Beste forumleden,
Graag had ik jullie advies gekregen m.b.t. het vervangen van de rem & versnellingskabels van een Scott Addict met mechanische Dura Ace 9000. Via dit forum en Youtube denk ik dat het in mijn geval met een liner over de bestaande kabel te schuiven, het gemakkelijkste zal gaan om de nieuwe kabels op hun plaats te krijgen.
Mijn vraag is of de interne kabel nergens intern het carbonmateriaal kan raken. De kabel van de voorderailleur bv. raakt toch het frame aan het kleine gaatje boven het bracket. Is het dan raadzaam om een stukje liner over de kabel te schuiven ter hoogte van deze plaats?
Voor het materiaal heb ik de polymeer binnenkabels en met bijbehorende buitenkabels van Shimano dura ace gekozen. De shimano optislick kabel was ook een optie, maar weet niet wat het verschil is, alleen de prijs is goedkoper. Teflon gecoate kabels werden mij afgeraden.
Mvg
Interne bekabeling Scott Addict
-
- Forum-lid HC
Als het goed is raakt de kabel nergens je frame, daarvoor is de kabeldoorvoer onder het bracket bedoeld.
Een liner is niet nodig (kan wel, maar dan zul je de kabeldoorvoer onder ietsje groter moeten vijlen.
Een liner is niet nodig (kan wel, maar dan zul je de kabeldoorvoer onder ietsje groter moeten vijlen.