Tubeless
Er is iets vreemds met het ventiel van mijn voorband.
De kern, dat pinnetje dat de moet indrukken om lucht weg te laten, zit los. Indrukken gaat niet meer. Het ventiel verliest echter geen druk en de band kan nog bijgepompt worden.
Na het pompen kan ik het schroefje aandraaien en zit de kern wel weer vast en op zijn normale positie.
Iemand een idee wat dit is? Ventiel stuk?
De kern, dat pinnetje dat de moet indrukken om lucht weg te laten, zit los. Indrukken gaat niet meer. Het ventiel verliest echter geen druk en de band kan nog bijgepompt worden.
Na het pompen kan ik het schroefje aandraaien en zit de kern wel weer vast en op zijn normale positie.
Iemand een idee wat dit is? Ventiel stuk?
Giant TCR Advanced Pro 1 disc 2020
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Kona Rove NRB DL 2018
Fairlight Strael 2.0
Update: na het toevoegen van de antilek vloeistof houden de continental grand prix 5000 tl bandjes prima druk, zowel voor als achter.rien91 schreef: ↑04 mei 2019 18:35 Ik probeer mijn DT Swiss E1800 disc wielen tubeless te maken.
De band in het voorwiel houdt prima druk vast zonder antilek vloeistof.
De achterband verliest langzaam druk. Met behulp van wat water ben ik er achter gekomen dat er langzaam lucht lekt door de naad van de velg; dus daar waar beide uiteinden aan elkaar gelast zijn.
Is de las niet goed gedaan; of komt dit vaker voor en kan het geen kwaad? Als het geen kwaad kan, hoe kan ik het dan verhelpen? Het gedeelte waar het lekt zit namelijk "onder" het velglint. Is het velglint wellicht niet goed aangebracht of het ventiel niet goed genoeg aangesloten?
Alvast dank voor de reacties
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13746
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Toch zit er iets niet goed als er bubbels door de naad komen. Je ventiel kan iets lekken op de aansluiting, als de vloeistof die heeft gedicht is het niet zo,n punt.
Dat zou het enige punt mogen zijn waar het eventueel mag lekker. Als er bubbels door de lasnaad komen dan zie je meestal ook bubbels door de spaakgaten, gezien dat dezelfde ruimte is.
Het lijkt mij dat een lasnaad niet goed is als deze niet helemaal netje aansluit, maar wellicht is dat vaker het geval, dat weet ik niet.
Dat zou het enige punt mogen zijn waar het eventueel mag lekker. Als er bubbels door de lasnaad komen dan zie je meestal ook bubbels door de spaakgaten, gezien dat dezelfde ruimte is.
Het lijkt mij dat een lasnaad niet goed is als deze niet helemaal netje aansluit, maar wellicht is dat vaker het geval, dat weet ik niet.
Onlangs heb ik mijn eerste set tubeless wielen gekocht. Het zijn chinese carbon velgen, ik heb er zelf nog een velglint omheen moeten doen. Nou heb ik mijn banden eromheen gekregen (Panaracer Gravelking SK) en heb geprobeerd ze met de handpomp op te pompen. Het lukte mij om 1 van de wielen voldoende snel op te pompen om de band zich tegen de velg te laten zetten, het andere wiel heb ik uiteindelijk met een compressor gedaan. Nu verliezen beide banden vrij snel weer hun druk, je voelt de lucht er op sommige plekken tussen de band en de velg naar buiten komen.
Heb ik het velg lint er niet goed ingelegd of gaat de sealant dit oplossen? Ik dacht dat een goed tubeless setje ook zonder sealant vrij goed druk zou moeten behouden.
Heb ik het velg lint er niet goed ingelegd of gaat de sealant dit oplossen? Ik dacht dat een goed tubeless setje ook zonder sealant vrij goed druk zou moeten behouden.
De latex is primair voor bescherming tegen lek rijden. Neemt niet weg dat eventuele lekkages tussen band en velg door de latex kunnen worden gedicht. Het beste is echter een tubeless velglint op juiste breedte te kiezen die het gehele velgbed bedekt n.l. van velgrand tot velgrand.!
Tubeless banden zouden ook zonder latex op druk kunnen blijven. maar tubeless ready banden niet, die hebben latex nodig anders verliezen die teveel druk.
Tubeless banden zouden ook zonder latex op druk kunnen blijven. maar tubeless ready banden niet, die hebben latex nodig anders verliezen die teveel druk.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Bedankt, dit maakt wat dingen duidelijk. Moet het velglint dan omhoog komen staan tegen de velgrand op? Het lint wat ik had was breed genoeg om het hele velgbed te overspannen, maar ik heb niet geprobeerd het nog omhoog te laten lopen tegen de velgrand op. Op mijn banden staat TLC, op de site van Panaracer staat Tubeless Compatible, valt dat dan onder houw category tubeless ready of zijn dit echte tubeless banden?
Vanochtend heb ik het wiel met de compressor opgepompt, je hoort hem dan wel op zijn plek "ploppen", maar als de lucht er dan op een gegeven moment uit is dan komt de band ook weer los van de velg en valt terug in het velgbed. Het is een beetje aanklooien zo, maar uiteindelijk zal die wel een keer op z'n plek blijven zitten
Waarom doe je er geen latex in? Dat zou je probleem op moeten lossen.9-W schreef: ↑13 mei 2019 21:04 Vanochtend heb ik het wiel met de compressor opgepompt, je hoort hem dan wel op zijn plek "ploppen", maar als de lucht er dan op een gegeven moment uit is dan komt de band ook weer los van de velg en valt terug in het velgbed. Het is een beetje aanklooien zo, maar uiteindelijk zal die wel een keer op z'n plek blijven zitten
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020
BMC Teamelite 02 2020
Omdat ik dacht dat ze hun druk ook wel redelijk moesten vasthouden zonder latex en dat ik dus misschien iets verkeerd had gedaan bij het aanbrengen van het velglint; ik had geen zin om de latex in het rond te laten spuiten doordat iets wat ik niet helemaal goed had gedaan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41
Tubeless compatible = Tubeless ready. Je zal dus sealant moeten gebruiken om ze op druk te houden. En met de sealant ben je meteen beschermd tegen lekrijden. (in veel gevallen).
Altijd onderweg...
Yes! Vanavond nog een CO2 patroon er (spreekwoordelijk) op stukgeslagen en toen kreeg ik ook de 2e band goed om de velg door snel wat na te pompen met de voetpomp. Daarna in beide banden wat sealant gedaan en nu gingen ze mooiDeSnelsteKoerier schreef: ↑13 mei 2019 22:18 Tubeless compatible = Tubeless ready. Je zal dus sealant moeten gebruiken om ze op druk te houden.
Het zijn 35 mm bandjes, ik heb er nu iets meer dan 60 ml sealant in gedaan, is dat voldoende? Na hoe lang moet je er wat extra (en hoeveel) sealant aan toevoegen?