Het grote domme vragen topic
Kan ineen 29’er MTB wielset in mijn gravel/cx fiets monteren indien de steekas maat dezelfde is?
Kan ik er dan ook gewone 700C banden op monteren?
Kan ik er dan ook gewone 700C banden op monteren?
-
- Forum-lid
Fiets van een maatje van me. Heeft Colnago ze ooit zo groot gebouwd of is het een neppert?(ik denk van wel)
Giant TCR Advanced 1
Ook de oude franse aanduiding 700C is gelijk aan 622mm, waarvoor tevens de marketing kreet twentyniner is uitgevonden. Of wielen passen hangt van meer af. De maat van de schijven bijv.
Echt dunne bandjes op een 27mm breed velgbed gaat niet werken. En echt dikke banden passen weer niet in het frame.
Dank je!
Grootte schijven is logisch, daar had ik aan gedacht, maar niet geschreven.
29 is dus 622, ideaal!
Dan dien ik enkel rekening te houden met (geen) boost breedte en de breedte van de velg intern.
Grootte schijven is logisch, daar had ik aan gedacht, maar niet geschreven.
29 is dus 622, ideaal!
Dan dien ik enkel rekening te houden met (geen) boost breedte en de breedte van de velg intern.
maten staan op de banden, kan geen verrassing zijn.
Bij elke echte Colnago is hun eigen klavertje drie in het bottom bracket verwerkt.DeeJeeEric schreef: ↑23 apr 2019 23:22Fiets van een maatje van me. Heeft Colnago ze ooit zo groot gebouwd of is het een neppert?(ik denk van wel)
Hier gaan we - merk sinds kort een stevige resonantie op als ik het voorwiel van m'n GF02 alu laat neerkomen (dus de volledige fiets). Geeft ook best wel wat trilling. Achteraan niet te merken. Is een setup met mechanische schijfremmen. Reeds gedaan:
- Balhoofd nagekeken en aangespannen
- Stuurpen nagekeken en aangespannen
- Remklauw losgemaakt, stuiteren en resonantie blijft
- Wiel vervangen door een gewoon wiel (velgrem), niks stuiteren en geen resonantie - maw 'opgelost'
- QR van het 'goede' wiel in het andere wiel gestoken, probleem blijft
- Remschijf afgenomen & vastgezet, probleem blijft
- Bandendruk lager gezet (is 32mm, gewone wiel velgrem is 25mm), probleem blijft
Nog iemand inspiratie?
- Balhoofd nagekeken en aangespannen
- Stuurpen nagekeken en aangespannen
- Remklauw losgemaakt, stuiteren en resonantie blijft
- Wiel vervangen door een gewoon wiel (velgrem), niks stuiteren en geen resonantie - maw 'opgelost'
- QR van het 'goede' wiel in het andere wiel gestoken, probleem blijft
- Remschijf afgenomen & vastgezet, probleem blijft
- Bandendruk lager gezet (is 32mm, gewone wiel velgrem is 25mm), probleem blijft
Nog iemand inspiratie?
een schijfrem en een velgrem...?
Met GF werd een tijd terug girlfriend bedoeld.....Is dat het?
Met GF werd een tijd terug girlfriend bedoeld.....Is dat het?
Omdat de meest 'eenlingen' hoofdzakelijk met zichtzelf bezig zijn.
Rijden ze met z'n tweeën, dan kletsen ze met hun fietsmaat en hebben ze ook geen oog voor de omgeving laat staan voor een 'collega'.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018