Beste fietsers,
Dit jaar ga ik bij de junioren wedstrijden rijden en moet ik een verzet met een maximale afstand van 7,93 meter per omwenteling hebben. Op dit moment heb ik een Gazelle V.4 met triple 105 crankstel met 30-39-50, en een cassette 12-25. Hoe kan ik mijn max. verzet hierop aanpassen met een zo klein mogelijke investering? Heb de zoekfunctie al geprobeerd maar leverde geen oplossing.
Van triple naar juniorenverzet.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
50x14 is 7,63 dan mis je toch wel watl ten opzichte van de 7,93 die is toegestaan.
48x12 is precies 7,93, maar ik weet niet of je een 48 blad voor op je triple kunt vinden.
(7,93 is ook 52x14 daarop is de limiet eigenlijk gebaseerd)
48x12 is precies 7,93, maar ik weet niet of je een 48 blad voor op je triple kunt vinden.
(7,93 is ook 52x14 daarop is de limiet eigenlijk gebaseerd)
Passie voor het fietsen en de fietsen.
Bike2Build zegt dat de Shimano Chainring 52t Fc-5600 niet op het triple crankstel zou passen, en dat alleen de Shimano Chainring 52t Fc-5603 past maar niet leverbaar is bij hun. Is dit waar? Volgens mij is de steek gewoon hetzelfde en zou het moeten passen.
Pijn is voor even, Opgeven voor altijd!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bedankt voor alle snelle reacties,
52T blad is inmiddels besteld,
alleen over de 25-14 cassette heb ik nog een aantal vragen:
Bij sommige beschrijvingen staat dat die cassette niet in sommige frames past, maar ook dat het de schakelprestaties in combinatie met een triple negatief beinvloed?
Wat wordt hiermee precies bedoelt en heb ik hier last van?
52T blad is inmiddels besteld,
alleen over de 25-14 cassette heb ik nog een aantal vragen:
Bij sommige beschrijvingen staat dat die cassette niet in sommige frames past, maar ook dat het de schakelprestaties in combinatie met een triple negatief beinvloed?
Wat wordt hiermee precies bedoelt en heb ik hier last van?
Pijn is voor even, Opgeven voor altijd!