Wahoo Elemnt Bolt gps bike computer
-
- Forum-lid
Heeft iemand een idee waar de hellingshoek (stijg- resp. daalpercentage) in Bolt vandaan komt? Is dat mechanisch (en wellicht op één of andere wijze te calibreren) of is het op basis GPX of nog iets anders? Er klopt nu echt helemaal niets van.
Fiets je met een snelheidsmeter? Daar schijnt het % accurater van te worden. Verder heb ik geen antwoord op je vraag.Cobus Ridley schreef: ↑13 mei 2019 16:08 Heeft iemand een idee waar de hellingshoek (stijg- resp. daalpercentage) in Bolt vandaan komt? Is dat mechanisch (en wellicht op één of andere wijze te calibreren) of is het op basis GPX of nog iets anders? Er klopt nu echt helemaal niets van.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020
BMC Teamelite 02 2020
Antwoord heb ik gekregen, dus vraag me af wat er zo 'ondudelijk' (?) was aan mijn vraagstelling. Toch bedankt voor je input.Keezx schreef: ↑08 mei 2019 14:42Ondudelijke vraagstelling leidt tot geen antwoord.Brammati schreef: ↑06 mei 2019 21:48 Ik heb een Bolt besteld. Ik kan alleen 1 ding nog niet vinden. Is het mogelijk om mijn Garmin forerunner 235 horloge als hartslagsensor te gebruiken tijdens het opnemen van een activiteit op de wahoo? Ik vind er 1 antwoord op in dit forum (uit 2017) maar die zegt dat je apart een activiteit op je Garmin moet loggen omdat hij anders de connectie eruit gooit. Is dat (nog steeds) zo?
Hallo,
Ik heb een elemnt bolt met tickr hartslagmeter. Ik zie bij mijn fietstochten alleen pas na een minuut of vijf de hartslag op de fietscomputer verschijnen.
Komt iemand dit probleem bekend voor en wat is er aan te doen?
Het batterijtje is vervangen, dat maakte niet uit.
Ik heb een elemnt bolt met tickr hartslagmeter. Ik zie bij mijn fietstochten alleen pas na een minuut of vijf de hartslag op de fietscomputer verschijnen.
Komt iemand dit probleem bekend voor en wat is er aan te doen?
Het batterijtje is vervangen, dat maakte niet uit.
O.a. daarvoor hebben mensen een tong én speeksel gekregen. Gewoon ff goed bevochtigen. Werkt prima.
- alliance_0
- Forum-lid
Heb niet zo veel moeite met een beetje speeksel,maar inderdaad niet nodig. Band (droog) omdoen en binnen de kortse keren werkt het, meestal meteen.
Omdat de accu van m'n Teasi het begeven heeft wil ik een nieuwe fietsnavigatie kopen. De Garmin 530 leek me erg leuk toen ik de aankondiging zag, maar omdat ik zie dat de Bolt voor €100 minder te koop is neig ik er naar om die te kopen. Niet dat ik die €100 extra niet kan missen, maar als ik objectief naar de verschillen kijk dan denk ik dat ik er bar weinig aan ga missen. Enige wat me nog een beetje weerhoudt is de gedachte dat de Bolt na aankoop een onhebbelijkheid blijkt te hebben waardoor ik spijt krijg. Dus mijn vraag is: zijn die ernstige onhebbelijkheden / dealbrekers er of kan ik me eigenlijk geen buil vallen aan de Bolt?
Ik ga het ding op zowel de racer, mtb als gravelfiets gebruiken en ik wil er verder geen heel bijzondere dingen mee. Ritjes opnemen, uploaden naar Strava en een gpx volgen. That's it. Ik ken de specs van beide apparaten dus het gaat me vooral om zaken die je niet 1,2,3 uit reviews haalt.
Ik ga het ding op zowel de racer, mtb als gravelfiets gebruiken en ik wil er verder geen heel bijzondere dingen mee. Ritjes opnemen, uploaden naar Strava en een gpx volgen. That's it. Ik ken de specs van beide apparaten dus het gaat me vooral om zaken die je niet 1,2,3 uit reviews haalt.
Volgens mij kun je aan de bolt niks verkeerds doen.... Mits je de koppeling aan de smartphone-app prettig vindt.