Tubeless
99 van de 100 keer dat ik met dit probleem zit, ligt het aan het velglint. Vorige week een urenlang gevecht moeten leveren om de nieuwe Conti GP5000 op een DT Swiss RR411 velg gemonteerd te krijgen, bleek na alle trucs uiteindelijk toch een verse velgtape de oplossing. De band er omheen krijgen was op zich ook al een dingetje, erg krap, een Schwalbe Pro One monteert duidelijk makkelijker.
Een extra laag velgtape kan de kier kleiner maken, waardoor er minder lucht tussen band en velg ontsnapt.
Heb al vaker 1 of 2 lagen extra velglint aangebracht. Sommige velgen hadden dat nodig bij mij, ook i.c.m. de Pro One.
Terwijl 1 laag in principe ook zou moeten voldoen voor de luchtdichtheid. Banden die moeilijk monteren laten zich vaak het makkelijkst oppompen. Banden die te makkelijk monteren, vragen meer aandacht. Sommige banden zitten ertussenin. Die zijn makkelijk op te pompen, of vragen soms toch meer aandacht. Zeepsop kan helpen, maar ook niet altijd. Uiteindelijk lukt het mij tegenwoordig wel altijd. Vaak makkelijk, soms met wat meer moeite.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik lukt mij ook tegenwoordig altijd wel, vaak al met de voetpomp en zeker met de compressor.Let op op het weer als je nu buiten gaat staan en alles is koud helpt dat vaak ook niet spullen even naar binnen en klaar.
Wat is vroeger wel eens deed bij de MTB als het niet lukt, biba erin, biba eruit en 1 kant laten zitten dat werkt vaak ook goed.
Binnenwerk van het ventie verwijder ik altijd.
Als je het bij 6 bar nog hoort sissen is vaak de band wat krap (of de velg wat groot) in die gevallen werkt water en zeepsop vrijwel altijd. Ik gebruik ook wel eens die schwalbe montage vloeistof. Met zeepsop ben ik altijd wat bang dat de band er met rijden af kan schieten doordat dit bijna niet verdampt.
Wat is vroeger wel eens deed bij de MTB als het niet lukt, biba erin, biba eruit en 1 kant laten zitten dat werkt vaak ook goed.
Binnenwerk van het ventie verwijder ik altijd.
Als je het bij 6 bar nog hoort sissen is vaak de band wat krap (of de velg wat groot) in die gevallen werkt water en zeepsop vrijwel altijd. Ik gebruik ook wel eens die schwalbe montage vloeistof. Met zeepsop ben ik altijd wat bang dat de band er met rijden af kan schieten doordat dit bijna niet verdampt.
http://www.cyclingnews.com/news/kristof ... s-roubaix/
Ik ben benieuwd waarom het bij hem fout ging, geen vloeistof oid ?
Of zijn de bora wto wielen ook niet zo goed in velgrand waardoor die hiel loskwam bij harde stoten ?
Ik ben benieuwd waarom het bij hem fout ging, geen vloeistof oid ?
Of zijn de bora wto wielen ook niet zo goed in velgrand waardoor die hiel loskwam bij harde stoten ?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik mag toch f$%%%# hopen dat ze niet zo,n beginners fout hebben gemaakt en het er verkeerd staat. 25mm
man man man als dat echt zo is. Klagen over lastig wisselen van een schijfrem wiel maar wel dit soort kansloze dingen
man man man als dat echt zo is. Klagen over lastig wisselen van een schijfrem wiel maar wel dit soort kansloze dingen
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 02 aug 2014 17:28
Ik gebruik altijd een c02 patroon dan plopt hij er altijd wel op en smeer vaseline op de zijkant dan blijft hij ook 100% luchtdicht.
Weet iemand trouwens al of er tubeless banden zijn met een bruine wang?
Weet iemand trouwens al of er tubeless banden zijn met een bruine wang?
Die zijn er zeker. Zijn wel 650b. Ik heb ze zelf.jandankers schreef: ↑18 apr 2019 09:09 Ik gebruik altijd een c02 patroon dan plopt hij er altijd wel op en smeer vaseline op de zijkant dan blijft hij ook 100% luchtdicht.
Weet iemand trouwens al of er tubeless banden zijn met een bruine wang?
Wtb horizons zijn het.
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0