Cannondale
Het BB van mijn Cannondale SuperSix 2018 kraakt een beetje. Mag op zich wel na 6500km. Nu ontdekt ik dat hier een BB30a bracket is toegepast. Ik heb nog een nieuwe set BB30 (zonder a) lagers liggen, kan ik die zonder problemen toepassen? Zouden in principe 0,04mm kleiner moeten zijn, maar geen idee of dat nou echt iets uitmaakt.
Verschil tussen BB30 en BB30a is dat het bracket in de fiets bij BB30 exact 41,96mm diameter is en bij BB30a is dat 42mm. De BB30 lagers worden verkocht met een diameter van 42mm en zitten dus strak in het frame, want 0,04mm te groot.
Zo zou je dus voor BB30a lagers met een diameter van 42,04mm nodig hebben. Bijkomend probleem is dat ik die niet 1-2-3 ergens kan vinden.....
Is BB30a gewoon een ideetje van Cannondale om de lagers makkelijker te kunnen wisselen? Volgens de ISO passingstabel kom ik uit op een H8 passing bij een BB30a bracket met BB30 lagers. H8 is redelijk "los" en ws zou je in een dergelijke toepassing liever iets strakker aan de maat zitten.
Verschil tussen BB30 en BB30a is dat het bracket in de fiets bij BB30 exact 41,96mm diameter is en bij BB30a is dat 42mm. De BB30 lagers worden verkocht met een diameter van 42mm en zitten dus strak in het frame, want 0,04mm te groot.
Zo zou je dus voor BB30a lagers met een diameter van 42,04mm nodig hebben. Bijkomend probleem is dat ik die niet 1-2-3 ergens kan vinden.....
Is BB30a gewoon een ideetje van Cannondale om de lagers makkelijker te kunnen wisselen? Volgens de ISO passingstabel kom ik uit op een H8 passing bij een BB30a bracket met BB30 lagers. H8 is redelijk "los" en ws zou je in een dergelijke toepassing liever iets strakker aan de maat zitten.
Dogma F
-
- Forum-lid
Weet iemand ook welke maat frame ik voor een Slice 105 of een RS moet hebben als ik 177 cm lang ben en 80,5 binnenzijde benen? Ik ben niet zo in de frame maten en wat wel past en wat niet.
-
- Forum-lid
Ik meld me in dit forumgedeelte, binnenkort de eigenaar van een Cannondale CAAD12 105 disc. Ik ben vooral benieuwd naar de schijfremmen, ik kom van een Canyon Ultimate AL uit 2013, die na jaren en kilometers trouwe dienst toe is aan vervanging.
Beetje onnozele vraag misschien, maar: op welke Cannondale won Roberto Bettiol gisteren de Ronde van Vlaanderen? Het frame leek wat tussen de SuperSix en de Synapse in te zitten. Of heb ik niet goed gekeken? Ook de belettering kwam me niet bekend voor, eigenlijk.
Cannondale Supersix Evo Ultegra, upgraded.
- Infinito GB
- Forum-lid
Kun je nagaan hoe vroeg hij binnen was geweest wanneer hij op een Systemsix zou hebben gereden. ![😉](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f609.svg)