Focus
Lijkt erop dat Focus een nieuw (aero) model racer voor 2019 gaat uitbrengen.
Edit door Edwin: Dat No Photos bordje stond er niet voor de grap. Focus heeft ons verzocht de foto's in dit bericht te verwijderen ivm een embargo.
Edit door Edwin: Dat No Photos bordje stond er niet voor de grap. Focus heeft ons verzocht de foto's in dit bericht te verwijderen ivm een embargo.
Race: Scott Addict 10 2021
Cx: Focus Mares AL 105 2017
MTB: Focus Raven 8.7 2021
Cx: Focus Mares AL 105 2017
MTB: Focus Raven 8.7 2021
- Japierossi
- Forum-lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 20 jun 2015 10:58
"no photos"
Even verder uit het Alpenbrevet topic:
Ik wil mijn Focus Cayo Rival disc graag pimpen voor het Alpenbrevet, als extra motivatie en voor de voorpret
Set klimwielen en ook een 30 of 32 ipv de 11-28t (x52/36) die er nu op zit. Daarvoor heb ik waarschijnlijk ook een andere achterderrie nodig (het is deze fiets, zit alleen ander zadel en banden op: https://www.bikeradar.com/road/gear/cat ... isc-49457/)?
En wielen, ik denk er over om een paar DT Swiss PR 1400 DICUT te plaatsen ipv de huidige R24 spline. Scheelt toch weer paar honderd gram. Ik zag ook de ZEAL Randa, ook mooi: https://www.zeal-cycling.com/collection ... 1425059915
Inmiddels ook een offerte van Bikewheels (daar heb ik al eerder wielen gekocht), 35mm FCC op DT240 zijn ook heel aantrekkelijk.
Ik wil mijn Focus Cayo Rival disc graag pimpen voor het Alpenbrevet, als extra motivatie en voor de voorpret
Set klimwielen en ook een 30 of 32 ipv de 11-28t (x52/36) die er nu op zit. Daarvoor heb ik waarschijnlijk ook een andere achterderrie nodig (het is deze fiets, zit alleen ander zadel en banden op: https://www.bikeradar.com/road/gear/cat ... isc-49457/)?
En wielen, ik denk er over om een paar DT Swiss PR 1400 DICUT te plaatsen ipv de huidige R24 spline. Scheelt toch weer paar honderd gram. Ik zag ook de ZEAL Randa, ook mooi: https://www.zeal-cycling.com/collection ... 1425059915
Inmiddels ook een offerte van Bikewheels (daar heb ik al eerder wielen gekocht), 35mm FCC op DT240 zijn ook heel aantrekkelijk.
Inmiddels setje in bestelling bij Bikewheels, 35mm FCC met DT Swiss 240s, DT Aerolite/Comp spaken en alu nipples
Dan meteen even nieuwe schijven er op (Dura Ace gevonden voor mooi prijsje) en Schwalbe One er onder.
Nog even nadenken over verdere upgrade, ik laat er sowieso een 32 op zetten en dan ook een verlenger voor de derailleur, maar overweeg ook een Force crank.
Dan meteen even nieuwe schijven er op (Dura Ace gevonden voor mooi prijsje) en Schwalbe One er onder.
Nog even nadenken over verdere upgrade, ik laat er sowieso een 32 op zetten en dan ook een verlenger voor de derailleur, maar overweeg ook een Force crank.
- Vincentm070
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 mar 2019 21:04
Afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe Focus kunnen ophalen bij Tom Schouten in Scheveningen.
Het betreft een Paralane 6.9, mijn oude fiets is een Giant TCR van ongeveer 15 jaar oud dus het mocht wel eens een keertje.
2de paasdag de eerste (relatief korte 50km) tocht gereden maar dit is wel even een verschil.
Vooral de houding is een positieve wijziging. Waar ik bij de Giant nogal voorover zat zit je relaxter op de Focus.
Ook de banden zijn me uiteraard opgevallen. Van 23 mm naar 28 mm merk je wel maar je vliegt nu als het ware over de klinkers heen waar dit tot voor kort nog gelijk stond aan zelfkastijding. De laatste grote verandering is de overgang naar schijfremmen, tot nu toe gaat de overgang moeiteloos (nog niet in een groep gereden).
De reden voor de Paralane is omdat ik nog maar 1 fiets wilde hebben in de schuur ipv een race en een CX.
Op een CX parcours zal ik niet rijden met de Paralane maar omdat deze wel banden tot 35 mm kan hebben kan ik er toch gedeeltelijk onverhard en ook op gravel mee rijden.
Het betreft een Paralane 6.9, mijn oude fiets is een Giant TCR van ongeveer 15 jaar oud dus het mocht wel eens een keertje.
2de paasdag de eerste (relatief korte 50km) tocht gereden maar dit is wel even een verschil.
Vooral de houding is een positieve wijziging. Waar ik bij de Giant nogal voorover zat zit je relaxter op de Focus.
Ook de banden zijn me uiteraard opgevallen. Van 23 mm naar 28 mm merk je wel maar je vliegt nu als het ware over de klinkers heen waar dit tot voor kort nog gelijk stond aan zelfkastijding. De laatste grote verandering is de overgang naar schijfremmen, tot nu toe gaat de overgang moeiteloos (nog niet in een groep gereden).
De reden voor de Paralane is omdat ik nog maar 1 fiets wilde hebben in de schuur ipv een race en een CX.
Op een CX parcours zal ik niet rijden met de Paralane maar omdat deze wel banden tot 35 mm kan hebben kan ik er toch gedeeltelijk onverhard en ook op gravel mee rijden.
- Vincentm070
- Forum-lid
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 mar 2019 21:04
Vincentm070 schreef: ↑23 apr 2019 14:50 Afgelopen zaterdag heb ik mijn nieuwe Focus kunnen ophalen bij Tom Schouten in Scheveningen.
Het betreft een Paralane 6.9, mijn oude fiets is een Giant TCR van ongeveer 15 jaar oud dus het mocht wel eens een keertje.
2de paasdag de eerste (relatief korte 50km) tocht gereden maar dit is wel even een verschil.
Vooral de houding is een positieve wijziging. Waar ik bij de Giant nogal voorover zat zit je relaxter op de Focus.
Ook de banden zijn me uiteraard opgevallen. Van 23 mm naar 28 mm merk je wel maar je vliegt nu als het ware over de klinkers heen waar dit tot voor kort nog gelijk stond aan zelfkastijding. De laatste grote verandering is de overgang naar schijfremmen, tot nu toe gaat de overgang moeiteloos (nog niet in een groep gereden).
De reden voor de Paralane is omdat ik nog maar 1 fiets wilde hebben in de schuur ipv een race en een CX.
Op een CX parcours zal ik niet rijden met de Paralane maar omdat deze wel banden tot 35 mm kan hebben kan ik er toch gedeeltelijk onverhard en ook op gravel mee rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18