athhretjt schreef: ↑03 mei 2019 18:12
Carjans schreef: ↑03 mei 2019 18:02
Volgens mij zijn er al aardig wat 'prof' sporters die aan een ketogeen dieet doen.................Naar mijn inziens............is het ook een stuk gezonder( en ook minder kostbaar) dan het flesje ketonen (wat dat dan ook mag zijn/samenstelling?).............
Deze sporters doen het uitstekend op 'minder = beperkt' koolhydraten.............
Froome toch ook??????
Noem eens één topsporter die een echt ketogeen dieet volgt?
Binnen het wielrennen zullen dat er 0 zijn. Volgens mij is er een geflipte ex-triatleet, maar die is dan ook een ex-triatleet.
Dafne Schippers,
Novak Djokovic
Kiki Bertens
Pieter van den Hoogenband
Zij eten zo min mogelijk KH en meer eiwitten............zij stapelen geen KH...............
Dit zijn natuurlijk geen (prof)wielrenners, die hebben de KH wel nodig, maar dan, volgens mij wel de 'goede' KH, .........wel die, waar zij wat aan hebben, waar zij de energie uit kunnen halen, maar eiwitten en goede vetten (b.v. MCT) zijn ook energie leveranciers.
Tenslotte wil ook een (prof) wielrenner geen vetopslag...............waarvan ik dan ook weer denk, dat een profrenner aan het eind van de rit zijn KH behoorlijk heeft vermindert, zelfs misschien wel in Ketose is op dat moment...............????????