Carbon clinchers uit China vragen
-
- Forum-lid
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32
Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.
Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
-
- Forum-lid
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32
Case closed dan. Welke novatecs heb je gekozen?
Vooralsnog kan ik even verder studeren. Spaargeld is op :p
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
Eens. Naven gaan ook nooit stuk, dus mocht het wiel op zijn, kan je ze altijd nog weer laten inspaken in een nieuwe set.TheUnexpected schreef: ↑29 apr 2019 15:24Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.
Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
Hun standaard combi van AS511SB en FS522SB-11S
Ben erg benieuwd naar het setje.
Laat dat makkelijker rollen maar gewoon wegTheUnexpected schreef: ↑29 apr 2019 15:24
Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
DT Swiss gebruikt gewoon standaardmaten lagers die ze vast niet zelf maken, grote kogels zijn (theoretisch) 0,0001 % beter, maar men is beperkt door de oversize as...
met een goed uitgekiende geometrie zal de stijfheid optimaal zijn voor het gekozen spaakaantal en that's it, verder valt er met een naaf niks te winnen...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
@Nuitkor, volgens mij heb jij toch zelf voor de Novatecs gekozen?? Of vergis ik me nu?NuitKor schreef: ↑29 apr 2019 16:04Eens. Naven gaan ook nooit stuk, dus mocht het wiel op zijn, kan je ze altijd nog weer laten inspaken in een nieuwe set.TheUnexpected schreef: ↑29 apr 2019 15:24
Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.
Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
Nee ik heb voor DTswiss 350 gekozen, omdat die gewoon goed afgedicht zijn. Ik zal mijn set ook we eens in de regen gebruiken (met koersen bijvoorbeeld) en geen zin dat ik dan keer op keer de lagers moet vervangen (ik weet niet dat dat bij novatec het geval is, maar wilde gewoon zeker weten dat ik goede naven had).Joseba schreef: ↑29 apr 2019 19:55@Nuitkor, volgens mij heb jij toch zelf voor de Novatecs gekozen?? Of vergis ik me nu?NuitKor schreef: ↑29 apr 2019 16:04Eens. Naven gaan ook nooit stuk, dus mocht het wiel op zijn, kan je ze altijd nog weer laten inspaken in een nieuwe set.TheUnexpected schreef: ↑29 apr 2019 15:24
Jazeker, maar niet zonder tools. In tegenstelling tot de naven van DT Swiss die je tool vrij kan servicen. Verder is het Ratchet systeem belachelijk sterk dat je simpelweg een langere levensduur kunt verwachten van je hub.
Bodies zullen niet veel schelen, totaal gewicht waarschijnlijk wel. Verder zijn DT Swiss lagers (zeker de 240s) top en zullen die ongetwijfeld nog wat makkelijker rollen. Mijn punt is, dat investeren in dit geval echt zal lonen. Maar dat is mijn optiek.
Dit weekend toch nog $60 bijgeplust en de upgrade gedaan van Novatec naar DT Swiss 350, Wat navraag gedaan over het type lager in de Novatecs, bleek niet een heel gangbare maat. Dus het wordt een iets zwaarder maar wel robuuster setje wielen.
Vandaag mijn Farsports wielen (50mm x 25mm Road disc brake Tubeless Wheels DT240S hub + Sapim cx-ray) binnengekregen die ik op 13 april had besteld. De optie "duty prepaid" zorgde inderdaad voor geen extra kosten aan de deur. Wielen zien er top uit icm met nieuwe Canyon! Foto's plaats ik zo in Canyon forum.