Dat is een methode, in het geval van Campenaerts een prima werkende methode, maar daarom nog niet de enige methode. Het is een uitstekende prestatie van Campenaerts, maar het is niet magisch. Uiteindelijk is het gewoon een uur heel hard rijden. Niet echt iets waar tijdrijders in andere omstandigheden nooit op trainen dus.lugosi schreef: ↑18 apr 2019 08:48Dat zou je denken, ware het niet dat het vele maanden voorbereiding vereist waarbij elke handeling, elk moment in functie is van die ene 60 minuten. Alle andere verplichtingen moeten wijken. (...)Tijanus schreef: ↑17 apr 2019 19:30
Tony Martin was ook een mooie geweest, maar vooral van Cancellara heeft het me verbaasd dat hij nooit een poging heeft gedaan. Gezien het geringe verschil tussen Mikkel Bjerg en Wiggins, en het palmares van Cancellara, zou je toch haast verwachten dat Cancellara dat op een dinsdagmiddag had kunnen doen.
Indurain deed het 'op een dinsdagmiddag' in september na zijn vierde Tourzege, Rominger en Boardman later in het naseizoen. Mikkel Bjerg reed vorig jaar 53.7 km, op zeenivo, op een dinsdagmiddag na het door hem gewonnen WK.
Het gat tussen Campenaerts en Bjerg-zeenivo-19 jaar is net iets kleiner dan het gat tussen Bjerg-zeenivo-19 jaar en Bjerg-zeenivo-18 jaar. Ik moet nog zien of dit uurrecord erg oud wordt. Eigenlijk hoop ik dat binnen enkele jaren het record van Boardman eraan gaat. Niet dat ik iets tegen Boardman heb, maar de UCI heeft het (meer dan) een beetje verknoeid met de wisselende regels.