Shimano GRX
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
iemand al enig idee van prijs ranges waar ze mee willen komen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik verwacht prijzen die enigszins in de buurt van de normale road groep componenten zullen liggen, mogelijk zelfs hoger als je kijkt wat het prijsverschil tussen een gewone Ultegra derialleur en een Ultegra rx is.MarkVeenstra schreef: ↑09 mei 2019 14:27 iemand al enig idee van prijs ranges waar ze mee willen komen?
Ja, als alternatief voor een triple. Ik ben alleen een beetje bang dat het idee met velgremmen een probleempje kan worden. De kabel "pull" van de shifters moet passen bij de voor- en achter der.wouterf schreef: ↑09 mei 2019 09:40Lijkt prima te kunnen. Kettinglijn is wel ietsje anders, dus mogelijk heb je inderdaad die andere voorderrie nodig. Door die andere kettinglijn verlies je deels het voordeel van het kleinere voorblad (omdat je ketting minder efficient is op de grotere achterkettingwielen). Je krijgt er dan wel die 30T voor terug, dus als dat je doel is....
Je hebt nu een triple? En zou deze crank willen gebruiken?EmPeHa schreef: ↑09 mei 2019 20:08Ja, als alternatief voor een triple. Ik ben alleen een beetje bang dat het idee met velgremmen een probleempje kan worden. De kabel "pull" van de shifters moet passen bij de voor- en achter der.wouterf schreef: ↑09 mei 2019 09:40Lijkt prima te kunnen. Kettinglijn is wel ietsje anders, dus mogelijk heb je inderdaad die andere voorderrie nodig. Door die andere kettinglijn verlies je deels het voordeel van het kleinere voorblad (omdat je ketting minder efficient is op de grotere achterkettingwielen). Je krijgt er dan wel die 30T voor terug, dus als dat je doel is....
Welke triple heb je?
Alleen de 3x10 tiagra zal 1 op 1 werken. Oudere 3x10 105 en Ultegra niet, die hebben inderdaad andere cable pull.
Ik zou dan een volledige groep samenstellen met nieuwe delen. Ik denk dat de Tiagra 2x10 shifters dan de meest logische keuze zijn. Ik lees alleen dat daar ook een nieuwe versie van komt met de nadruk op schijven. Ik las in de reacties op Cyclingnews een combinatie van SRAM delen die ook als een super compact groep kan werken. Ik heb geen haast, maar vind het leuk om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Onderaan dit artikel staan wat (advies?)prijzen.MarkVeenstra schreef: ↑09 mei 2019 14:27 iemand al enig idee van prijs ranges waar ze mee willen komen?
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht."
Officieel en op papier werkt het niet staat hier.Philippos schreef: ↑08 mei 2019 17:16Officieel en op papier werkt het niet nee.bucharestblues schreef: ↑08 mei 2019 17:00 Die 30-46 crackset lijkt me wel aardig. Ik snap dat 2.5mm verhaal niet helemaal, maar zou dat inhouden dat mijn huidige 105 r7000 voorderrie niet met die cranckset werkt? Kosten zullen niet de wereld zijn, maar toch.
Kosten zullen niet de wereld zijn, maar je kunt niet 'effe' tussen de twee cranksets switchen, mocht je dat willen afhankelijk van wat je plannen zijn. Dan zou je iedere keer ook de derailleur moeten vervangen en afstellen.
Tenzij je voor een vaste setup gaat, dan is het een eenmalige exercitie uiteraard.
Werkt dat wel dan in de praktijk, heeft iemand het al geprobeerd?
Ik heb mijn onderdelen van Bike-components.de, snelle levering.
Tot nu toe bevalt alles prima, ik vind wel dat de boel "zwaar" draait op de grotere kransjes met de clutch erop. Dit is niet te voelen tijdens het fietsen trouwens, wel als de fiets in de montagestandaard hangt.
Tot nu toe bevalt alles prima, ik vind wel dat de boel "zwaar" draait op de grotere kransjes met de clutch erop. Dit is niet te voelen tijdens het fietsen trouwens, wel als de fiets in de montagestandaard hangt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb die kluts ook op mijn 11sp ATB derrie zitten; tijdens het fietsen lijk je er niks vna te merken, maar als je aan het afstellen bent in de standaard voelt het inderdaad wel heel zwaar.
Less is bore