Uitstervend ras?
Ik heb het zelf niet en mis het ook niet, Mijn vrouw wel op haar racer. En uiteraard wel schijven op de MTB. Ik vind het wel een mooi systeem wat ook veel vertrouwen geeft. Natuurlijk duwt de fietsindustrie de fietser de schijfrem door de spreekwoordelijke strot. Maar dat boeit toch ook niet zo? Kies gewoon datgene wat je aanspreekt. De keuze is nog steeds reuze.
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31
We leven in een kapitalistische wereld, waarin we ieder moment van de dag bloot worden gesteld aan reclame. Iedere industrie waaronder de fiets industrie is voordurend opzoek naar innovatie om A: producten te verbeteren en vooral B: omzet en winst te vergroten.
Wanneer iemand vele euro's wil uitgeven voor een paar % meer remkracht, dan moet hij of zij dit vooral doen (om vervolgens nog meer euro's uit te geven om weer gewicht te besparen).
Wanneer iemand vele euro's wil uitgeven voor een paar % meer remkracht, dan moet hij of zij dit vooral doen (om vervolgens nog meer euro's uit te geven om weer gewicht te besparen).
Giant TCR Advanced 1
-
- Forum-lid
- Berichten: 170
- Lid geworden op: 30 apr 2015 17:25
Het vervelende van die marketingpraat, zelfs in een "onafhankelijk" fietsblad is wel dat je ook door je LBS bijna niet meer serieus genomen word als je weloverwogen velgremmen wilt op je racer. Ik heb ernaast een gravelbike met schijfremmen, maar wilde perse voor Nederland een lichte fiets zonder overbodige poespas. Mij werd netjes verteld dat evt inruil tzt waarschijnlijk niet veel opbracht omdat "iedereen" alleen maar schijfremmen wil.......
Ik ben nu des te blijer met mijn 2019 carbon Domane met velgremmen, straks is ie zeldzaam en een "collectors item"
Ik ben nu des te blijer met mijn 2019 carbon Domane met velgremmen, straks is ie zeldzaam en een "collectors item"
Ik heb als diegene die zijn eigen wijsheid in pacht heeft 1 groot voordeel: ik hoef niks te verdienen aan m'n schrijfsels.
Ik kom ook nooit bij viedzenmaackers dus hoef ook geen gelxl van die kant aan te horen.
Zo is het, en denk ook eens aan de te verwachten golf prima frames + wielen die op de 2e hands markt gaan komen.DeeJeeEric schreef: ↑11 mei 2019 16:09 We leven in een kapitalistische wereld, waarin we ieder moment van de dag bloot worden gesteld aan reclame. Iedere industrie waaronder de fiets industrie is voordurend opzoek naar innovatie om A: producten te verbeteren en vooral B: omzet en winst te vergroten.
Wanneer iemand vele euro's wil uitgeven voor een paar % meer remkracht, dan moet hij of zij dit vooral doen (om vervolgens nog meer euro's uit te geven om weer gewicht te besparen).
HUP FIETS.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid
- Berichten: 1280
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Leuke invalshoek Keezx!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40478
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zit al een jaar klaar om ergens een Oltre XR4 met Bora’s op te pikken voor een ikraakmaandestraatstenennietkwijt velgremprijsje.....
Less is bore
.... en als het jouw maat niet is, neem ik 'm wel
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Hier ben ik 100% mee eens, zowel qua inhoud als toon. Ook is duidelijk dat de industrie naar schijfremmen beweegt. Deze inhoud en toonzetting mis ik teveel in het blad. Door ongenuanceerd schijfremsystemen te promoten (" Wie schijft die blijft") en velgremsystemen af te branden ("uitstervend ras") laad je een bepaalde verdenking op je. Dan kun wel je zeggen dat je je daarin niet herkent, maar ik zou het geloofwaardiger vinden als je in plaats daarvan eens wat evenwichtige, informatieve stukken over schijf- en velgremmen plaatst.Ons standpunt (voor zo ver we van standpunten kunnen spreken; het is meer een op ervaring en gevisualiseerde toepassingen gebaseerd advies, maar dat terzijde) is dat schijfremmen voor heel veel mensen heel veel voordelen biedt, maar die voordelen vooral zijn op te halen in heuvelachtig gebied. In Nederland is een velgrem dikke prima.
Ik vind dit altijd wel een zwak argument je lijkt hiermee te impliceren dat de "tegenstanders" van schijfremmen zich nooit buiten het vlakke Nederland begeven.Rodrick schreef: ↑10 mei 2019 14:34 ...
Ons standpunt (voor zo ver we van standpunten kunnen spreken; het is meer een op ervaring en gevisualiseerde toepassingen gebaseerd advies, maar dat terzijde) is dat schijfremmen voor heel veel mensen heel veel voordelen biedt, maar die voordelen vooral zijn op te halen in heuvelachtig gebied. In Nederland is een velgrem dikke prima.
...
Zelf heb ik er niet zo'n sterke mening over, waarschijnlijk wordt mijn volgende fiets er ook een met schijfremmen omdat de markt daar inderdaad naartoe beweegt. Ik vind dat niet erg, maar de praktische noodzaak zie ik ook niet.
Ik kan me in de bergen als ik wil prima onderuit remmen met mijn velgremmetjes (ja, ook als het regent), dus aan remkracht ontbreekt het niet en ik heb al meer "rem-incidentjes" gehad met mijn MTB met schijven dan met mijn wegfiets met velgremmen.
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Heb vorige week maar mijn slag geslagen. Ik heb eigenlijk al te veel fietsen zowel met velgrem als met schijfrem. Mijn favoriete fiets is al 10 jaar oud en heeft velgremmen. Te veel maar het blijft n+1, Vorige week kwam mijn buitenkansje, ook iemand die vond dat hij over moest naar schijfremmen en daardoor heb ik een tweede van mijn favoriet tegen een mooi prijsje op de kop kunnen tikken. Laat de marketing machine maar draaien voor schijfremmen, tegen die prijs zou ik ook nog een derde willen.
Ach, ik zeg ook maar wat