Tubeless
De band met biba was een uitdaging maar heeft zichzelf uiteindelijk opgelost door...... een regenbui. Eigenwijs als ik ben maar gewoon gaan rijden met die "pepernoot" in de hoop dat het wel zou zetten. Zelfs over kasseitjes deed ie dat echter niet. Tot ik een kwartiertje in de regen reed en ik plots geen oneffenheid meer voelde. Mijn theorie is dat het water de band in de rand heeft doen schieten (zoals bij tubeless bandjes het zeepsop kan helpen).
Laat overigens onverlet dat ik ook met tubeless banden op de 2WayFit Shamals de laatste setjes grote problemen ondervind om ze te laten zetten (met zeepsop, compressor en zonder ventielkern). Geen idee waarom dat is. Overweeg een Schwalbe Tire Booster omdat mijn compressor iets van 8 bar geeft, een Tire Booster tot 10 bar kan.
Laat overigens onverlet dat ik ook met tubeless banden op de 2WayFit Shamals de laatste setjes grote problemen ondervind om ze te laten zetten (met zeepsop, compressor en zonder ventielkern). Geen idee waarom dat is. Overweeg een Schwalbe Tire Booster omdat mijn compressor iets van 8 bar geeft, een Tire Booster tot 10 bar kan.
Het is niet die hoge druk maar meer de hoeveelheid luchtstroom per minute wat de band laat zetten. Een compressor met 24liter voorraadvat is daarbij de standaard. Een tubelessband heeft m.i. niet zoveel druk nodig om zich in de velg te zetten (ploppen) met 2 bar moet het al lukken. Als je je band laat leeglopen merk je vanzelf wel bij welke druk de band uit zijn zetting valt.Joseba schreef: ↑28 mei 2019 18:49 De band met biba was een uitdaging maar heeft zichzelf uiteindelijk opgelost door...... een regenbui. Eigenwijs als ik ben maar gewoon gaan rijden met die "pepernoot" in de hoop dat het wel zou zetten. Zelfs over kasseitjes deed ie dat echter niet. Tot ik een kwartiertje in de regen reed en ik plots geen oneffenheid meer voelde. Mijn theorie is dat het water de band in de rand heeft doen schieten (zoals bij tubeless bandjes het zeepsop kan helpen).
Laat overigens onverlet dat ik ook met tubeless banden op de 2WayFit Shamals de laatste setjes grote problemen ondervind om ze te laten zetten (met zeepsop, compressor en zonder ventielkern). Geen idee waarom dat is. Overweeg een Schwalbe Tire Booster omdat mijn compressor iets van 8 bar geeft, een Tire Booster tot 10 bar kan.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als je de band goed met zeepsop of liever montage vloeistof monteert dan gaat ie vanzelf goed.
Op een bar of 6 en dan beetje met je hand zie je hem langzaam in de juiste positie komen.
Op een bar of 6 en dan beetje met je hand zie je hem langzaam in de juiste positie komen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ook niet als je bv als je ernaar kijkt. Ik snap dat dat opzich niet helpt
Maar zie je dan niet de band langzaam zetten, dat heb ik vaak wel.
Of een beetje met je hand de band draaien? alsof je een handdoek uitvringt
Maar zie je dan niet de band langzaam zetten, dat heb ik vaak wel.
Of een beetje met je hand de band draaien? alsof je een handdoek uitvringt
Ik heb eenzelfde vraag. Op mijn racefiets met gewone clinchers neem ik altijd 1 of 2 binnenbanden mee, met CO2 patronen & pompje om ze opgepompt te krijgen als ik lek rijd.stijndevries schreef: ↑26 mei 2019 10:59 Volgende maand ga ik met vrienden naar Schotland, sinds eind maart rij ik tubeless en dat bevalt me tot nu toe heel goed. Alleen wat heb ik nodig mocht ik toch ineens lekrijden? Reserve binnenband is voldoende of kan ik beter voor een reparatiekit als https://www.futurumshop.nl/lezyne-tubel ... wart.phtml dit gaan?
Nou heb ik ook tubeless wielen met 35 mm Panaracer Gravelking SK erop. Nemen jullie een reserve binnenband mee als jullie op pad gaan of is het vertrouwen zo groot dat er geen backup nodig is?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zojuist de mavic yksion pro ust banden gemonteerd op mn velgen. Dat ging toch een stuk makkelijker dan de shwalbe pro one's. Daarbij had ik hulp nodig van een bandenlichter, de bandelichter was zelfs nodig bij het opleggen van één kant zo strak waren ze. Bij het afhalen van de banden drie bandenlichters nodig. En geduld. Wat een crime was dat.
De mavics lijken een stuk soepeler hieldraad te hebben. Met een normale fietspomp in 1 keer op spanning gebracht. Velgen zijn bontrager aeolus pro 50mm.
De pro one's hadden 5000 km gelopen sinds eind januari en de achterband was aan vervanging toe. De voorband ging nog wel maar heb ik gelijk maar mee vervangen.
Ik ben benieuwd hoe de mavics voelen. De pro one's fietsten wel goed als ze eenmaal gemonteerd waren
De mavics lijken een stuk soepeler hieldraad te hebben. Met een normale fietspomp in 1 keer op spanning gebracht. Velgen zijn bontrager aeolus pro 50mm.
De pro one's hadden 5000 km gelopen sinds eind januari en de achterband was aan vervanging toe. De voorband ging nog wel maar heb ik gelijk maar mee vervangen.
Ik ben benieuwd hoe de mavics voelen. De pro one's fietsten wel goed als ze eenmaal gemonteerd waren