Tony Martin was ook een mooie geweest, maar vooral van Cancellara heeft het me verbaasd dat hij nooit een poging heeft gedaan. Gezien het geringe verschil tussen Mikkel Bjerg en Wiggins, en het palmares van Cancellara, zou je toch haast verwachten dat Cancellara dat op een dinsdagmiddag had kunnen doen.
Werelduurrecordpoging Victor Campenaerts
LOL zo’n prestatie vergelijken met een windjemee KOM.. ben je ook een beetje knettergek
-
- Forum-lid HC
Ongelijke wielmaat voor en achter.
Verder redelijk in overeenkomst met de huidge UCI-regels volgens mij.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- Enzzo
- Forum-lid HC
Maar zijn nationaliteit heeft ook niks te maken met de uitzonderlijkheid van zijn prestatie. Het is gewoon en sympathieke gast die er alles aan gedaan heeft om dit te bewerkstelligen en het nog voor elkaar krijgt ook. Hulde dus.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
+1
Het komt mij allemaal over dat men het geen bijzondere prestatie vindt, doordat het geen bekende renner is, ook in de reguliere (sport)pres weinig ophef er over.
Als het Froom of Tom was geweest was er dagen/weken over geteuterd...
Dat zou je denken, ware het niet dat het vele maanden voorbereiding vereist waarbij elke handeling, elk moment in functie is van die ene 60 minuten. Alle andere verplichtingen moeten wijken. Campenaerts heeft geluk dat Lotto hem deze mogelijkheden gegeven heeft. De teamgenoten rijden koersen en gaan op stage, terwijl hij alleen maar traint en stage doet in functie van dat ene moment. Zijn volgend moment worden de Olympische spelen, zien hoever hij daar geraakt. Voor veel actieve wegrenners is dit gewoon niet combineerbaar met hun gewone carriere/leven. Daarom wordt vaak op het einde of ernaTijanus schreef: ↑17 apr 2019 19:30
Tony Martin was ook een mooie geweest, maar vooral van Cancellara heeft het me verbaasd dat hij nooit een poging heeft gedaan. Gezien het geringe verschil tussen Mikkel Bjerg en Wiggins, en het palmares van Cancellara, zou je toch haast verwachten dat Cancellara dat op een dinsdagmiddag had kunnen doen.
een poging ondernomen. Weinigen zijn mentaal sterk genoeg om er zich zolang voor op te offeren.
Nog één zaak die me opviel tijdens een van de vele reportages rondom het werelduurrecord. Ik dacht dat het Wiggins was die het zei (parafrase):
"Tijdens het rijden van het uurrecord realiseer je je pas hoe vaak je tijdens een gewone tijdrit kan 'rusten'."
- Sweety2008
- Forum-lid
+1
Ghost Nivolet 6LC
De Cancellara van 2009 zou een serieuze poging met de hedendaagse regels/fietsen kunnen doen met minder dan 2 maanden voorbereiding. Maar net wat hierboven wordt gezegd, dat is voor bijna niemand op te brengen. Het klassieke voorjaar laten schieten? Geen optie. 2 tijdritten in de TdF overslaan? Nee. Na het WK tijdrijden? Dan ben je al 8 maanden bezig en snak je naar het einde van het seizoen.
Campenaerts is gewoon de perfecte renner om zich toe te leggen op het WUR zonder daarbij zeges mis te lopen. Op korte termijn heeft hij van niemand iets te vrezen.
Campenaerts is gewoon de perfecte renner om zich toe te leggen op het WUR zonder daarbij zeges mis te lopen. Op korte termijn heeft hij van niemand iets te vrezen.