Dat is alleen weggelegd voor de zeer handigen onder ons ,Orlok schreef: ↑08 apr 2019 19:07Hoezo kan niet.? Je kan met 2 componenten epoxylijm gewoon een carbon lint erover heen plakken.Arno357 schreef: ↑08 apr 2019 18:56Remranden gaan zeker slijten , moet je gewoon accepteren . Opvullen kan niet , of er moet een nieuwe methode gevonden zijn .walterdewit schreef: ↑08 apr 2019 14:09 Ik heb een gaaf setje Supra RFC 55 carbon wielen. Nu gaan de remranden komende tijd slijten, zeker met het komende mooie weer hoop ik veel kilometers te gaan maken.
Nu is het uiteraard een gebruiksvoorwerp en ik vraag me af of het mogelijk is om de remranden op den duur weer op te laten vullen of bij te laten werken. Ik heb geen idee hoe lang de remranden meegaan, maar kon zo snel geen antwoord vinden via google.
Wie weet of dit mogelijk is?!
Repareren / verstevigen remrand van een carbon velg
Juist als je zelf licht bent telt een zware wielset meer mee in het wattage/kg verhaal. Aangezien je licht bent trap je vaak ook minder vermogen op FTP t.o.v. een zwaarder persoon.walterdewit schreef: ↑08 apr 2019 21:59 Thanks voor de antwoorden . Ik ga met echt slecht weer gewoon op de alu wielen rijden en verder op Carbon set. Ik ben sinds vorig jaar pas echt wat meer gaan fietsen. Mijn jaarkilometrage was 6.500 in 2018. Dat is voor velen hier waarschijnlijk peanuts, ik ben er tevreden over en hoop hier dit jaar iets over heen te komen. Zo snel zullen ze dus niet slijten als ik afga op de antwoorden hier. Dat is mooi want ik ben er erg blij mee. Contradicto of niet . Ik weeg zelf ook niet zoveel, dat scheelt ook weer ten opzichte van anderen...
Ik heb twee verschillende setjes remblokken nu. Swisstop Black prince en blauwe Reynolds. Volgens wat ik erover kon vinden twee goede kwaliteit blokjes. De set die het beste bevalt bestel volgende keer weer.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 22 feb 2018 10:44
Aha, heb ik weer wat geleerd vandaag . Ik kom van een Sensa Modena met RA Comp wielen van 945g/1180g. Vergeleken hiermee zijn de RFC 55 (730g/900g) op een Sensa Giulia G2 al een verbetering! Verder ben ik nog vrij nieuw in het fietsen, maar zeker wel geïnteresseerd in dit soort weetjes!
Binnenkort de AGR. Nu kan ik dus op de RFC 55 gaan rijden of op RA Elite Lite (680g/820g). Wat heeft jullie voorkeur in Limburg? Hoge carbon velgen of lagere aluminium?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Lichte, lage aluminium wielen (bv Fulcrum Racing Zero), heerlijke wielen voor in de heuvels.
Hoge carbon wielen voor de looks, echter bij AGR met zoveel volk is het raadzamer om met alu wielen te rijden vanwege het slepende remmen wat je gaat krijgen bij zoveel volk in een afdaling.
Daar zijn carbon wielen niet voor geschikt!
Hoge carbon wielen voor de looks, echter bij AGR met zoveel volk is het raadzamer om met alu wielen te rijden vanwege het slepende remmen wat je gaat krijgen bij zoveel volk in een afdaling.
Daar zijn carbon wielen niet voor geschikt!
Dat zal met de korte afdalingen in Limburg toch nog wel meevallen?scottpch schreef: ↑09 apr 2019 14:49 Lichte, lage aluminium wielen (bv Fulcrum Racing Zero), heerlijke wielen voor in de heuvels.
Hoge carbon wielen voor de looks, echter bij AGR met zoveel volk is het raadzamer om met alu wielen te rijden vanwege het slepende remmen wat je gaat krijgen bij zoveel volk in een afdaling.
Daar zijn carbon wielen niet voor geschikt!
Zorg er wel voor dat je consequent andere remblokken gebruikt voor je carbonwielen dan voor je aluminiumwielen. Kleine fragmentjes aluminium in de remblokken kunnen je carbon wel heel snel beschadigen
Bij Lightweight wielen kun je inderdaad een versleten remrand nieuw laten maken.
YFood !!!
Heb er 300€ voor betaald, per wiel, en je wiel is als nieuw!
YFood !!!