Boom vs. Bos
- chassepatate
- Forum-lid
Boom, meer allround en hij is in staat om zich supersnel aan te kunnen passen...
...hmm.... Bos in de sprint..... Boom in de klassiekers.... Gesink voor het klassement..... en Hogerland in elke ontsnapping. Daarnaast een heel pak aan renners die nu en dan eens een mooie uitslag kunnen rijden. Het gaat vooruit. Valt hopelijk veel te genieten komend(e) jaar(en).
ontopic:
Toch bestaat de wel degelijk de kans dat Bos meer gaat winnen dan Boom. Als sprinter heb je toch (vaak) een heel team dat voor je werkt en gedurende de race mag je verstoppertje spelen. En bij cervelo heeft ie wat dat betreft geluk met zn team en ploegleider. Als het op een sprint aankomt zijn er een handjevol tegenstanders te verslaan. Voor een overwinning op een andere manier heb je een half peloton als tegenstander...
Of zie ik dat verkeerd?
Hiermee wil ik een sprint overwinning niet afdoen als minder betekenisvol, maar gevoelsmatig toch wel een stuk minder heroisch!
ontopic:
Toch bestaat de wel degelijk de kans dat Bos meer gaat winnen dan Boom. Als sprinter heb je toch (vaak) een heel team dat voor je werkt en gedurende de race mag je verstoppertje spelen. En bij cervelo heeft ie wat dat betreft geluk met zn team en ploegleider. Als het op een sprint aankomt zijn er een handjevol tegenstanders te verslaan. Voor een overwinning op een andere manier heb je een half peloton als tegenstander...
Of zie ik dat verkeerd?
Hiermee wil ik een sprint overwinning niet afdoen als minder betekenisvol, maar gevoelsmatig toch wel een stuk minder heroisch!
Orbea op de weg en Cube in de modder....
Over het algemeen winnen sprinters meer dan klassieker/klassementsrenners. Vergelijk de palmares van Contador en Cavendish bijvoorbeeld maar eens. En dan is Contador natuurlijk de beste klassementsrenner. Er zijn genoeg klassieker/klassementsrenners die vooral net-niet resultaten hebben (bijv. Evans en Flecha).delirium schreef:Dit is een hele makkelijke.....
Boom gaat een veeeel mooier palmares bij elkaar rijden.
Hij gaat klassiekers winnen, tijdritten, en klassementen.
Boonen en Cavendish zijn ook gewoon snelle jongens, die krijgen toch genoeg aandacht, lijkt me zo.Bos is gewoon een hele snelle jongen, die als hij op het eind van een rit er nog bij is weleens een massasprint kan winnen. Maar daar kraait een week later geen hond meer naar, alleen de fans.
Met de resultaten die hij nu boekt laat Bos zien dat hij de vele kilometers tot de finish al aardig aankan. Bovendien doet Cavendish het niet alleen, zonder de Columbia-trein zou hij veel minder gewonnen hebben. Als Bos net zo'n trein krijgt (of wat vaker het juiste wiel leert pakken), dan kan hij behoorlijk wat gaan winnen. Of hij op het niveau Cavendish komt is afwachten, maar hetzelfde geldt voor Boom. Die is ook nog geen top-renner voor de klassiekers.Als je als sprinter wilt uitblinken moet je mijn gedacht een Cavendisch, Cippolini of Pettachi zijn, en dat is Bos nog lang niet. Met alle respect voor die jongen trouwens, wat hij op de baan deed was zelden gezien...
Leuke discussie, maar idd appels met peren. Beide mannen waren absolute wereldtop in hun vorige onderdeel, beiden zullen zich nu moeten aanpassen aan het koersen op de weg, en dat betekent kunnen vlammen gedurende 200+ km. Voor Boom is dat leren tactisch rijden en de lange adem kweken. Voor Bos is het leren 'slim' te sprinten met moeie benen. Op basis van resultaten zou ik zeggen dat Boom hiermee het verst op weg is, maar met goeie training kan Bos zeker een heel end komen.
't Nadeel als sprinter is dat als je niet bij de snelste 3 hoort, je in principe weinig wint (mazzeltjes daargelaten), zie Cavendish in de TdF, als die er bij zat op het eind wist iedereen wel hoe laat het was..
Bij klassementsrenners hetzelfde, al wordt bijv. een top 10 klassering bij de TdF zeker niet miskent, maar je zit wel op de achtergrond als je buiten de top 3 (5) valt.
Als 'dagrenner' kun je een keer in een kopgroep verzanden en winnen, zonder de beste van het hele peleton te zijn, dat is Bos als sprinter niet, Boom wel.
Boom heeft al 2 respectabele zegens op z'n palmares staan (rit Vuelta '09, proloog Parijs-Nice '10), Bos nog niks. Een Cavendish (die nog niet in vorm is) er uitsprinten is natuurlijk wel hoopgevend voor Bos.. maar ik moet het nog zien.
Er komen mooie tijden aan voor het nederlandse wielrennen, dat is zo goed als zeker!!
Bij klassementsrenners hetzelfde, al wordt bijv. een top 10 klassering bij de TdF zeker niet miskent, maar je zit wel op de achtergrond als je buiten de top 3 (5) valt.
Als 'dagrenner' kun je een keer in een kopgroep verzanden en winnen, zonder de beste van het hele peleton te zijn, dat is Bos als sprinter niet, Boom wel.
Boom heeft al 2 respectabele zegens op z'n palmares staan (rit Vuelta '09, proloog Parijs-Nice '10), Bos nog niks. Een Cavendish (die nog niet in vorm is) er uitsprinten is natuurlijk wel hoopgevend voor Bos.. maar ik moet het nog zien.
Er komen mooie tijden aan voor het nederlandse wielrennen, dat is zo goed als zeker!!
Is natuurlijk mooi dat nu al dergelijke prestaties geleverd worden, maar was het niet Jan Bos — inderdaad: de broer van Theo — die eens zei dat de eerste pannenkoeken aan de kleintjes uitgedeeld worden...?!
Maar ‘een beetje vroeg juichen’ is natuurlijk ook wel eens leuk!
Maar ‘een beetje vroeg juichen’ is natuurlijk ook wel eens leuk!
Niet alles draait om de TdF. In de Vuelta hadden 5 sprinters minimaal 1 dagzege. In de Giro pakte Petacchi 2 dagzeges. Bovendien zijn er allerlei andere races waar een sprinter zijn overwinningen mee kan pakken.Foosho schreef:'t Nadeel als sprinter is dat als je niet bij de snelste 3 hoort, je in principe weinig wint (mazzeltjes daargelaten), zie Cavendish in de TdF, als die er bij zat op het eind wist iedereen wel hoe laat het was..
Dit jaar was er trouwens geen echte concurrentie voor Cavendish. In het verleden waren er soms meerdere teams met een echte trein, dan krijg je echte concurrentie.
Boom, de man ademt gewoon klasse.
Bijvoorbeeld gisteren in de proloog van Parijs-Nice dan zie je toch wat hij in zijn mars heeft.
Bos is ook goed bezig geweest in Murcia maar Boom is veruit de meest veelzijdige renner.
Bijvoorbeeld gisteren in de proloog van Parijs-Nice dan zie je toch wat hij in zijn mars heeft.
Bos is ook goed bezig geweest in Murcia maar Boom is veruit de meest veelzijdige renner.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
Ik weet niet of het zo is, maar ik heb nog steeds de indruk dat Nederland Lars Boom enorm onderschat.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;