Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
JanWillem90
- Forum-lid
JanWillem90
28 nov 2018 08:14
Ernie C. schreef: ↑28 nov 2018 08:08
Het is zo te zien niet de extra cm aan spacers die aangeven wordt maar het verschil in stack en hart stuur dat nodig is.
Dat is dus de conische spacer, spacers, halve stuurpen en rise van de stuurpen.
Ik heb om wat verduidelijking gevraagd aan het bedrijf waar ik de meting heb laten doen. Maar wat is jou inschatting dan, wat ik qua maat op basis van deze resultaten beste kan nemen? Nog steeds de M lijkt mij?
Zijn je benen in de afgelopen maand gegroeid dat je zadel nu 1 cm hoger moet staan?
De methode werk gewoon niet, meer dan een globaal idee welke maat je nodig hebt komt er niet uit. Het zijn gewoon open deuren die iedereen met een klein beetje verstand van zaken op het oog ook wel ziet.
Zeker niet. Het eerste advies is van 10 jaar geleden. Deze is ook gedaan door een fietsenmaker bij aankoop van mijn vorige fiets. Nu is er veel uitgebreider gemeten en opzich kan ik de hoogte van 1cm extra wel begrijpen.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
28 nov 2018 08:25
Als theorie over die meting klopt, dan wordt daar ook een M geadviseerd. Ik zet mijn kaarten dus nog steeds op de M.
De zadelhoogte verschilt per theorie maar zou ik op de nieuwe fiets niet ineens met een hoger zadel gaan rijden. Gewoon starten hoe je het gewend bent na een paar maanden met een halve cm verhogen en dat eventueel herhalen. Je komt nooit op de mm exact gelijk te zitten op een andere fiets en hoe meer parameters je ineens veranderd hoe moeilijker het is om de oorzaak van eventuele ongemakken op te sporen.
Campagnolo Ultra Dork
-
Vince!
- Forum-lid
Vince!
28 nov 2018 13:38
De M is de framemaat die je moet hebben. Ik ben precies even groot als TS en bestelde twee jaar terug, ook na lang twijfelen, een endurance in maat medium.
De stuurpen is achteraf vervangen door een 11cm en nog later door een 12cm exemplaar en alle spacers zijn verwijderd.
Fiets zit me zeer goed, niet meer over twijfelen.
-
JanWillem90
- Forum-lid
JanWillem90
28 mar 2019 13:31
Intussen bijna een half jaar verder en al 3 maanden wachten op mijn canyon ben ik er helemaal klaar mee.
Hij zou eigenlijk komende week geleverd worden en nu gaat dat eind mei worden.
Wat zijn de beste alternatieven voor de Endurace?
Mijn eisen lijstje:
- Schrijfremmen
- Frame dat aansluit aan mijn relatief lange benen en kort boven lichaam.
- Minimaal ultegra of vergelijkbaar
- Niet zwart
Mijn wensen
- DI2 of vergelijkbaar
- Liever geen mechanisch shimano ivm waardeloze manier van schakelen (persoonlijke mening)
Wie heeft er goede tips?
-
macman
- Forum-lid
macman
28 mar 2019 14:56
cube agree c:62 SLT disc
zie review van "Fiets"
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
28 mar 2019 16:49
Rose GF 4 disc in het blauw. Nu een mooie aanbieding met Etap...
Campagnolo Ultra Dork