FAQ Campagnolo-Shimano-SRAM
Mijn athena 1 speed rechter shifter heeft de geest gegeven. Het binnenwerk lijkt niet meer ok...
Campa verkoopt blijkbaar de een deel van de shifter met binnenwerk.
Kan ik het door ieder type 'athena' 11 speed vervangen. Of zitten er verschillende athena 11 speed in de campa geschiedenis?
Ik heb een carbon versie; ik vermoed enkel de remhevel is van carbon. Die kan ik gewoon overzetten?
Walter
Campa verkoopt blijkbaar de een deel van de shifter met binnenwerk.
Kan ik het door ieder type 'athena' 11 speed vervangen. Of zitten er verschillende athena 11 speed in de campa geschiedenis?
Ik heb een carbon versie; ik vermoed enkel de remhevel is van carbon. Die kan ik gewoon overzetten?
Walter
Ondertussen bestelde ik een nieuw setje athena carbon al wat oudere campa onderdelen vind je regelmatig goedkoop...). Werkt perfect en tot mijn vreugde is de nieuwe een ultrashift en geen powershift zoals de oude... bij het afstellen had ik het niet eens door. Pas na bijna 100km merkte ik plots dat ik meerdere kransjes ineens kon schakelen...chrissiewizzie schreef: ↑11 apr 2019 20:27 ...
Alle Athena 11-speed hebben dezelfde kabeltrek (travel), dus dat is uitwisselbaar. Of had je inmiddels al ergens info gevonden?
Waarom wil je een 7 speed upgraden naar 9 speed? Het wiel lijkt me het minste van de zorgen.
Walter
Vind het zelf soms ook verwarrend maar tot nu toe nog geen aankoop gedaan!
Alle voorgaande ideeën werden afgekeurd (en dat is waarom ik hier ben natuurlijk) of bleken voor mij onhaalbaar.
Had een voorstel over de aankoop van een Merckx en dat lijkt me nu de finale zet. Ik ben enkel aan het nadenken over enkele zaken, namelijk dat 14 versnellingen mij iets te weinig lijkt om bvb in de Alpen te rijden. Vandaar deze vraag, maar nieuwe wielen lijken dus nodig...
Voorgaande topics zal ik verwijderen indien irrelevant.
Waarom is het het minste van de zorgen? Het gaat hier om de Merckx van SqueeZer met 14 versnellingen die ik graag wat zou uitbreiden.
Lijkt dan een triple plaatsen een betere optie om te doen (in combinatie met een lange kooi dan uiteraard) voor 21 versnellingen?
Ik snap dat de bedoeling goed is en dat je braaf alles in het juiste topic wilt plaatsen maar hier wordt niet zo strak gemodereerd en het is meestal geen probleem om je vervolgvragen op de plek waar je begonnen bent te stellen.
De Merckx van Squeezer ziet goed uit. Is de inbouwbreedte achter al 130mm zodat er ook een moderne groep op pat of is het 125mm zodat 7 speed ook echt de max is?
zijn die Sunrace shifters ook geschikt voor een triple? Bij Sunrace is dit vaak wel maar niet altijd.
Als je wilt ombouwen naar Campa heb je sowieso nieuwe wielen nodig.
De Merckx van Squeezer ziet goed uit. Is de inbouwbreedte achter al 130mm zodat er ook een moderne groep op pat of is het 125mm zodat 7 speed ook echt de max is?
zijn die Sunrace shifters ook geschikt voor een triple? Bij Sunrace is dit vaak wel maar niet altijd.
Als je wilt ombouwen naar Campa heb je sowieso nieuwe wielen nodig.
Campagnolo Ultra Dork
Bedankt!Ernie C. schreef: ↑12 apr 2019 13:21 Ik snap dat de bedoeling goed is en dat je braaf alles in het juiste topic wilt plaatsen maar hier wordt niet zo strak gemodereerd en het is meestal geen probleem om je vervolgvragen op de plek waar je begonnen bent te stellen.
De Merckx van Squeezer ziet goed uit. Is de inbouwbreedte achter al 130mm zodat er ook een moderne groep op pat of is het 125mm zodat 7 speed ook echt de max is?
zijn die Sunrace shifters ook geschikt voor een triple? Bij Sunrace is dit vaak wel maar niet altijd.
Als je wilt ombouwen naar Campa heb je sowieso nieuwe wielen nodig.
Ik wou inderdaad het juiste topic gebruiken
Achterwiel is inderdaad 130mm en SqueeZer ging eens navragen of de sunrace ook triple aankan. Anders lijkt het me wel eenvoudiger en goedkoper een 'nieuwe' lange kooi en crankstel aan te schaffen.
Dat zou perfect zijn. Als achterderailleur kun je vrijwel iedere Shimano lange kooi gebruiken zelfs mtb derailleurs tot 9 speed. Een voorderailleur en crank hoeft in 7 speed ook de wereld niet te kosten. Dat lijkt mij ideaal om te starten. Als het bevalt langzaam op zoek naar Campa Chorus of Record triple delen en wielen
Campagnolo Ultra Dork
Waarschijnlijk een nieuwelingen vraag maar hoe komt het dat de meerderheid van het peleton, de fm en de recreanten voor Shimano kiezen. Sram ziet der over het algemeen mooier uit, maar toch neigd bijna iedereen naar Shimano. Je ziet heel veel fietsen met 105 en Ultegra. Rival en Force kom je veel minder tegen. Is dat enkel omdat Shimano over het algemeen voordeliger is en de wisselstukken makkelijker te bereiken zijn, dat vraag ik me af?
Heb zelf 1 fiets met ultegra en 1 met force (1x11). Ben zelf veel enthousiaster over de force. Naast het kudde gedrag van Ernie C denk ik ook dat de prijs een rol speelt ultegra is net iets goedkoper dan de force en de 105 goedkoper dan de rival..
Ik wil mijn ultegra graag upgraden naar electronisch. Dan heb ik de keus tussen ultegra DI2 of force axs etap. Ook daar zit nog een fors prijsverschil tussen. Komt natuurlijk ook deels omdat de force axs net nieuw is.
Ik wil mijn ultegra graag upgraden naar electronisch. Dan heb ik de keus tussen ultegra DI2 of force axs etap. Ook daar zit nog een fors prijsverschil tussen. Komt natuurlijk ook deels omdat de force axs net nieuw is.
o'7o