Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Paar dagen geleden het buitenblad vervangen. Klein klusje dacht ik. Alleen kreeg ik 1 bladbout met geen mogelijkheid los. Het is een Campa crank met boutjes met aan de ene kant torx en aan de andere kant een nogal ondiepe sleufkop waarvoor m'n grootste schroevendraaiers eigenlijk net te klein was. Dit in combinatie met de zachte (aluminium?) bout maakte dat die sleuf helemaal aan gort lag na een paar pogingen, terwijl er nog geen enkele beweging in de bout zat. Ik kreeg er geen grip meer op en heb hem er uiteindelijk uit moeten boren.
Strava
Hiermee had je veel miserie kunnen voorkomen:
https://www.futurumshop.nl/parktool-cnw ... utel.phtml
https://www.futurumshop.nl/parktool-cnw ... utel.phtml
Bedankt, handig voor de volgende keer. Ook heb ik ze alvast een stuk minder vast gedraaid dan de vorige eigenaar, dus het zou makkelijker moeten gaan.patrickvb schreef: ↑30 apr 2019 01:21 Hiermee had je veel miserie kunnen voorkomen:
https://www.futurumshop.nl/parktool-cnw ... utel.phtml
Strava
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
@Piet,
Te los is ook niet goed, je wilt ze onderweg ook niet verliezen
Te los is ook niet goed, je wilt ze onderweg ook niet verliezen
-
- Forum-lid
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
de volgende keer zal ik zeker beter oppassen, wist ook niet dat de bevestiging uit 3 delen bestond. Ik had er namelijk maar 2 gezienSwedish Chef schreef: ↑29 apr 2019 21:53 Niet te snel opgeven Martin. Zo hebben we het uiteindelijk allemaal geleerd, met vallen en opstaan. De volgende keer weet je dat je even moet oppassen zodat er niets je frame in valt.
Maar goed werken met mijn nieuwe momentsleutel en een zadel afstellen is voor mijn doen al heel wat, op naar het volgende project het vervangen van mijn schoenplaatjes
PS: voordeel is dat daar geen onderdeel in mijn frame kan vallen
we staan voor een uitdaging...
Na dus een nieuwe ketting er op gelegd te hebben ( KMC X10-93 10 speed ), sloeg de ketting door op de cassette...ketting even lang als de vorige schakels
Dus nieuwe cassette er op gedaan (Shimano 105 CS-5700 10-speed) in de veronderstelling dat de oude te versleten was (zie foto's 3 en 4).
Helaas, hij slaat dus nog steeds door...Met name op het middelste blad....
Ik heb drie mogelijke hypotheses
- middelste voorblad is te versleten (zie foto 2)
- probleem met de naaf (vrij naar Keezx)
- Wiggle heeft me een inferieure ketting geleverd (beetje de schuld buiten me zelf leggen...)
Iemand een idee ?
NB op foto 1 staat ie op grote blad voor en grootste kransje achter
Laatst gewijzigd door bever op 01 mei 2019 21:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Je middenste kettingblad is versleten. Je hebt echt wel punttandjes nu. Dat zal niet goed rijden op de nieuwe ketting. Ooit zagen de tandjes er ongeveer uit zoals die van je kleinste blad (dus met een duidelijk vlak stuk op de top, niet enkel een puntje).
Je kan testen op je kleinste blad; deze zal niet doorslaan.
Ook het grote blad heeft ook zijn beste tijd gehad. Al lijkt deze hier en daar nog wel een beetje vorm te hebben.
Walter
Je kan testen op je kleinste blad; deze zal niet doorslaan.
Ook het grote blad heeft ook zijn beste tijd gehad. Al lijkt deze hier en daar nog wel een beetje vorm te hebben.
Walter