welke cassette?
voor mijn 9 speed deore/xt mtb wil ik een weg cassette aanschaffen.
wat voor soort cassette kan ik aanschaffen? gewoon een mtb of kan ik ook een weg cassette gebruiken, bijv tiagra?
en als het perce van mtb moet zijn, kan ik dan ook gewoon een SRAM cassette gebruiken icm met mijn shimano groep?
en zo ja kan ik die SRAM cassette met hetzelfde gereedschap als ik al heb voor shimano bevestigen/verwijderen?
wat voor soort cassette kan ik aanschaffen? gewoon een mtb of kan ik ook een weg cassette gebruiken, bijv tiagra?
en als het perce van mtb moet zijn, kan ik dan ook gewoon een SRAM cassette gebruiken icm met mijn shimano groep?
en zo ja kan ik die SRAM cassette met hetzelfde gereedschap als ik al heb voor shimano bevestigen/verwijderen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Alle 9sp is compatible. Dus Shimano en SRAM zijn uitwisselbaar.Het gereedschap voor de lockring is ook hetzelfde.
Less is bore
Michon schreef:Je moet je alleen afvragen of je het echt wel wil. Ik kom regelmatig mensen tegen die te kort komen in het bos.
Mmm ik rij al jaren met een wegcassette gaat hier in Drenthe prima, ik rijd met 105. Als ik naar Limburg ga, gaat er wel een andere verzet op.
Voordelen van een cassette met kleinere tandwielen:
- minder gewicht
- subtielere overgangen
Maar ja, er zijn ook een paar nadelen natuurlijk.
- minder gewicht
- subtielere overgangen
Maar ja, er zijn ook een paar nadelen natuurlijk.
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
wie?
jij, de topicstarter, iedereen?
jij, de topicstarter, iedereen?
-
- Forum-lid
weining nuance in dergelijke opmerkingen te vinden...
alsof 2 personen representatief zijn voor heel nederland :rolleye:
wil ze de kost niet geven die zelfs met 22-34 moeten afstappen in delen Gelderland of Limburg....
m.a.w. ligt toch echt aan (de combinatie van) je fysieke gesteldheid en de plek waar je gaat fietsen
alsof 2 personen representatief zijn voor heel nederland :rolleye:
wil ze de kost niet geven die zelfs met 22-34 moeten afstappen in delen Gelderland of Limburg....
m.a.w. ligt toch echt aan (de combinatie van) je fysieke gesteldheid en de plek waar je gaat fietsen
Nou, help! Je komt toch overal boven met een mtb crankstel. Kom je niet boven, dan is het zo steil dat je meestal beter kunt rennen dan fietsen.
Maar natuurlijk is het zo dat niet iedereen even handig is en niet iedereen gemakkelijk bovenkomt. Zeker wanneer je wat meer gewicht mee moet nemen kan een kleiner verzet handig zijn. Het is echter het proberen waard. Grote voordeel is dat de overgangen tussen versnellingen veel kleiner zijn. En dat bevalt mij uitstekend.
Maar natuurlijk is het zo dat niet iedereen even handig is en niet iedereen gemakkelijk bovenkomt. Zeker wanneer je wat meer gewicht mee moet nemen kan een kleiner verzet handig zijn. Het is echter het proberen waard. Grote voordeel is dat de overgangen tussen versnellingen veel kleiner zijn. En dat bevalt mij uitstekend.