Leeglopen band na gebruik CO2 patroon
-
- Forum-lid
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 25 dec 2018 09:54
Laatste rit ben ik na 28,25 km achter lek gereden.
CO2 patroon voor het eerst gebruikt wat op zich gelukt is, hoewel ik 2 probleempjes tegen kwam:
1. Het pompje vroor vast aan het ventiel waardoor ik het bijna niet los kreeg
2. Het ventieltje was bevroren waardoor ik het bijna niet dichtgedraaid kreeg
Hebben jullie daar ook last van en zo ja, hoe lossen jullie dit op?
CO2 patroon voor het eerst gebruikt wat op zich gelukt is, hoewel ik 2 probleempjes tegen kwam:
1. Het pompje vroor vast aan het ventiel waardoor ik het bijna niet los kreeg
2. Het ventieltje was bevroren waardoor ik het bijna niet dichtgedraaid kreeg
Hebben jullie daar ook last van en zo ja, hoe lossen jullie dit op?
Even wachten tot alles ontdooid is of rustig aan doen . . . !Edwardfotografie schreef: ↑04 mei 2019 12:07 Laatste rit ben ik na 28,25 km achter lek gereden.
CO2 patroon voor het eerst gebruikt wat op zich gelukt is, hoewel ik 2 probleempjes tegen kwam:
1. Het pompje vroor vast aan het ventiel waardoor ik het bijna niet los kreeg
2. Het ventieltje was bevroren waardoor ik het bijna niet dichtgedraaid kreeg
Hebben jullie daar ook last van en zo ja, hoe lossen jullie dit op?
Laatst gewijzigd door Orlok op 04 mei 2019 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 25 dec 2018 09:54
Dank voor de snelle reacties.
Ik heb de patronen en het pompje vd action.
Ik heb de patronen en het pompje vd action.
Ik heb wel de indruk dat het op een koud ventiel (direct na oppompen) makkelijker is om het binnenwerk/kern uit het ventiel te trekken bij verwijderen van de pompkop. Daarom laat ik 'm meestal even opwarmen voor ik de pompkop los draai (gaat vrij snel) en draai ik de ventielkern altijd even extra vast op het moment dat ik een nieuwe binnenband uit de verpakking haal (of nog beter; ventiel met vaste kern).
Het zal aan mijn onhandigheid liggen, maar ik vind het een geklooi van niks. Heb een pompje met grote patronen gekocht voor mijn 29er met bolle banden = anders pomp je je een ongeluk - maar na verschillende pogingen is het me zelfs thuis op de werkbank nog niet gelukt een band een beetje op te pompen. De zaak bevriest, spuit alle kanten uit en de band vult zich niet. Heb banden met frans ventiel, maakt dat wat uit??
@indewind
kijk eens naar een youtube filmpje misschien heb je daar wat aan ?
https://www.youtube.com/results?search_ ... o2+patroon
kijk eens naar een youtube filmpje misschien heb je daar wat aan ?
https://www.youtube.com/results?search_ ... o2+patroon
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X
Ja, bij een Frans ventiel zgn. sclaverand ventiel moet je wel het bovenste moertje eerst losdraaien voordat je de pompkop erop plaatst en gaat pompen.indewind schreef: ↑26 dec 2019 17:55 Het zal aan mijn onhandigheid liggen, maar ik vind het een geklooi van niks. Heb een pompje met grote patronen gekocht voor mijn 29er met bolle banden = anders pomp je je een ongeluk - maar na verschillende pogingen is het me zelfs thuis op de werkbank nog niet gelukt een band een beetje op te pompen. De zaak bevriest, spuit alle kanten uit en de band vult zich niet. Heb banden met frans ventiel, maakt dat wat uit??
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless