uitleggen. Tuurlijk heb je er fantastische routes! Maar het is of vrij simple een karre spoor of heel heftig en dat is met een hardtail nou niet echt aan te raden. Qua MTB blijft de ardennen, harz en bv zwarte woud mijn voorkeur hebben.

50-100km met de auto naar het noorden en je kan vijf verschillede dolomieten rondes rijden van circa 100-120km. Schiterrend daar en bikerfriendly

Plaats reactie