Fietsmaat heeft nieuwe Canyon Endurace CF SL disc. Na 200 km kraak in frame. Zadelpen opnieuw gemonteerd, crankstel gedemonteerd, bladbouten gecontroleerd, steekassen gedemonteerd. Zelfs gereden zonder zadelpen. Kraak blijft.
Probleem zit volgens mij in pressfit trapaslagers. Kan helaas geen andere wielen proberen, om wielprobleem te kunnen uitsluiten.
Mensen met ervaringen/oplossing ?
Kraak in nieuwe Canyon Endurace CF SL Disc
-
- Forum-lid
Sorry dat ik het zeg, maar ik verbaas me al enige tijd over dit soort vragen.
Als die fiets echt splinternieuw is, is er maar een oplossing, nl. terug naar de verkopende partij. Gevalletje garantie.
Als die fiets echt splinternieuw is, is er maar een oplossing, nl. terug naar de verkopende partij. Gevalletje garantie.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Eventueel kan je de cranks proberen te demonteren, een (droog) doekje over de as en het bb en opnieuw monteren, kijken of dat werkt.
Maar in principe heeft uninvitedguest gelijk, en gewoon zo snel mogelijk de verkopende partij inlichten ivm garantie. Een fiets hoort niet te kraken, zeker niet na 200 km, en als er structureel iets mis is ben je er op die manier altijd eerder bij dan als je eerst alles zelf gaat proberen.
Maar in principe heeft uninvitedguest gelijk, en gewoon zo snel mogelijk de verkopende partij inlichten ivm garantie. Een fiets hoort niet te kraken, zeker niet na 200 km, en als er structureel iets mis is ben je er op die manier altijd eerder bij dan als je eerst alles zelf gaat proberen.
Sowieso terug naar Canyon.
Ben gewoon (technisch) geinteresseerd wat oorzaak kan zijn. Tot op heden alle kraakjes bij diverse fietsen kunnen verhelpen. Expander had ik ook al gecontroleerd
Pedalen waren ook al gecontroleerd. Zitten in montagepasta.
Ben gewoon (technisch) geinteresseerd wat oorzaak kan zijn. Tot op heden alle kraakjes bij diverse fietsen kunnen verhelpen. Expander had ik ook al gecontroleerd
Pedalen waren ook al gecontroleerd. Zitten in montagepasta.
Ja dat had ik ook bij mijn Wilier. Ik trapte daar na 300km de pressfirt cups uit . Daarna bij C-bear nieuwe cups gekocht (destijds 75 Euri) en erin geperst en nooit meer een probleem gehad.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.