Carbon clinchers uit China vragen
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39975
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Tubes en spaakmagneet: ouderwets
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Wat komen deze wielen schreeuwerig over.rene schreef: ↑15 apr 2019 10:09Nou moeilijk zeg,,,,,daniel1975 schreef: ↑13 apr 2019 15:59 Nee, zit al tijdje te dubben tussen china of Bora. Nog geen knoop gehakt.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Iemand deze nog gezien?ric schreef: ↑01 apr 2019 12:02 Ben me aan het oriënteren bij CSC voor een carbon disc wielset.
Ik vind het nog best lastig om te kiezen tussen de kleine verschillen die er zijn.
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een cyclocross wiel en een road wiel?
Zag een mooie set van 45mm.
Ik ben vrij licht en dan is 45 hoog een mooie hoogte.
Of is een Uvorm echt veel minder wind gevoelig?
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een cyclocross wiel en een road wiel?
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16464
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Nieuwe campa bora one 50 wielset voor bandjes alleen de velgen set €1399 bij het gekende adres.daniel1975 schreef: ↑13 apr 2019 15:59 Nee, zit al tijdje te dubben tussen china of Bora. Nog geen knoop gehakt.
Voor tubes kosten deze 999 Euro
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16
Daar zit IMO weinig écht verschil in. Als je toch wat wilt horen:ric schreef: ↑15 apr 2019 11:21Iemand deze nog gezien?ric schreef: ↑01 apr 2019 12:02 Ben me aan het oriënteren bij CSC voor een carbon disc wielset.
Ik vind het nog best lastig om te kiezen tussen de kleine verschillen die er zijn.
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een cyclocross wiel en een road wiel?
Zag een mooie set van 45mm.
Ik ben vrij licht en dan is 45 hoog een mooie hoogte.
Of is een Uvorm echt veel minder wind gevoelig?
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een cyclocross wiel en een road wiel?
- afdichting van de lagers kan beter zijn;
- breder velgbed, geschikt voor bredere banden, evt. tubeless-(ready);
- remschijven, naast MTBs zijn veldrijfietsen naar mijn mening echt de enige fietsen waar schijven toegevoegde waarde hebben.
Ik rijd zelf op een set Chinees (van Helin) 50mm hoog U-vorm en een set 35mm hoog alu (Fulcrum). Geen ervaring met de ouderwetse V-vormen. Het vergt wat gewenning, maar inmiddels rijd ik zonder problemen tot ca. 5/6 Bft met hoog carbon. Daarboven begint het toch wat windgevoelig te worden en pak ik mijn lagere voorwiel, achterwiel heb ik nooit problemen mee. Ik denk dat je met 45mm niet zoveel problemen hoeft te verwachten met de wind. Als je daar wel bang voor bent, pak dan een set 38mm. U-vorm schijnt vooral aerodynamischer te zijn, terwijl aerodynamica denk ik één van de zaken is die weinig invloed heeft tijdens een veldrit.
El Pistolero schreef: ↑15 apr 2019 10:28Zekers...rene schreef: ↑15 apr 2019 10:09Wat komen deze wielen schreeuwerig over.daniel1975 schreef: ↑13 apr 2019 15:59 Nee, zit al tijdje te dubben tussen china of Bora. Nog geen knoop gehakt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 361
- Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16
Dat is wat mij betreft een non-dilemma.daniel1975 schreef: ↑13 apr 2019 15:59 Nee, zit al tijdje te dubben tussen china of Bora. Nog geen knoop gehakt.
Bora koop je omdat je wilt laten zien dat je het je kan veroorloven en er mee wilt showen, een setje Chinees koop je omdat een naampje je aan je reet kan roesten maar je wel een setje hoog carbon wilt rijden om welke reden dan ook.
Steek je ze onder je Colnago? Dan de Bora's. Anders 2 of 3 setjes Chinezen (afhankelijk van de leverancier/prijs).
Dank je @Spykerracing90
Ik zoek een set voor de racer maar kwam bij deze wielen terecht en dacht dat in dit geval de cyclocross versie prima als wegwiel gebruikt kan worden. (Zelfde naven als de wegvariant)
Mijn vorige wielset (50mm afgeronde V-shape) vond ik soms wel wat windgevoelig.
Sommige U-vormen vind ik wel heel bol en niet erg mooi.
Ik dub nog even verder
Ik zoek een set voor de racer maar kwam bij deze wielen terecht en dacht dat in dit geval de cyclocross versie prima als wegwiel gebruikt kan worden. (Zelfde naven als de wegvariant)
Mijn vorige wielset (50mm afgeronde V-shape) vond ik soms wel wat windgevoelig.
Sommige U-vormen vind ik wel heel bol en niet erg mooi.
Ik dub nog even verder
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39975
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat een bull shit.Spykerracing90 schreef: ↑15 apr 2019 11:49 Bora koop je omdat je wilt laten zien dat je het je kan veroorloven
Dan ook alle sworks-en deur uit, de Dogma's, Oltre XR4-en, etc.
Allemaal alleen maar omdat je wilt laten zien dat je het kunt betalen
Gewoon een Dacia station en een Cube met 105 kopen dan. Super voordelig en voldoet prima.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Van de meeste bekende merken vind ik de decals op de carbon wielen niet mooi. Vandaar de eventuele optie voor Chinese wielen met goede naven en spaken.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Wat een rare redenering heb je,dus jij kan aan de buitenkant zien met welke velgen in rijdt in mijn fiets?p.s ik heb een Colnago en een Sensa mag jij raden waar de duurste wielen onder zitten en welke in de ColnagoSpykerracing90 schreef: ↑15 apr 2019 11:49Dat is wat mij betreft een non-dilemma.daniel1975 schreef: ↑13 apr 2019 15:59 Nee, zit al tijdje te dubben tussen china of Bora. Nog geen knoop gehakt.
Bora koop je omdat je wilt laten zien dat je het je kan veroorloven en er mee wilt showen, een setje Chinees koop je omdat een naampje je aan je reet kan roesten maar je wel een setje hoog carbon wilt rijden om welke reden dan ook.
Steek je ze onder je Colnago? Dan de Bora's. Anders 2 of 3 setjes Chinezen (afhankelijk van de leverancier/prijs).
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39975
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14