Het beroep achter de fietser
Ik werk bij een grote regionale GGZ instelling, bij de Crisisdienst. Als Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige. En m'n dienst begint over een paar minuten!
- razenderoeland
- Forum-lid
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
- Locatie: Dronryp
Je uitleg geeft duidelijkheid. Ik ben al 40 jaar bakker/banketbakker. Sport al vanaf dat ik jong was, en sinds m'n achttiende op de racefiets. Ik begin vroeger als de meeste mensen, maar dat houdt in dat ik ook eerder vrij ben. Meestal stap ik rond 15.00 op de racefiets(3 keer in de week) voor een rondje van zowat anderhalf uur.Carjans schreef: ↑17 apr 2019 19:51Dit is dus waarom ik de Topic heb geopend. Banketbakker, dan ga ik er vanuit dat in de nacht werkt, en wanneer zit je dan op de fiets?razenderoeland schreef: ↑17 apr 2019 19:38Ik ben niet echt een koekebakker, maar banketbakker. Lijkt me op zich niks mis mee in combinatie met recreatief fietsen.
Maar ik vraag me echt af waarom je nu een hoop koekebakkers verwacht![]()
Ik fietste vanmorgen langs wegwerkers/stratenmakers en vroeg me dus af; "zitten die misschien ook in hun 'vrije' tijd op de racert? hoe maak je daar dan de tijd voor vrij........... "Hoe dan"???????? best wel 'lichamelijk' zwaar beroep en dan misschien toch ook op een racefiets?
Waar ik nu nog 36 uur werk in 4 dagen en vrijwel steeds de weekenden vrij ben, was er in mijn beginjaren weinig vrije tijd. Zondag vrij en dinsdagmiddag vrij. rest van de week werken van 4.00 tot halverwege de middag. Werkweken van 55-60 uur werden in het hoogseizoen regelmatig gehaald waardoor een beetje tijd om te trainen vaak ontbrak.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Grappig. Hier een vergelijkbaar crikeltje. Ooit IT-studie gedaan en als programmeur/ontwerper begonnen. Toen projectleider en allerlei coordinerende functies gehad. En sinds een paar jaar weer terug in de inhoud en aan de knoppen. Beste keus ooit om weer voor mijn oude liefde te kiezen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Via auto's bouwen bij Nedcar (Volvo's S40 en V40 en Mitsubishi Carisma) naar development van het productieproces van halffabricaten voor de medische wereld bij DSM bijna 2o jaar gelden bij mijn huidige werkgever terechtgekomen, eerst verkoop binnendienst van chemie voor oppervlaktebehandeling van metalen, vervolgens productie-planning en tegenwoordig (omdat het management de functies verengelsd heeft) supply chain planner voor o.a. hoogwaardige industriële smeermiddelen
Time is on my site.
Lieuwe Westra is er een voorbeeld van..Carjans schreef: ↑17 apr 2019 19:51Dit is dus waarom ik de Topic heb geopend. Banketbakker, dan ga ik er vanuit dat in de nacht werkt, en wanneer zit je dan op de fiets?razenderoeland schreef: ↑17 apr 2019 19:38Ik ben niet echt een koekebakker, maar banketbakker. Lijkt me op zich niks mis mee in combinatie met recreatief fietsen.
Maar ik vraag me echt af waarom je nu een hoop koekebakkers verwacht![]()
Ik fietste vanmorgen langs wegwerkers/stratenmakers en vroeg me dus af; "zitten die misschien ook in hun 'vrije' tijd op de racert? hoe maak je daar dan de tijd voor vrij........... "Hoe dan"???????? best wel 'lichamelijk' zwaar beroep en dan misschien toch ook op een racefiets?
En Gerrie Knetemann.
Nou en? Mijn moeder is op haar 50ste afgestudeerd als apotheker is dan nog bijna 15 jaar apotheker geweest....
Dat doet me er aan denken dat dat gesprek het belangrijkste onderdeel is van de gesprekken onderweg naar Brussel. Gek genoeg ga ik er op een of andere manier er van uit dat iedereen in IT werkt. Ik ben ongelooflijk opgelucht als ik iemand tegen kom die niet in IT werkt...
Walter
Walter
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Grappig om te lezen dat ik dus niet de enige ben met een diverse carrière.
Ik ben nu alweer 10 jaar werkzaam als Cyclotron operator/technicus, maar ben ooit op mijn 16e begonnen in een slachterij (van kind af aan ingerold), en na 12 jaar de switch gemaakt naar havenarbeider (machinist op hele grote grondverzetmachines).
Nu dus al weer 10 jaar in de productie van radio-farmaceutische producten. Vroeger dus altijd wel lichamelijk zwaar werk gedaan, maar dat trok mijn tengere lijf (1.89m en toen nog onder de 80kg) niet zo goed. Nu is het af en toe hollen, maar ook vaak stilstaan, en vandaar dat ik een jaar of 5 geleden het fietsen weer heb opgepakt. Mijn conditie was zo ver gekelderd dat ik naar lucht stond te happen als ik bovenaan een trap was
Gelukkig in 2007 al wel gestopt met roken, ineens van 2 pakjes (40st totaal) naar 0 en nooit meer gedaan.
Het enige zware dat ik nu nog heb is 5-ploegendienst, maar dit geeft ook wel weer veel bruikbare vrije tijd.
Een ander "dingetje" is nog dat ik vrij veel in een radioactieve omgeving werk (wordt wel goed gemonitord), maar wel iets waar je voorzichtig mee moet kunnen omgaan.
Ik ben nu alweer 10 jaar werkzaam als Cyclotron operator/technicus, maar ben ooit op mijn 16e begonnen in een slachterij (van kind af aan ingerold), en na 12 jaar de switch gemaakt naar havenarbeider (machinist op hele grote grondverzetmachines).
Nu dus al weer 10 jaar in de productie van radio-farmaceutische producten. Vroeger dus altijd wel lichamelijk zwaar werk gedaan, maar dat trok mijn tengere lijf (1.89m en toen nog onder de 80kg) niet zo goed. Nu is het af en toe hollen, maar ook vaak stilstaan, en vandaar dat ik een jaar of 5 geleden het fietsen weer heb opgepakt. Mijn conditie was zo ver gekelderd dat ik naar lucht stond te happen als ik bovenaan een trap was
Gelukkig in 2007 al wel gestopt met roken, ineens van 2 pakjes (40st totaal) naar 0 en nooit meer gedaan.
Het enige zware dat ik nu nog heb is 5-ploegendienst, maar dit geeft ook wel weer veel bruikbare vrije tijd.
Een ander "dingetje" is nog dat ik vrij veel in een radioactieve omgeving werk (wordt wel goed gemonitord), maar wel iets waar je voorzichtig mee moet kunnen omgaan.
Een carriereswitch heb ik ook gehad.
Ik ben ooit afgestudeerd als politicoloog. Werk heb ik er nooit in gevonden. Ik heb eerst 20 jaar als postbode gewerkt totdat er steeds meer postbodes boventallig werden. Daarna overgestapt naar klantenservice en nu 5 jaar meertalig klantenservicemedewerker. Bang voor nog een carriereswitch ben ik niet, als het nodig is doe ik dat gewoon weer.
Ik ben ooit afgestudeerd als politicoloog. Werk heb ik er nooit in gevonden. Ik heb eerst 20 jaar als postbode gewerkt totdat er steeds meer postbodes boventallig werden. Daarna overgestapt naar klantenservice en nu 5 jaar meertalig klantenservicemedewerker. Bang voor nog een carriereswitch ben ik niet, als het nodig is doe ik dat gewoon weer.