Poeh een band vervangen van de auto is mij ook te hoog gegrepen. Ik haal altijd de velg met band eraf en laat dan de band repareren of een nieuwe leggen.codex schreef: ↑28 mei 2019 19:24 Rotatiepijl>Met de (vrij lagesnelheden) die wij rijden maakt het niets uit volgens de kenners.
Omdat ik altijd mijn banden monteer met de fiets op de kop gezet, heb ik me wel eens verkeken
.Hinderd niets. Zet je ze maar eens goed als je weer eens een band verwisseld.
en het is ook goed om geregeld eens te oefenen met banden erop te zetten.(als je dat wat lastig vind).Dan is het onderweg ook niet zoń klus.
Het is soms net als met een auto. Hele volkstammen weten niet eens hoe ze een lekke band van de auto moeten vervangen.
oefenen kan ook zeker geen kwaad, helemaal als je band erg strak op je velg gaat.Mijn eerste vouwbanden kreeg ik ook met geen mogelijkheid om de velg.Ik naar de fietsenmaker hier en hij deed het even voor en nadien gaat het mij ook moeiteloos af.
Het grote domme vragen topic
Gelukkig maar,
Voordat tubelessbanden zijn intrede deden heb ik nog wel eens van een lekke autoband de binnenband kunnen wisselen, maar heden ten dagen ga ik er nu daarvoor naar de Kwik-Fit, die hebben daar zo'n machine voor om de band van de velg en er weer op te krijgen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Nog even over band en velg, waarmee ik niet de autoband bedoelde, maar de fietsvelg.
Sorry voor mijn onduidelijkheid.
Nee dat heb ik ook nooit gedaan. Een autoband om een velg heen.Dat doen ze inderdaad met een specialal apperaat.
Als heftruckchauffeur moesten we de luchtbanden(lekke/versleten) laten vervangen door iemand van een bandenbedrijf die de band van de heftruck moest oppompen in een beschermkooi.
Daar gaat ontzettend veel bar in en als die mocht ontploffen is dat levensgevaarlijk.Vandaar die kooi.
Op stellingsheftrucken zitten bijna altijd massieve banden, voor stabiliteit.
Nou jullie weten wat meer over heftruckbanden.
weer on topic verder.
Sorry voor mijn onduidelijkheid.
Nee dat heb ik ook nooit gedaan. Een autoband om een velg heen.Dat doen ze inderdaad met een specialal apperaat.
Als heftruckchauffeur moesten we de luchtbanden(lekke/versleten) laten vervangen door iemand van een bandenbedrijf die de band van de heftruck moest oppompen in een beschermkooi.
Daar gaat ontzettend veel bar in en als die mocht ontploffen is dat levensgevaarlijk.Vandaar die kooi.
Op stellingsheftrucken zitten bijna altijd massieve banden, voor stabiliteit.
Nou jullie weten wat meer over heftruckbanden.
weer on topic verder.
Ervoor en vervolgens ga je die maten zo goed mogelijk op je oude fiets afstellen. Pas als je 100% tevreden bent of zeker weet dat het met je oude fiets echt niks gaat worden, koop je een nieuwe.
Campagnolo Ultra Dork
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6236
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Door de pizzaschijf (32tands), niet op je fiets te hebben zitten, ziet je fiets er veel beter uit. Daarmee pak je vlugger die fiets voor een rondje op het vlakke. conclusie: ja, je gaat vlugger fietsen
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Niet zo direct, maar als je een favoriet verzet mist door de stappen dan wordt het soms wel lastig om je gemiddelde op je vaste rondje te verbeteren. Anders gezegd, heb nu op tweedehands fiets een 50-34 12-27 gekregen. Dat is voor mij niet ideaal, omdat de 50x16 mist en laat dat nou net mijn favoriete verzet zijn om snelheden tussen de 34 en 38 kmh te rijden. Uiteraard lukt dat ook op 50x15, maar voelt net wat minder prettig.
Ach, ik zeg ook maar wat
Waardoor je soms dus eerder op een te licht verzet zou rijden om je ideale cadans te houden en eigenlijk wel trager rijdt? Dat was wat me bezig hield eigenlijk omdat ik die neiging zou hebben.ophetkantje schreef: ↑29 mei 2019 09:22Niet zo direct, maar als je een favoriet verzet mist door de stappen dan wordt het soms wel lastig om je gemiddelde op je vaste rondje te verbeteren. Anders gezegd, heb nu op tweedehands fiets een 50-34 12-27 gekregen. Dat is voor mij niet ideaal, omdat de 50x16 mist en laat dat nou net mijn favoriete verzet zijn om snelheden tussen de 34 en 38 kmh te rijden. Uiteraard lukt dat ook op 50x15, maar voelt net wat minder prettig.
Handig hulpmiddeltje bij het kiezen van cassette/kettingbladen:
https://www.fiets.nl/techniek/verzettentabel/
https://www.fiets.nl/techniek/verzettentabel/