Alleen de Endurace CF SL en de Endurace CF SLX zijn alleen nog maar te krijgen met schijfremmen. Ieder ander model, dus de volledige Ultimate en Aeroad reeks en de Endurace CF/AL, zijn nog gewoon te krijgen met velgremmen. Ik denk dat het opdringen van schijfremmen dus nog best wel meevalt...
Canyon
Ik wil wel schijfremmen en hoop dat die ook komen icm volledig weggewerkte kabels zoals op een Venge.
Met DI2 en hydro moeten die kabels er toch nooit uit en maakt het voor het onderhoud ook niets meer uit, enkel de eerste installatie zal dan wat lastiger zijn (in principe koop ik een los frame)
Met DI2 en hydro moeten die kabels er toch nooit uit en maakt het voor het onderhoud ook niets meer uit, enkel de eerste installatie zal dan wat lastiger zijn (in principe koop ik een los frame)
Buiten voor de mensen die een Endurace model nodig hebben dan.. Die moeten al niet meer voor een canyon gaan.StefanJ schreef: ↑23 apr 2019 08:30Alleen de Endurace CF SL en de Endurace CF SLX zijn alleen nog maar te krijgen met schijfremmen. Ieder ander model, dus de volledige Ultimate en Aeroad reeks en de Endurace CF/AL, zijn nog gewoon te krijgen met velgremmen. Ik denk dat het opdringen van schijfremmen dus nog best wel meevalt...
Daarom dat ik zei dat ik hoop dat er volgend jaar niet nog meer modellen enkel maar met schijfremmen te krijgen zijn.. Is overigens ook niet enkel bij canyon het geval.
Ondertussen hebben de fietsmerken de marktvraag zo gecreëerd dat er bijna niemand nog een fiets koopt met velgremmen, dus gaan ze ook geen fietsen meer maken met velgremmen.
Het siert Specialized dat ze de Tarmac nog met velgremmen hebben uitgebracht (de Venge dan weer niet)
Het siert Specialized dat ze de Tarmac nog met velgremmen hebben uitgebracht (de Venge dan weer niet)
Als je Canyons sponsorbeleid ziet (men ' dwingt' de ploegen op disc fietsen, Movistar is nog net even te star om echt mee te bewegen) verwacht ik bij een nieuwe Aeroad eigenlijk geen velgremmen meer. Zeker aangezien de integratie er vaak ook steeds meer bij staat of valt.
Ik vrees er ook voor, maar volgens mij kun je ook met non-disc fietsen prima integratie realiseren? Zie o.m. de Speedmax TT variant, volgens mij redelijk 'clean' afgewerkt zonder gebruik van Discs
-
- Forum-lid
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32
Zonder de hele beerput disc-ussie over wel of geen schijfrem open te trekken. Denk ik dat Canyon gewoon een marktanalyse doet hoe zij de meeste fietsen kunnen verkopen.
Het model van Canyon is nog steeds om competitief geprijsd te zijn ten opzichte van de concurrentie. Daarbij bieden ze eigenlijk maar 4 frames aan. De Endurace Ultimate Aeroad en Speedmax. De keuze tussen disc of geen disc vraagt een ander ontwerp van achterbrug en voorvork waardoor je het aantal modellen in een klap naar 8 brengt. Door te kijken naar de huidige klantwens kun je de prijs per frame naar beneden brengen door enkel nog te kiezen voor disc frames (economy of scale). Ik snap dat wel. Bij veel Endurace modellen is gewicht geen grote factor, en juist gewicht is voor veel tegenstanders juist wel een factor. Deze zullen dan ook niet in grote getalen de doelgroep Endurace AL of SLX zijn.
Ik heb overigens CF SL en CF SLX niet onderscheiden als ander frame omdat het hier een ander composiet is maar hetzelfde ontwerp.
Het model van Canyon is nog steeds om competitief geprijsd te zijn ten opzichte van de concurrentie. Daarbij bieden ze eigenlijk maar 4 frames aan. De Endurace Ultimate Aeroad en Speedmax. De keuze tussen disc of geen disc vraagt een ander ontwerp van achterbrug en voorvork waardoor je het aantal modellen in een klap naar 8 brengt. Door te kijken naar de huidige klantwens kun je de prijs per frame naar beneden brengen door enkel nog te kiezen voor disc frames (economy of scale). Ik snap dat wel. Bij veel Endurace modellen is gewicht geen grote factor, en juist gewicht is voor veel tegenstanders juist wel een factor. Deze zullen dan ook niet in grote getalen de doelgroep Endurace AL of SLX zijn.
Ik heb overigens CF SL en CF SLX niet onderscheiden als ander frame omdat het hier een ander composiet is maar hetzelfde ontwerp.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
Vooralsnog is er voor de Endurace gebruikers die velgremmen willen nog altijd de CF en AL met velgremmen.
Verder zie ik juist voor de endurance fietsen juist wel een toegevoegde waarde voor schijfremmen. De nadruk ligt dan meer op comfort. Door schijfremmen krijg je nogal een pak ruimte om bredere velgen en banden te monteren.
Natuurlijk is er een beweging naar schijfremmen. Niet iedereen is daar blij mee (ik wel overigens). Maar de komende jaren zullen er ook voor de velgremmers opties zat zijn. Die velgremmen zijn we echt niet zomaar vanaf.
Oeps ja klopt idd. Had ik over gekeken.
Op zich niks tegen schijfremmen maar ik hou van de simpelheid van de velgremmen. Geen gedoe om een wiel te vervangen, met afstellen, onderhoud,..
En vooral ik heb pas nieuwe wielen en als ik volgend jaar een nieuwe fiets zou kopen dan mogen die ook de verkoop in. Nuja ik ga niet teveel vooruit lopen op de feiten.
Ik overweeg een 'downgrade' van mijn H36 Aerocockpit naar een losse stuur-/stuurpencombinatie (ivm gewenste geometrie). Stuur en stuurpen heb ik al. Alleen nog een passende spacerset en i-lock. Ik had verwacht die wel op Marktplaats te kunnen vinden, van mensen die juist een upgrade hebben gedaan. Maar ik ben al een paar weken aan het zoeken, zonder resultaat. Iemand tips?