SRAM ETAP
-
- Forum-lid HC
Ik heb ook voor etap hdr gekozen. Vind het schitterend, Maar ook een paar keer op ultegra di2 gereden.
De ultegra schakeld wel ietsje sneller hoor zeker voor. Maakt me ook niet veel uit op de racert en ik heb er geen last van. Het is vooral het gewicht tussen de uletgra en etap. dan scheelt zo een halve kilo en dat is fors
Maar is er geen technische argument behalve gewicht om een etap groot te kopen.
Ik zou hem ook gewoon weer kopen nu, daar niet van (niet de AXS). Maar ik denk ook dat ik me zou verdiepen in de DA di2 nu, met andere remschrijven en misschien een andere crank. Als shimano met draadloos komt, die zie ik toch een lichte marktverschuiving aankomen.
Even resume. Ik ben super tevraden van de Etap en zou de 11sp zo weer kopen. Maar ga niet zeggen dat het beter is dan Ultegra. Het is mooi, draadloos en redelijk licht in verglijk met Ultegra, maar met DA blijft draadloos over en mooi is een subjectief.
De ultegra schakeld wel ietsje sneller hoor zeker voor. Maakt me ook niet veel uit op de racert en ik heb er geen last van. Het is vooral het gewicht tussen de uletgra en etap. dan scheelt zo een halve kilo en dat is fors
Maar is er geen technische argument behalve gewicht om een etap groot te kopen.
Ik zou hem ook gewoon weer kopen nu, daar niet van (niet de AXS). Maar ik denk ook dat ik me zou verdiepen in de DA di2 nu, met andere remschrijven en misschien een andere crank. Als shimano met draadloos komt, die zie ik toch een lichte marktverschuiving aankomen.
Even resume. Ik ben super tevraden van de Etap en zou de 11sp zo weer kopen. Maar ga niet zeggen dat het beter is dan Ultegra. Het is mooi, draadloos en redelijk licht in verglijk met Ultegra, maar met DA blijft draadloos over en mooi is een subjectief.
-
- Forum-lid HC
De vergelijking met Ultegra wordt toch aangegaan via de Nieuwe Force AXS. Dat die zoveel duurder is dan een Di2 ultegra
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Vergelijk je nu Di2 met etap? Of Ultegra met Red?
Je hebt toch enerzijds het systeem van electrisch schakelen (al dan niet draadloos).
En anderzijds de productgroepen (Dura Ace/Ultegra vs. Red/Force).
Je hebt toch enerzijds het systeem van electrisch schakelen (al dan niet draadloos).
En anderzijds de productgroepen (Dura Ace/Ultegra vs. Red/Force).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
Dat snap ik, maar het ging over een duurdere groep die dan merkbaar beter schakeld. Ik merk echt niet zoveel verschil in Ultegra/DA/Red. Red schakelt anders omdat het sram is, Netzoals een BMW anders schakeld dan een audi.
Bij de mechanische groepen had ik wel een sterke voorkeur voor sram omdat het wat "knakkiger" voelbaarder schakeld.
Bij de mechanische groepen had ik wel een sterke voorkeur voor sram omdat het wat "knakkiger" voelbaarder schakeld.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zie op bijv WW-forum ook weer steeds vaker de optie 1x12 langs komen. Mijn onbescheiden mening: oplossing voor een niet bestaand probleem wat juist nieuwe problemen creeert.
Less is bore
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ja, 1x11 was ook al voldoende toch.., en waarschijnlijk lichter.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
Die SRAM Yaw dingen zijn eenmaal afgesteld prima toch? Je hoeft in ieder geval niet te trimmen zoals bij de oudere Shimano groepen. Weet even niet hoe dat bij de nieuwe Shimano groepen is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Yaw is lastig afstellen, maar als het goed is is het ook echt goed.
1x is jezelf beperkingen opleggen; rare innovatie....
1x is jezelf beperkingen opleggen; rare innovatie....
Less is bore
Valt best mee hoe moeilijk het af te stellen is, kwestie van een paar YouTube-filmpjes bekijken en je weet het.