Je kan deze inderdaad behouden.
Je moet ze wel terug "pairen" maar ik neem aan dat je dat ook wel kan raden.
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
We hebben het hier niet over een 105 of Rival groep. Als je het niet wilt (betalen) is er meer dan keuze genoeg.Oppbogga schreef: ↑29 apr 2019 12:57 Met andere woorden; het wordt je door je strot geduwd of je wilt of niet...
Kosten van de aanschaf is één factor maar onderschat de onderhoudskosten (lees gebruikskosten e.d.) niet.
Een PRO-team kan bij twijfel na elke etappe de ketting en cassettes zonder er verder over na te denken vernieuwen.
Jan modaal moet dan toch even slikken, neem ik aan.
+ 1 geweldige groep om mee te rijden - althans ik ben er zeer tevreden van. Op WW lees ik nogal verhalen van het moeilijk afstellen van de voorderailleur en overgooien van de ketting aan de binnen en of buitenkant. Persoonlijk heb ik er totaal geen last van gehad, wel was het afstellen van de voorderailleur wat lastig.
De voorbode is alleen dat de 'trickle down' ook gewoon een prijskaartje met zich meebrengt.amclassic-fan schreef: ↑29 apr 2019 15:34 We hebben het hier niet over een 105 of Rival groep. Als je het niet wilt (betalen) is er meer dan keuze genoeg.
Rij ook met alle plezier met een Rival22 en 105-5800 groep en weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik nog mis. Leef in de illusie/veronderstelling dat goed onderhoud en een goede afstelling een groter verschil maakt dan bijv. Ultegra of Force, waarvan bekend is dat ze technisch identiek zijn maar enkel andere materialen gebruiken (carbon hendels bijvoorbeeld).jwkeij schreef: ↑29 apr 2019 16:55 Ik heb bewust een mechanische Rival cx1 groep op mijn fiets. Goed genoeg. Force cx1 is ruim 300,- duurder, maar niet dat bedrag béter.
En electronisch schakelen op 12 kransjes vind ik voor het bedrag waar je een prima complete fiets voor koopt écht te veel. Een fiets is een gebruiksvoorwerp, geen modeshow.
100% mee eens, Vorig jaar zomer via dealer de upgrade van Force naar Etap Red 22 kunnen doen (klant wilde ipv etap "normaal" schakelen met zijn nieuwe bike). Dus die set ging er dus bij mij op.