Cube Agree Pro vs Stevens Aspin vs Canyon Roadlite 7.0
Enige tijd geleden al eens op het Forum geweest en toen serieus bezig geweest met een Canyon. Omdat ik in de buurt van het filiaal woon waar je kunt testen (Zuid Limburg) stond een proefrit gepland, maar door het barre weer nooit door kunnen gaan. Nu kan het wel maar is levertijd al opgelopen tot juli !
Ben daarom eens diverse FM's afgelopen en kom tot de volgende 3 fietsen (qua afmontage grotendeels gelijk):
1. Stevens Aspin
2. Cube Agree Pro (in NL niet te vinden als tripple maar via Biker-Boarder.de wel zo te bestellen ...?)
3. Canyon 7.0 Roadlite, met als nadeel eerste tijd alleen MTB-en en rustig wachten tot juli want volgens enkele leden op dit forum zeer goede kwaliteit/prijs verhouding ... en dan is geduld een schone zaak
De FM waar ook de Canyon getest kan worden kwam met een alternatief de Trek 2.5 met volledige Ultegra afwerking. Maar hij zei zelf dat de Canyon een betere fiets zou zijn ...
Welnu, knopen moeten langzaam doorgehakt worden en hoor graag jullie mening... wachten op de Canyon of 1 van de andere 2 fietsen nemen !?
Dit weekend zal ik een keuze maken ... dus reacties voor maandag zijn van harte welkom
Ben daarom eens diverse FM's afgelopen en kom tot de volgende 3 fietsen (qua afmontage grotendeels gelijk):
1. Stevens Aspin
2. Cube Agree Pro (in NL niet te vinden als tripple maar via Biker-Boarder.de wel zo te bestellen ...?)
3. Canyon 7.0 Roadlite, met als nadeel eerste tijd alleen MTB-en en rustig wachten tot juli want volgens enkele leden op dit forum zeer goede kwaliteit/prijs verhouding ... en dan is geduld een schone zaak
De FM waar ook de Canyon getest kan worden kwam met een alternatief de Trek 2.5 met volledige Ultegra afwerking. Maar hij zei zelf dat de Canyon een betere fiets zou zijn ...
Welnu, knopen moeten langzaam doorgehakt worden en hoor graag jullie mening... wachten op de Canyon of 1 van de andere 2 fietsen nemen !?
Dit weekend zal ik een keuze maken ... dus reacties voor maandag zijn van harte welkom
De fietsen maken elkaar niet zoveel. Ik denk dat het wachten is op reacties van bezitters van 1 van de fietsen die hun eigen fiets volledig de hemel in zullen prijzen:d
Dus om de spits af te bijten, ik zou zeker gaan voor de Stevens Aspin Maar de Canyon is ook een mooie fiets, iets lichter zelfs alleen zou ik dan andere wielen nemen.
Dusss... veel schiet je hier niet mee op!
Succes!
Dus om de spits af te bijten, ik zou zeker gaan voor de Stevens Aspin Maar de Canyon is ook een mooie fiets, iets lichter zelfs alleen zou ik dan andere wielen nemen.
Dusss... veel schiet je hier niet mee op!
Succes!
Veni, vidi, fietsie
Alles met \'te\' ervoor is slecht... behalve tequila
Alles met \'te\' ervoor is slecht... behalve tequila
*
Laatst gewijzigd door inekekremers op 28 apr 2013 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
@ Ineke: heb ik hem gevraagd maar was niet mogelijk !? Kortom, weinig vertrouwen in die FM ... en in de folder van Cube staat hij ook dus zou hij toch ook leverbaar moeten zijn of idd om te bouwen ...
@ BoerBas: dank je wel en Stevens Aspin bevalt goed ?
@ BoerBas: dank je wel en Stevens Aspin bevalt goed ?
-
- Forum-lid
Ik heb sinds vorig seizoen een Aspin. Bevalt heel goed. Lekker licht en strak. Er zat alleen een rare tik in waarvoor ik een paar keer terug ben geweest. Uiteindelijk hebben ze de fiets helemaaluit elkaar gehaald en alles in t vet gezet. Tikwas toev verdwenen. Ze hadden deze klacht alleen keer eerder gehad.... Ze noemen het spanning in het frame. Wel heelgoed geholpen en fietst echt super goed. Ik kan je hem zeker aanraden.
Bart
-
- Forum-lid
de agree moet toch geen probleem zijn, de rood-witte is sowiso mooier en elke fm kan daar toch gewoon een triple op zetten....
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr