Cervélo
Ik heb C-Bear in al mn fietsen zitten, en ga binnenkort alle wielsets en derailleurs ook voorzien van hun lagers. Bart is overigens ook echt mega-service gericht, toen ik wat problemen had met de passing van de as in mijn Scalpel, Supersix en Colnago kwam Bart zelf langs met een tas vol verschillende cups tot we de juiste combinatie te pakken hadden om de as goed gemonteerd te krijgen. Heb ik persoonlijk niet vaak meegemaakt.
Het probleem lijkt gevonden.. rechterkant was losgelopen, daardoor lijkt die te zijn aangelopen. Zit wel te denken om C-bear aan te schaffen.. dan ben je gelijk van die vervelende schroefdoppen af. https://www.c-bear.com/nl/products/bott ... face-rotor .
Effe een update. Een likje vet tussen te patten en de snelspanner gedaan en de imbusjes bij de bidonhouders flink aangedraaid, en inderdaad! Het enige dat kraakte op de vlaamse kasseien was ik, de fiets hield zich heel goed
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Mijn nieuwe S3 is ook 'af'. Het zijn niet de mooiste foto's, maar here we go:
Waar ik eerst dacht dat de verschillen miniem zouden zijn, ben ik toch positief verrast door het verschil in rijeigenschappen t.o.v. mijn aluminium en stalen racefiets. Dat hij een stuk makkelijker de bocht om gaat dan mijn Surly Cross Check viel te verwachten, maar dat er ook sprake zou zijn van het cliché "Hij voelt een stuk sneller" had ik niet verwacht.
Ben er erg blij mee!
Waar ik eerst dacht dat de verschillen miniem zouden zijn, ben ik toch positief verrast door het verschil in rijeigenschappen t.o.v. mijn aluminium en stalen racefiets. Dat hij een stuk makkelijker de bocht om gaat dan mijn Surly Cross Check viel te verwachten, maar dat er ook sprake zou zijn van het cliché "Hij voelt een stuk sneller" had ik niet verwacht.
Ben er erg blij mee!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
De drop op deze foto geeft misschien wel wat een vertekend beeld. Neus staat een beetje naar beneden i.c.m. met mijn lange benen en zadelpen zonder setback. De S3 was altijd al mijn droomframe en de recente modellen hebben bijna een endurance geometrie waardoor er geen spacers nodig zijn .SqueeZer schreef: ↑16 apr 2019 20:18 Leuke fiets, auw men rug als ik er naar kijk wou ik dat ik terug jong was
Veel rijplezier en imo. een mooiere S dan de huidige generatie (maar hetzelfde vind ik van mijn C eigenlijk als ik naar de kleurkeuzes kijk op de huidige).
Enne dat cliche ... geloofde ik ook nooit in maar toch men C3 voelt iets rapper dan men Colnago en mijn Ridley die zeurt non stop om gekicked te worden. Ik denk dat iedere fiets toch ergens een bepaald eigen karakter naar voor brengt waardoor je op de ene sneller gaat rijden (en het sneller aanvoelt) dan op de andere (weliswaar niet met dezelfde HR).
Vandaag een snel ritje met de club gedaan en de fiets nodigt echt uit om onderin de beugels te blijven hangen. Erg leuk!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Er is ook nog een andere zadelpen voor de S2/S3 beschikbaar, de aero TT pen met 2 montagegaten voor het zadel.
1 Gat wanneer je geen setback wil hebben en het andere gat voor zo'n 20mm setback.
Die pen heb ik op mijn Cervelo, naderhand aangeschaft omdat de standaard zadelpen te veel setback had voor mij.
1 Gat wanneer je geen setback wil hebben en het andere gat voor zo'n 20mm setback.
Die pen heb ik op mijn Cervelo, naderhand aangeschaft omdat de standaard zadelpen te veel setback had voor mij.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mooi frame, zeker, maar niet om vervelend te doen, de zitpositie lijk op deze foto,s buiten proprotie.
Misschien vertekend dit door de zadelpen die echt heel lelijk is en het zadel wat erg ver vooruit staat.
Misschien vertekend dit door de zadelpen die echt heel lelijk is en het zadel wat erg ver vooruit staat.