Zet jij je fiets op slot?
- Guinness128
- Forum-lid
Met regelmaat bij tochten tijdens een korte stop mijn fiets uit het zicht en niet "op slot". Zetten jullie je fiets op slot en hoe, of laat jij je dure racer onbeheerd achter?
Ik zet mijn fiets niet op slot tijdens tochten en hou hem ook niet in het zicht.
Als ik solo rij probeer ik hem wel in het zicht te houden maar zet ik hem niet op slot. Is meer voor het gevoel dan dat echt werkt... als er iemand op stapt en weg fietst dan ren je er op je race schoenen echt niet achteraan.
Op mijn werk zet ik hem symbolisch op slot met een goedkoop Decathlon slotje tussen de stadsfietsen in de stalling. Maar voor woon-werk gebruik ik meestal mijn winterfiets en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar heel erg hebberig van wordt. De keren dat ik mijn zomerfiets naar het werk gebruik gaat het overigens wel op dezelfde manier.
Als ik solo rij probeer ik hem wel in het zicht te houden maar zet ik hem niet op slot. Is meer voor het gevoel dan dat echt werkt... als er iemand op stapt en weg fietst dan ren je er op je race schoenen echt niet achteraan.
Op mijn werk zet ik hem symbolisch op slot met een goedkoop Decathlon slotje tussen de stadsfietsen in de stalling. Maar voor woon-werk gebruik ik meestal mijn winterfiets en ik kan me niet voorstellen dat iemand daar heel erg hebberig van wordt. De keren dat ik mijn zomerfiets naar het werk gebruik gaat het overigens wel op dezelfde manier.
-
- Forum-lid HC
Ik laat me fiets nooit onbeheerd achter, ik stop alleen als ik zeker weet dat ik zicht heb op mijn fiets.
Te vaak gezien dat een fiets gestolen wordt, hoewel dat dit het meest gebeurt bij de inschrijving er zijn daar vaak dieven die daarvoor special lopen.
Nog niet vaak gehoord dat bij tussentijdse stops of controle posten dit is gebeurd.
Te vaak gezien dat een fiets gestolen wordt, hoewel dat dit het meest gebeurt bij de inschrijving er zijn daar vaak dieven die daarvoor special lopen.
Nog niet vaak gehoord dat bij tussentijdse stops of controle posten dit is gebeurd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik heb zo'n minifietskabelslotje(met cijfer- kode) van Abus.
Ze zijn er ook van BBB en op AliExp. kosten ze een paar euro.
Is tegen de gelegenheidsdief en kan zo in je zadeltasje.
Als je eens op een terras zit e.d. en de fiets niet in het oog hebt.
Ze zijn er ook van BBB en op AliExp. kosten ze een paar euro.
Is tegen de gelegenheidsdief en kan zo in je zadeltasje.
Als je eens op een terras zit e.d. en de fiets niet in het oog hebt.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Bij toerinschrijving blijft fiets in de auto, of bij toerbeurt bij groepsdeelname. Solo onderweg alleen parkeren als ik de fiets kan zien, evt. Met minislotje tegen gelegenheid dieven. Laatste probleem in de club, even binnenlopen in hotel op Mallorca, binnen 2 minuten fiets foetsie, alweer 5 jaar geleden. Gezond verstand gebruiken( ook nuttig op de fiets)
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Zo doe ik 't dus ook.
En thuis in de garage staat 'ie ook op slot.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
- robbebopper
- Forum-lid HC
Tijdens toertochten gebruik ik ook zo’n goedkoop cijferslotje.
Op mijn werk op een basisschool, kan/mag ik mijn racefiets in het magazijn van de kleuterspeelzaal zetten.
Mijn fiets staat dus iedere dag tegen een ouderwetse gymkast geparkeerd. Extra voordeel: verboden voor kinderen!
Op mijn werk op een basisschool, kan/mag ik mijn racefiets in het magazijn van de kleuterspeelzaal zetten.
Mijn fiets staat dus iedere dag tegen een ouderwetse gymkast geparkeerd. Extra voordeel: verboden voor kinderen!
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Minislotje.. Of in de buurt van de dikke, mooie carbon racers zetten... Die pakken ze toch eerder dan mijn wat oudere alu canyon
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik heb ook het (on)geluk mijn racefiets op kantoor te zetten. 2 jaar geleden is er echter iemand gewoon mee naar buiten gewandeld tijdens mijn ong. 20 ' afwezigheid. Niemand hield dit voor mogelijk, want de dief heeft nog via een andere afdeling langs moeten gaan waar ook veel personeel is.
Het eigenaardige was dat ik pas op het einde van de dag merkte dat mijn fiets er niet meer was en dat ik me vragen stelde "ben ik vandaag wel met de fiets gekomen?" Het was dan ook nog 1 april en hadden de collega's misschien een grap uitgehaald? Nee hoor, hij was gestolen. Geluk bij een ongeluk: de week nadien heb ik een prachtoccasie racefiets voor woon-werk op de kop getikt. Nu hangt hij met een stevig slot aan de radiator vast.