Carbon clinchers uit China vragen
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Veiligste manier van transport is nog steeds het vliegtuig
Less is bore
Dat lijkt mij moeilijk en hooguit door een eigen ongevallenverzekering maar niet door de fabrikant want die heeft meestal gevolgschade uitgesloten. M.a.w. als het al bewezen kan worden wordt dus alleen de materiaalkosten (het wiel, velg o.i.d.) vergoed.tom de groot schreef: ↑22 mei 2019 07:29 Ok... Ik zou zeker wel bij blijvende invaliditeit door productie fouten mijn kosten gedekt willen hebben.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik vind het wel een interessante discussie. Een medewerker van mijn LBS kwam ook met dit argument nadat ik met mijn Chinese clinchers voor het eerst naar binnen stapte. Alsof ik mezelf moet verantwoorden dat ik 'troep' uit China had gehaald en hoe ik het aandurfde om daar op te fietsen. Hij was echter wel verbaasd dat er toch wel goede naven in m'n wielen zaten (DT350s).
Bol overgens met mijn Farsports 50mm clinchers nog steeds probleemloos, ongeveer 3k sinds medio januari. Deze week voor het eerst mijn alu's weer terug gestoken omdat ik ga fietsen in de bergen. Moet wel erkennen dat remmen met alu remrand vele malen beter gaat.
Bol overgens met mijn Farsports 50mm clinchers nog steeds probleemloos, ongeveer 3k sinds medio januari. Deze week voor het eerst mijn alu's weer terug gestoken omdat ik ga fietsen in de bergen. Moet wel erkennen dat remmen met alu remrand vele malen beter gaat.
Laatst gewijzigd door dix0r op 23 mei 2019 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeker, kon het niet laten
Hier zijn deze week de 38mm tubeless wielen met DT Swiss van Farsports bezorgd. Zien er zeer goed uit. Van het weekend maar eens testen.
Ik rij hier ook alweer sinds maart 2018 met Farsports 38mm 25U wielen met DT350s. Wielen rijden nog als een zonnetje. Naven geen centje pijn. Velgen kaarsrecht en spaakspanning nog goed. Echt een heerlijke allround set en qua remmen ook niets te klagen. Ja alu remt wat beter bij regen, maar dat verschil komt niet doordat het chinezen zijn, dat heb je bij alle carbon velgen.
Heb ook een setje 50mm van 9th wave. Die wielen begon ik wat slap te vinden en bij stevig aanzetten kwamen ze tegen de remblokjes aan. 9th wave heeft daarop kosteloos een doos voor de wielset opgestuurd met een retourlabel. Zij hebben de wielen nagekeken en opnieuw gespannen. Nu weer top. Die service heb je bij een chinees niet.
Heb ook een setje 50mm van 9th wave. Die wielen begon ik wat slap te vinden en bij stevig aanzetten kwamen ze tegen de remblokjes aan. 9th wave heeft daarop kosteloos een doos voor de wielset opgestuurd met een retourlabel. Zij hebben de wielen nagekeken en opnieuw gespannen. Nu weer top. Die service heb je bij een chinees niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Gaat me niet zozeer om kwaliteit of niet er kan altijd wat zijn maar volgens mij zijn fietsmerken in ieder geval verzekerd voor zoiets en wielen merken dan ook lijkt mij. Productiefout zal altijd een juridisch steekspel worden. Denk dat je pas over dit soort dingen gaat nadenken nadat het is gebeurd . Kosten kunnen heel snel oplopen.
Ik postte ook niet nav jouw post, maar meer voor algemeen mijn ervaring.tom de groot schreef: ↑22 mei 2019 23:01 Gaat me niet zozeer om kwaliteit of niet er kan altijd wat zijn maar volgens mij zijn fietsmerken in ieder geval verzekerd voor zoiets en wielen merken dan ook lijkt mij. Productiefout zal altijd een juridisch steekspel worden. Denk dat je pas over dit soort dingen gaat nadenken nadat het is gebeurd . Kosten kunnen heel snel oplopen.
Wat jij zoekt is trouwens fake-zekerheid. Elk merk sluit aansprakelijkheid uit. Je gaat ook noot bewijzen dat letsel puur door het wiel kwam.
-
- Forum-lid
- Berichten: 903
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Bekende is nu bezig met een zaak tegen een vaste vork die is gebroken waardoor hij is gevallen met tot gevolg gebroken rugwervel en arm. Als zzp'er heeft hij nu een tijd geen inkomsten gehad. De vork is van een bekender merk vandaar dat ik dit afvroeg bij wielen.
- Maatwielen
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 28 jan 2014 16:18
- Contact
Ik denk dat je alleen (een kleine) kans hebt als uit onderzoek blijkt dat anderen ook problemen met die vork hebben gehad.tom de groot schreef: ↑23 mei 2019 22:26 Bekende is nu bezig met een zaak tegen een vaste vork die is gebroken waardoor hij is gevallen met tot gevolg gebroken rugwervel en arm. Als zzp'er heeft hij nu een tijd geen inkomsten gehad. De vork is van een bekender merk vandaar dat ik dit afvroeg bij wielen.
Ik heb meer verstand van wielen, maar in vorken zit toch vaak een voorziening om te voorkomen dat die in 1 keer afbreekt? Zelfs als die vork dat niet had, krijg je toch bijna altijd wel zichtbare/voelbare signalen dat er iets niet goed zit.
Groet,
Hans
maatwielen.nl
Website: https://www.maatwielen.nl
Welke voorziening zou dat moeten zijn...
Bij carbon vorken kan het voorkomen dat ze zonder waarschuwing breken, gelukkig was dat vooral in het verleden en komt het tegenwoordig weinig voor.
Bij carbon vorken kan het voorkomen dat ze zonder waarschuwing breken, gelukkig was dat vooral in het verleden en komt het tegenwoordig weinig voor.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Ik kan het filmpje niet meer terugvinden op YT, maar daar was ook iemand daarbij zijn voorvork (voorpoten) "brak".
Dit ging echter niet in ineens, maar de vezels van het carbon zorgde ervoor dat de vork vast bleef zitten, en alleen maar de stijfheid verloor. Daarna was er nog aardig geweld voor nodig om te zorgen dat de vorkpoten helemaal door waren.
Het zou dus mogelijk weten zijn om ruimschoots te remmen en veilig af te stappen wanneer je vork op die manier beschadigd.
Dit ging echter niet in ineens, maar de vezels van het carbon zorgde ervoor dat de vork vast bleef zitten, en alleen maar de stijfheid verloor. Daarna was er nog aardig geweld voor nodig om te zorgen dat de vorkpoten helemaal door waren.
Het zou dus mogelijk weten zijn om ruimschoots te remmen en veilig af te stappen wanneer je vork op die manier beschadigd.