Giant
Mooie aankoop!stijndevries schreef: ↑13 apr 2019 18:39 Omdat ik er gewoon ontzettend blij mee ben, hier ook maar een foto van m'n nieuwe fiets. Na lang twijfelen toch voor een TCR gegaan had eerst een Defy uit 2010.
Welk type TCR is dit?
-
- Forum-lid
Mooie aankoop!patrickvb schreef: ↑18 apr 2019 10:29 [quote=stijndevries post_id=<a href="tel:1332557">1332557</a> time=<a href="tel:1555173557">1555173557</a> user_id=476015]
Omdat ik er gewoon ontzettend blij mee ben, hier ook maar een foto van m'n nieuwe fiets. Na lang twijfelen toch voor een TCR gegaan had eerst een Defy uit 2010.
Welk type TCR is dit?
[/quote]
Thnx, het is een Giant TCR Advanced Pro 2.
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... pro-2-2019
Nu nog rustig de toren met spacers weg werken.
Thnx, het is een Giant TCR Advanced Pro 2.stijndevries schreef: ↑18 apr 2019 14:32Mooie aankoop!patrickvb schreef: ↑18 apr 2019 10:29 [quote=stijndevries post_id=<a href="tel:1332557">1332557</a> time=<a href="tel:1555173557">1555173557</a> user_id=476015]
Omdat ik er gewoon ontzettend blij mee ben, hier ook maar een foto van m'n nieuwe fiets. Na lang twijfelen toch voor een TCR gegaan had eerst een Defy uit 2010.
Welk type TCR is dit?
https://www.giant-bicycles.com/nl/tcr-a ... pro-2-2019
Nu nog rustig de toren met spacers weg werken.
[/quote]
Zeer mooie fiets idd!
Hoe bevallen de wielen?
Zit te kijken om m'n Contend SL 1 (2017) te vervangen met wat raciers, naar alle waarschijnlijkheid een TCR Advanced Pro 2 Disc.
Nu valt het me op dat Giant, op hun eigen site althans, de verhouding tussen lichaamslengte en geadviseerde framemaat heeft gewijzigd. Hier voor de TCR Advanced Pr0 1 Disc over 2 jaren:
2018:
2019:
Op het oog is de geometrie exact hetzelfde.
Aangezien ik zelf nogal op het randje zit (1.83-1.84) is dit nogal van belang voor me. Iemand een idee wat hier aan de hand is (m.a.w.: is er een logische reden dat Giant het bereik per framemaat vergroot heeft van ~5 naar ~10 cm per 2019?) of is er iemand van ongeveer dezelfde lengte die een keus heeft gemaakt voor M/L of L? Dank
Nu valt het me op dat Giant, op hun eigen site althans, de verhouding tussen lichaamslengte en geadviseerde framemaat heeft gewijzigd. Hier voor de TCR Advanced Pr0 1 Disc over 2 jaren:
2018:
2019:
Op het oog is de geometrie exact hetzelfde.
Aangezien ik zelf nogal op het randje zit (1.83-1.84) is dit nogal van belang voor me. Iemand een idee wat hier aan de hand is (m.a.w.: is er een logische reden dat Giant het bereik per framemaat vergroot heeft van ~5 naar ~10 cm per 2019?) of is er iemand van ongeveer dezelfde lengte die een keus heeft gemaakt voor M/L of L? Dank
Als je de stack en reach van de Contend erbij pakt, en die vergelijkt met de geometrietabel van de TCR, dan kun je conclusies trekken.
Welke maat Contend heb je nu? Uitgaande van ML, heb je nu een stack van 586mm (model 2018). Bij de TCR heb je 562mm stack (model 2019), die is dus bijna 2,5 centimeter lager dan je huidige fiets, dat is best een eind. Hoeveel lager wil/kun je zitten?
Wel gek dat de Contend langer is dan de TCR, dat had ik niet verwacht.
Welke maat Contend heb je nu? Uitgaande van ML, heb je nu een stack van 586mm (model 2018). Bij de TCR heb je 562mm stack (model 2019), die is dus bijna 2,5 centimeter lager dan je huidige fiets, dat is best een eind. Hoeveel lager wil/kun je zitten?
Wel gek dat de Contend langer is dan de TCR, dat had ik niet verwacht.
De Contend is maat L. Stack/Reach 605/390. Hier heb ik 18-20 mm spacers verwijderd.
M'n voorkeur gaat uit naar de M/L TCR. Vind dat er mooier uitzien, het is lichter + zou (volgens het eerder geplaatste schema) prima passen op m'n lichaamslengte. Dan gaat Stack/Reach dus naar 562/398.
Dus, resumé:
Voorkeur voor M/L, maar het moet natuurlijk wél passen
M'n voorkeur gaat uit naar de M/L TCR. Vind dat er mooier uitzien, het is lichter + zou (volgens het eerder geplaatste schema) prima passen op m'n lichaamslengte. Dan gaat Stack/Reach dus naar 562/398.
Dus, resumé:
Voorkeur voor M/L, maar het moet natuurlijk wél passen
Misschien heb ik het niet duidelijk aangegeven, maar ik wil juist een agressievere fiets.
Ik heb de Contend 2 jaar geleden gekocht om met wielrennen te beginnen. Ben er inmiddels achter dat ik geen endurance fietser ben, maar een volbloed racefiets wil.
Snap de adviezen niet zo goed; eens een endurance altijd een endurance???
Ik heb de Contend 2 jaar geleden gekocht om met wielrennen te beginnen. Ben er inmiddels achter dat ik geen endurance fietser ben, maar een volbloed racefiets wil.
Snap de adviezen niet zo goed; eens een endurance altijd een endurance???