Dogma 2010 ervaring gezocht!
Moustache schreef:wtosser schreef:Als je van organisch houdt is de Kuota Kredo Ultra misschien ook wel een optie!
Huh? Wat is er "organisch" aan een Kredo?
Dit dus
henpaden schreef:Zo'n gebogen bovenbuis geeft op het zicht aan een fiets wel dynamiek, spanning en kracht.
Vergeleken met een recht kader kan je dit een organisch frame noemen...
Organisch is een vrij veel gebruikte term om frames te omschrijven.
- daniel1975
- Forum-lid HC
@Kees C;
doe mij deze maar....
(maar dan met Shamals ipv deze karrewielen)
doe mij deze maar....
(maar dan met Shamals ipv deze karrewielen)
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Nee joh, wel de lightweights maar dan de originele met alleen de twee lightweight stickertjes per kant!
ik rijd sinds begin maart en nu zo'n 2500km verder ook op een dogma rond, daarvoor op een prince. Ik had de indruk dat een prince iets meer demping had. De dogma voelt nog wat harder.
Verder kan ik niet veel verschil ontdekken.
Over het gewicht tsja de mijne weegt in maat 59.5 met shamal wielen 7,28kg zonder verder overdreven tuning spul. m'n prince zat met lightweigts op 6.6kg. en of je dat merkt tsja de lightweigts waren heerlijk om mee te rijden maar ik voel me vele malen beter met nu de shamals erin.
En wat me vorige week tijdens de reuzen van vlaanderen classic opviel. Hij daalt echt als een kogel, zonder bij te trappen voel je de fiets zo enorm versnellen en vlam je de ene na de andere voorbij in een rechte lijn dus heeft niks met bochten rijden te maken ofzo.
Verder kan ik niet veel verschil ontdekken.
Over het gewicht tsja de mijne weegt in maat 59.5 met shamal wielen 7,28kg zonder verder overdreven tuning spul. m'n prince zat met lightweigts op 6.6kg. en of je dat merkt tsja de lightweigts waren heerlijk om mee te rijden maar ik voel me vele malen beter met nu de shamals erin.
En wat me vorige week tijdens de reuzen van vlaanderen classic opviel. Hij daalt echt als een kogel, zonder bij te trappen voel je de fiets zo enorm versnellen en vlam je de ene na de andere voorbij in een rechte lijn dus heeft niks met bochten rijden te maken ofzo.
Ook ik ben in bezit van een Dogma sinds eind December. Afgemonteerd met SR. Hiervoor Colnago gereden. Inmiddels ongeveer 2000km gereden met de fiets.
Frame is stijf, elke trap is raak, rijdt comfortabel, stuurt lekker, daalt nog beter. Kortom erg tevreden. Gewicht 7,4 kg (met cosmics SLR). Kan dus zeker lichter zoals zowat iedere Pina "hater" al gemeld heeft. Maar goed het oog wil ook wat. Ik ben een gelukkig man met mijn Dogma.....
Frame is stijf, elke trap is raak, rijdt comfortabel, stuurt lekker, daalt nog beter. Kortom erg tevreden. Gewicht 7,4 kg (met cosmics SLR). Kan dus zeker lichter zoals zowat iedere Pina "hater" al gemeld heeft. Maar goed het oog wil ook wat. Ik ben een gelukkig man met mijn Dogma.....
Den Pol
Tjonge!! Toch nog veel reacties na een lange stilte. Had n tijdje het forum niet bezocht en tot mijn verbazing plots zoveel aandacht. Ik wordt er stil van;)....
Mijn eigen Dogma tijdje geleden besteld en volgende week, na een BG-fit meting, verder afmonteren en :D:D ... fietsen maar.
Mijn eigen Dogma tijdje geleden besteld en volgende week, na een BG-fit meting, verder afmonteren en :D:D ... fietsen maar.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Was je maat nog op voorraad dan? Dan heb je nl. heel veel geluk......
Less is bore
Supermooie fiets.. Had gewild dat ik er 1 kon betalen.
Maandag bij Girostart vanuit amsterdam, ben ik wezen kijken bij de bussen..
Stonden de dogma´s van team sky. Fantastisch mooie fietsen. Maar helaas
niet voor mij weggelegd qua budget. Moet het doen met een cube streamer (ook niets mis mee hoor).
Maandag bij Girostart vanuit amsterdam, ben ik wezen kijken bij de bussen..
Stonden de dogma´s van team sky. Fantastisch mooie fietsen. Maar helaas
niet voor mij weggelegd qua budget. Moet het doen met een cube streamer (ook niets mis mee hoor).
Heb inderdaad geluk ( qua wachtlijst & beschikbaar budget ) gehad denk ik gezien de reactie's op t forum. En inderdaad fietst n CUBE, Trek of Wilier ect ook prima en fiets ik ook daar graag op. Maar een Dogma.....:d:d:d
En ja inderdaad een bak euro's. Tijd voor n buikje;)
En ja inderdaad een bak euro's. Tijd voor n buikje;)